Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB3/423-367/13-3/MF
z 13 grudnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 22 września 2013 r. (data wpływu 24 września 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego w związku z prowadzeniem działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej #61485; jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 września 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego w związku z prowadzeniem działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą na terenie SSE w oparciu o:

  1. Zezwolenie nr (...) z dnia 1 października 1998 r. (dalej: „Zezwolenie I”);
  2. Zezwolenie nr (...) z dnia 29 grudnia 2000 r. (dalej: „Zezwolenie II”);
  3. Zezwolenie nr (...) z dnia 30 czerwca 2006 r. (dalej: „Zezwolenie III”);
  4. Zezwolenie nr (...) z dnia 16 czerwca 2011 r. (dalej: „Zezwolenie IV”).

Powyższe Zezwolenia zostały wydane na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE, rozumianej jako działalność produkcyjną handlowa i usługowa w zakresie wyrobów wytworzonych na terenie Strefy. Spółka nie prowadzi działalności poza obszarem SSE.

Poszczególne Zezwolenia określają rodzaje prowadzonej przez Spółkę działalności objętej zwolnieniem z podatku dochodowego (dalej: Działalność Podstawowa), jak również warunki (w szczególności w zakresie terminu rozpoczęcia inwestycji, zainwestowania określonej kwoty wydatków inwestycyjnych oraz zatrudnienia pracowników) uprawniające Spółkę do korzystania ze zwolnienia podatkowego na podstawie Zezwoleń.

Zezwolenie I dotyczy działalności w zakresie wyrobów wytworzonych na terenie SSE określonych w ramach niżej wymienionej pozycji Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz.U. Nr 42 poz. 264 ze zm., dalej: „PKWiU 1997”): produkcja papieru ozdobnego (Sekcja D, podsekcja DE, dział 2 w ramach grupy 21.12.57-50.90). Zezwolenie I udzielone zostało do dnia 28 maja 2017 r.

Zezwolenie II dotyczy działalności na terenie SSE rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie wyrobów wytworzonych na terenie SSE, określonych w następujących pozycjach PKWiU 1997:

  1. Podsekcja DE,
    1. Dział 21, klasa 21.12
      • Podkategoria 21.12.56 - papier, tektura, wata celulozowa i zwoje z włókien celulozowych, powlekane, impregnowane, pokrywane, z nadrukiem powierzchniowym lub barwiona powierzchnią, w rolkach lub arkuszach,
      • Podkategoria 21.12.57 - papier, tektura, wata celulozowa i zwoje z miękkiej celulozy pozostałe (z wyłączeniem pozycji 21.12.57-50.90),
    2. Dział 22
      • Klasa 22.22
        • Podkategoria 22.22.13 - druki pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane,
        • Podkategoria 22.22.32 - usługi poligraficzne pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane,
      • Klasa 22.24
        • Podkategoria 22.24.10 - usługi składu drukarskiego i wytwarzania płyt drukarskich,
        • Podkategoria 22.24.20 - klisze lub cylindry drukarskie i inne środki używane do drukowania,
      • Klasa 22.25
        • Podkategoria 22.25.10 - usługi pozostałe związane z poligrafią,
  1. Podsekcja DH, dział 25
    1. Klasa 25.21
      • Podkategoria 25.21.30 - płyty, arkusze, filmy, folie i pasy, z tworzyw sztucznych, niewzmacnianych ani niełączonych w podobny sposób z innymi materiałami,
      • Kategoria 25.21.4 - płyty, arkusze, filmy, folie i pasy, z tworzyw sztucznych pozostałe,
    2. Klasa 25.24,
      • Podkategoria 25.24.21 - płyty samoprzylepne, taśmy, pasy, arkusze, filmy, folie, taśmy w rolkach i inne płaskie formy z tworzyw sztucznych, o szerokości nieprzekraczającej 20 cm,
      • Podkategoria 25.24.28 - okucia do mebli, łączniki i podobne elementy do nadwozi i innych zastosowań, statuetki i inne artykuły dekoracyjne i podobne artykuły z tworzyw sztucznych,
  1. Podsekcja DJ, dział 28, klasa 28.51,
    • Podkategoria 28.51.12 - usługi pokrywania powierzchni metali substancjami niemetalicznymi,
    • Podkategoria 28.51.22 - usługi powierzchniowej obróbki metali pozostałe.


Zezwolenie II zostało udzielone do dnia 28 maja 2017 r.

