PKWiU 82 - Uslugi zwiazane z administracyjna obsluga biura i pozostale uslugi wspomagajace prowadzenie dzialalnosci gospodarczej
Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług | stan prawny 22.11.2024
1
82
|
Uslugi zwiazane z administracyjna obsluga biura i pozostale uslugi wspomagajace prowadzenie dzialalnosci gospodarczej
| |
82.1
|
Uslugi zwiazane z administracyjna obsluga biura, wlaczajac uslugi wspomagajace
| |
82.11
|
Uslugi zwiazane z administracyjna obsluga biura
| |
82.11.1
|
Usługi związane z administracyjną obsługą biura
| |
82.11.10
|
Usługi związane z administracyjną obsługą biura
| |
Usługi związane z administracyjną obsługą biura
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
82.19
|
Uslugi wykonywania fotokopii, przygotowywania dokumentow i pozostale specjalistyczne uslugi wspomagajace prowadzenie biura
| |
82.19.1
|
Usługi wykonywania fotokopii, przygotowywania dokumentów i pozostałe specjalistyczne usługi wspomagające prowadzenie biura
| |
82.19.11
|
Usługi powielania
| |
Usługi powielania
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
82.19.12
|
Usługi sporządzania list adresowych i obsługa poczty, włączając pocztę elektroniczną
| |
Usługi sporządzania list adresowych i obsługa poczty, włączając pocztę elektroniczną
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
82.19.13
|
Usługi przygotowywania dokumentów i pozostałe specjalistyczne usługi wspomagające prowadzenie biura
| |
Usługi przygotowywania dokumentów i pozostałe specjalistyczne usługi wspomagające prowadzenie biura
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
82.2
|
Uslugi centrow telefonicznych (call center)
| |
82.20
|
Uslugi centrow telefonicznych (call center)
| |
82.20.1
|
Usługi centrów telefonicznych (call center)
| |
82.20.10
|
Usługi centrów telefonicznych (call center)
| |
Usługi centrów telefonicznych (call center)
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
82.3
|
Uslugi zwiazane z organizacja kongresow, targow i wystaw
| |
82.30
|
Uslugi zwiazane z organizacja kongresow, targow i wystaw
| |
82.30.1
|
Usługi związane z organizacją kongresów, targów i wystaw
| |
82.30.11
|
Usługi związane z organizacją kongresów
| |
Usługi związane z organizacją kongresów
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
82.30.12
|
Usługi związane z organizacją targów i wystaw
| |
Usługi związane z organizacją targów i wystaw
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
82.9
|
Uslugi wspomagajace prowadzenie dzialalnosci gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowane
| |
82.91
|
Uslugi swiadczone przez agencje inkasa i biura kredytowe
| |
82.91.1
|
Usługi świadczone przez agencje inkasa i biura kredytowe
| |
82.91.11
|
Usługi świadczone przez biura kredytowe
| |
Usługi świadczone przez biura kredytowe
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
82.91.12
|
Usługi świadczone przez agencje inkasa
| |
Usługi świadczone przez agencje inkasa
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
82.92
|
Uslugi zwiazane z pakowaniem
| |
82.92.1
|
Usługi związane z pakowaniem
| |
82.92.10
|
Usługi związane z pakowaniem
| |
Usługi związane z pakowaniem
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
82.99
|
Pozostale uslugi wspomagajace prowadzenie dzialalnosci gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowane
| |
82.99.1
|
Pozostałe usługi wspomagające prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowane
| |
82.99.11
|
Usługi sporządzania stenotypii i protokołów
| |
Usługi sporządzania stenotypii i protokołów
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
82.99.12
|
Usługi przyjmowania telefonów
| |
Usługi przyjmowania telefonów
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
82.99.19
|
Pozostałe różne usługi wspomagające działalność komercyjną, gdzie indziej niesklasyfikowane
| |
Pozostałe różne usługi wspomagające działalność komercyjną, gdzie indziej niesklasyfikowane
VAT - stawki preferencyjne VAT 2024 (zaloguj się) + historia Powiązania z innymi klasyfikacjami oraz objaśnienia | ||
Zgodnie z prawem, jedynie podatnik ma możliwość, prawo i obowiązek zaklasyfikowania swojej działalności czy produktu do określonego grupowania. GUS wydaje pomocniczo tzw. informacje dotyczące standardów klasyfikacyjnych, jednak to na podatniku ciąży obowiązek odpowiedniego opisania stanu faktycznego. Wadliwie opisany stan faktyczny oznaczać może nieprawidłową interpretację GUS. Ważne, aby już na etapie przygotowywania wniosku do GUS wiedzieć, od jakich okoliczności w danym przypadku zależy klasyfikacja działalnosci czy produktu. Poza tym w razie uzasadnionych wątpliwości można przy pomocy doradcy jeszcze przed złożeniem wniosku do GUS faktycznie dostosować działalność czy produkt do zasad umożliwiajacych stosowanie korzystniejszych symboli statystycznych.
|
1
PKWiU - Klasyfikacja
∟1.1 Zawarte w niniejszym opracowaniu zasady metodyczne Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2008) określają podstawowe cele, konstrukcję i sposób posługiwania się nią oraz zasady interpretacji i aktualizacji.
PKWiU - Struktura
∟3.1 Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU 2008) jest klasyfikacją obejmującą grupowania produktów w podziale siedmiopoziomowym określoną przez Polską Klasyfikację Działalności (PKD 2007) oraz Nomenklaturę Scaloną (CN 2007).
PKWiU - Zakres rzeczowy
∟4.1 Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU 2008) jest klasyfikacją produktów pochodzenia krajowego oraz z importu, przy czym:
PKWiU - Zasady tworzenia grupowań
∟5.1 Sposób tworzenia grupowań na poszczególnych szczeblach podziału:
PKWiU - Zasady budowy schematu klasyfikacji
∟6.1 Symbole cyfrowe grupowań (kolumna 1)
PKWiU - Klasyfikowanie produktów
∟7.1 Uzasadnienie
Podstawowym przeznaczeniem PKWiU 2008 jest zapewnienie jednolitego grupowania produktów w celu jednolitej agregacji danych źródłowych na potrzeby statystyki, co wymaga uwzględnienia jej w ewidencji podstawowej jednostek gospodarczych. Ponadto w wielu przypadkach PKWiU 2008 jest wykorzystywana do określania produktów, względnie ich grup objętych danymi preferencjami lub zakazami, np. w sferze podatkowej. Szczególnie istotne jest zatem prawidłowe, zawsze jednakowe zaliczanie poszczególnych produktów do tych samych grupowań końcowych PKWiU 2008.
PKWiU - Aktualizacja PKWiU 2008
∟8.1 Aktualizacja PKWiU 2008, tj. dokonywanie zmian i uzupełnień może dotyczyć:
PKWiU 2015
∟Rząd wprowadzi w tym roku nową Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU 2015). W sprawach podatkowych będziemy stosować dotychczasową klasyfikację do końca 2016 r. Potem przejdziemy na nową klasyfikację.