W dniu 27 stycznia 2004 r. Minister Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej, na wniosek Spółki z dnia 23 grudnia 2003 r., na podstawie art. 6 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o SSE i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2003 r. Nr 188 poz. 1840; dalej: „ustawa zmieniająca”), decyzjami Nr 37/PR/2004 oraz Nr 38/PR/04 dokonał zmiany Zezwoleń I i II polegającej na:

  1. zastosowaniu do Spółki (jako przedsiębiorcy innego niż mały lub średni wskazanych w art. 5 ust. 1 ustawy zmieniającej) przepisów dotyczących zwolnień podatkowych określonych w art. 5 ust. 2 ustawy zmieniającej w miejsce przepisów art. 12 ustawy o SSE w brzmieniu z dnia 31 grudnia 2000 r.;
  2. zmianie warunków Zezwoleń I i II w zakresie wielkości nakładów inwestycyjnych oraz terminów realizacji inwestycji.

Z kolei Zezwolenie III zostało udzielone na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w ramach następującej pozycji Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie PKWiU; Dz.U. Nr 89 poz. 844 ze zm., dalej: „PKWiU 2004”): papier i tektura (pozycja 21.12). Zezwolenie III zostało udzielone do dnia 28 maja 2017 r.

Zezwolenie IV zostało udzielone na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Strefy, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie wyrobów i usług wytworzonych na terenie Strefy, określonych w następującej pozycji PKWiU (na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r., Dz.U. Nr 207 poz. 1293 ze zm., dalej: „PKWiU 2008”): masa włóknista, papier i tektura (grupa 17.1)

W Zezwoleniu IV nie wskazano terminu, do którego zezwolenie to zostało udzielone. W związku z tym, przyjmuje się, iż jest to okres do końca funkcjonowania SSE (tj. obecnie do 31 grudnia 2026 r. na podstawie § 1 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2008 r. w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej w związku z § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2013 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej).

Poszczególne Zezwolenia zastały wydane w związku z rozwojem Spółki oraz realizacją kolejnych inwestycji. Ponadto, Spółka nie wyklucza, iż w przyszłości w związku z dalszymi inwestycjami będzie ubiegać się o kolejne zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE.

W związku z prowadzeniem działalności na podstawie Zezwoleń, Spółka prowadzi ewidencję w sposób umożliwiający przyporządkowanie wydatków inwestycyjnych oraz utworzonych nowych miejsc pracy do poszczególnych Zezwoleń. Ewidencja umożliwia rozliczenie poszczególnych projektów inwestycyjnych pod kątem wypełnienia warunków określonych w Zezwoleniach oraz ustalenia kosztów kwalifikowanych poniesionych w związku z realizacją tych projektów. Spółka spełniła warunki inwestycyjne wskazane w poszczególnych Zezwoleniach.

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 74 poz. 397 ze zm.), w związku z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz.U. z 2007 r. Nr 42 poz. 274 ze zm.), Spółka kwalifikuje dochody z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE objętej Zezwoleniami jako wolne od podatku.

Spółka, poza przychodami z Działalności Podstawowej objętej Zezwoleniami, uzyskuje na terenie SSE również przychody z działalności pobocznej nieobjętej zwolnieniem podatkowym na podstawie Zezwoleń (np. ze sprzedaży towarów handlowych nabytych wcześniej od innych podmiotów, ze sprzedaży złomu).

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy w ramach Zezwoleń posiadanych obecnie oraz ewentualnych przyszłych zezwoleń, Spółka może prowadzić jedną ewidencję dla Działalności Podstawowej podlegającej zwolnieniu (wspólną dla wszystkich posiadanych Zezwoleń) oraz odrębną ewidencję dla pozostałej działalności podlegającej opodatkowaniu...
  2. Czy dla celów ustalenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy w ramach posiadanych Zezwoleń, Spółka powinna objąć zwolnieniem dochód z Działalności Podstawowej prowadzonej na terenie Strefy, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwoleń uzyskanych chronologicznie najwcześniej, tj. kolejno limit w ramach Zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu lub po upływie terminu Zezwolenia I, limit wynikający chronologicznie z Zezwolenia II, a po jego wyczerpaniu lub po upływie terminu Zezwolenia II, limit wynikający z Zezwolenia III, a po jego wyczerpaniu lub po upływie terminu Zezwolenia III, limit wynikający z Zezwolenia IV, a następnie limit wynikający z ewentualnych kolejnych, później uzyskanych, zezwoleń...

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytania nr 1 i nr 2 dotyczące zdarzenia przyszłego, natomiast w zakresie stanu faktycznego zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Wnioskodawcy

Ad. 1

Biorąc pod uwagę posiadane przez Spółkę Zezwolenia, wystarczające jest prowadzenie jednej ewidencji podatkowej dla Działalności Podstawowej podlegającej zwolnieniu (wspólnej dla wszystkich posiadanych Zezwoleń) oraz odrębnej ewidencji dla pozostałej działalności podlegającej opodatkowaniu. Na tej podstawie możliwe będzie określenie łącznego dochodu (straty) z działalności zwolnionej z opodatkowania (tj. działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE objętej Zezwoleniami).

Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 74 poz. 397 ze zm., dalej: „ustawa o PDOP”), podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych zgodnie z właściwymi przepisami ustawy o PDOP.

Zgodnie natomiast z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 ustawy o PDOP, przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się przychodów i kosztów uzyskania przychodów ze źródeł położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu PDOP albo są wolne od podatku. Ponadto, w myśl art. 7 ust. 4 ustawy o PDOP, przy ustalaniu straty nie uwzględnia się przychodów i kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 3 art. 7 ustawy o PDOP.

Art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP stanowi, że wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 42 poz. 274 ze zm., dalej: „ustawa o SSE”), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Na mocy art. 12 ustawy o SSE, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem Spółki, niezależnie od liczby posiadanych zezwoleń strefowych, Spółka w celu ustalenia dochodu (straty) na działalności zwolnionej jest zobowiązana do prowadzenia jednej (wspólnej dla wszystkich Zezwoleń) ewidencji spełniającej wymogi art. 9 ust. 1 ustawy o PDOP. W konsekwencji, dla celów rozliczeń podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, dochód generowany z Działalności Podstawowej Spółki prowadzonej na terenie SSE na podstawie posiadanych Zezwoleń powinien być zwolniony z opodatkowania łącznie, bez konieczności prowadzenia szczegółowej ewidencji przychodów i kosztów w rozbiciu na poszczególne Zezwolenia (projekty inwestycyjne).

W ocenie Spółki zarówno treść ustawy o PDOP, jak i przepisów regulujących działalność SSE nie nakładają na podatników obowiązku odrębnego kalkulowania wyniku podatkowego (tj. dochodu lub straty) dla każdego z projektów inwestycyjnych, na które udzielone zostały odrębne zezwolenia strefowe.

W świetle art. 9 ust. 1 ustawy o PDOP, za wystarczające dla spełnienia wymogów ustawowych należy uznać prowadzenie ewidencji w sposób pozwalający na precyzyjną kalkulację:

  1. łącznego dochodu (straty) z Działalności Podstawowej zwolnionej z opodatkowania na podstawie wszystkich posiadanych Zezwoleń, oraz
  2. łącznego dochodu (straty) z działalności podlegającej opodatkowaniu.

Wobec powyższego, dochód osiągnięty przez Spółkę na terenie SSE objęty zezwoleniami strefowymi (obecnie Zezwoleniami I-IV) powinien korzystać ze zwolnienia łącznie, bez konieczność ewidencyjnego wyodrębniania wyniku podatkowego (tj. dochodu lub straty) dla każdego z projektów inwestycyjnych, na które udzielone zostały poszczególne zezwolenia strefowe.

Równocześnie Spółka ma świadomość, że powinna zapewnić możliwość wyodrębnienia wydatków inwestycyjnych oraz utworzonych nowych miejsc pracy związanych z poszczególnymi Zezwoleniami. Powyższe umożliwia niezależne rozliczenie każdego z projektów inwestycyjnych pod kątem wypełnienia warunków określonych w Zezwoleniach oraz ustalenie wydatków inwestycyjnych poniesionych w związku z realizacją tych projektów dla celów kalkulacji przysługującego Spółce limitu zwolnienia podatkowego.

Spółka wskazuje, że prezentowane podejście znajduje potwierdzenie w dotychczasowej ugruntowanej linii interpretacyjnej organów podatkowych, przykładowo w interpretacjach:

  1. Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 23 listopada 2011 r. (IPTPB3/423-209/11-3/KJ) i z dnia 16 lipca 2012 r. (IPTPB3/423-176/12-3/KJ),
  2. Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 1 lutego 2013 r. (ITPB3/423-665/12/MK) i z dnia 19 września 2012 r. (ITPB3/423-319/12/MK) oraz z dnia 30 marca 2011 r. (ITPB3/423-715a/10/MT).

Ad. 2

Zdaniem Spółki dla celów ustalenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy w ramach posiadanych Zezwoleń, Spółka powinna objąć zwolnieniem dochód z Działalności Podstawowej prowadzonej na terenie Strefy, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwoleń uzyskanych chronologicznie najwcześniej. W szczególności, po wyczerpaniu limitu zwolnienia podatkowego dostępnego w ramach najwcześniej wydanych Zezwoleń (lub po upływie terminu, na który je wydano), tj. kolejno Zezwolenia I, Zezwolenia II, Zezwolenia III, a następnie Zezwolenia IV i ewentualnych kolejnych zezwoleń, zwolnieniu podlegać będzie dochód z całej Działalności Podstawowej na terenie SSE do momentu wyczerpania puli zwolnienia dostępnej w ramach chronologicznie ostatniego zezwolenia posiadanego przez Spółkę (nie dłużej jednak niż do momentu zakończenia funkcjonowania SSE).

Zdaniem Spółki po wyczerpaniu limitu zwolnienia dostępnego w ramach najwcześniej wydanych Zezwoleń (lub po upływie terminu, na który wydano zezwolenie), tj. kolejno Zezwolenia I, II, III, a następnie Zezwolenia IV i ewentualnych kolejnych zezwoleń, zwolnieniu powinien podlegać dochód z Działalności Podstawowej prowadzonej na terenie SSE do momentu wyczerpania puli zwolnienia dostępnej w ramach chronologicznie ostatniego zezwolenia posiadanego przez Spółkę, jednak nie dłużej niż do momentu zakończenia funkcjonowania SSE.

W związku z posiadaniem obecnie czterech Zezwoleń oraz spełnieniem warunków określonych w każdym z tych Zezwoleń w świetle przepisów art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP oraz przepisów strefowych Spółce przysługuje prawo do zwolnienia z opodatkowania dochodu w kwocie wynikającej z połączenia kwalifikowanych wydatków inwestycyjnych dla poszczególnych Zezwoleń, (z uwzględnieniem ich dyskontowania) oraz iloczynów dostępnej intensywności pomocy publicznej dla poszczególnych Zezwoleń. Obliczona zgodnie z powyższymi zasadami pula pomocy (w formie zwolnienia podatkowego) przysługująca Spółce jest konsumowana przez dochód wolny od podatku, osiągany w zakresie określonym w Zezwoleniach. Spółka prowadzi ewidencję umożliwiającą monitorowanie wykorzystania dostępnej puli pomocy, co w konsekwencji zagwarantuje, że limit dopuszczalnej wysokości pomocy publicznej (zwolnienia podatkowego) określony w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP nie zostanie przekroczony.

Z uwagi na to, że uprawnienia wynikające z Zezwoleń I, II i III są wcześniejsze, w stosunku do uprawnień wynikających z Zezwolenia IV, należy przyjąć, że do momentu wyczerpania zwolnienia podatkowego dostępnego na podstawie trzech pierwszych Zezwoleń, jednak nie dłużej niż do dnia 28 maja 2017 r., tj. do momentu terminu, na który zostały wydane ww. Zezwolenia, Spółka będzie korzystała kolejno ze zwolnienia podatkowego wynikającego z Zezwoleń I, II i III.

Wraz z upływem terminu Zezwoleń I, II i III lub po wcześniejszym wykorzystaniu puli pomocy publicznej wynikającej z tych Zezwoleń, Spółka będzie mogła w ramach prowadzonej Działalności Podstawowej na terenie SSE nadal korzystać z puli zwolnienia podatkowego dostępnej na podstawie Zezwolenia IV oraz ewentualnych przyszłych zezwoleń (jednak nie dłużej niż do momentu zakończenia funkcjonowania SSE, tj. obecnie do dnia 31 grudnia 2026 r.). W konsekwencji, dopóki Spółka będzie miała prawo do korzystania z ulgi podatkowej w ramach któregokolwiek z Zezwoleń, będzie również uprawniona do zwolnienia z opodatkowania dochodów pochodzących z Działalności Podstawowej (prowadzonej na terenie SSE w ramach posiadanych Zezwoleń).

Spółka wskazuje, że prezentowane podejście znajduje potwierdzenie w dotychczasowej ugruntowanej linii interpretacyjnej organów podatkowych, przykładowo w interpretacjach:

  1. Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 24 lutego 2012 r. (IBPBI/2/423-18/12/SD),
  2. Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 26 lipca 2012 r. (IPTPB3/423-176/12-3/KJ) i z dnia 23 listopada 2012 r. (IPTPB3/423-306/12-2/KJ),
  3. Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 1 lutego 2013 r. (ITPB3/423-665a/12/MK).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.), odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej w tym zakresie oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj