Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: reprezentacja
reprezentacja 1971 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
2009.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-85/08-4/AD
∟Czy na gruncie stanu prawnego obowiązującego od 1 grudnia 2008 r. naliczony podatek VAT zawarty w wydatkach o charakterze reprezentacyjnym takich jak np. zakup prezentów, kwiatów dla kontrahentów podlega odliczeniu na zasadach ogólnych, wobec uchylenia art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług?
2009.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-2/09/AM
∟Czy Spółka może zaliczyć wartość zakupionych gadżetów (w kwocie netto) do kosztów uzyskania przychodów?
2009.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-34/09-3/MC
∟Czy wydatki na gadżety reklamowe przekazywane kontrahentom oraz potencjalnym klientom opatrzone logo firmy lub produktu do kwoty 100 zł brutto mogą stanowić koszt podatkowy Spółki z uwagi na to, iż są to wydatki na reklamę, a nie reprezentację?
2009.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-34/09-2/MC
∟Czy wydatki na gadżety reklamowe przekazywane kontrahentom oraz potencjalnym klientom opatrzone logo firmy lub produktu do kwoty 100 zł brutto mogą stanowić koszt podatkowy Spółki z uwagi na to, iż są to wydatki na reklamę, a nie reprezentację?
2009.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-770/08/MT
∟Czy wydatki na poczęstunek dla kontrahentów, pracowników Spółki, pracowników spółek powiązanych, członków Zarządu, członków Rady Nadzorczej, przedstawicieli związków zawodowych, osób odwiedzających Spółkę są kosztem uzyskania przychodów?
2009.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-4/09/AP
∟Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wydatków poniesionych za zakup zegarków opatrzonych logo.
2009.03.20 - Minister Finansów - DD6/8213-141/MZG/08/PK-383
∟Czy stanowi koszt uzyskania przychodu na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatek VAT, który zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług nie podlega odliczeniu, naliczony od wydatków ponoszonych podczas spotkań z kontrahentami za usługi gastronomiczne, zakup żywności, które zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 nie są kosztem uzyskania przychodu?
2009.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-606/07-8/IB
∟VAT - w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego VAT związanych z organizacją imprez
2009.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-749/08/MK
∟Czy koszt nabycia przez Spółkę ciastek, soków owocowych, napojów gazowanych oraz gorących posiłków, które oferowane są do konsumpcji klientom Spółki w trakcie spotkań może zostać zakwalifikowany przez nią jako koszt uzyskania przychodów?
2009.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-764/08/DK
∟Czy podatek VAT (który do dnia 30 listopada 2008 r. zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług nie podlegał odliczeniu) naliczony od wydatków ponoszonych na usługi gastronomiczne, zakup żywności, napojów oraz gadżetów zaliczanych do kosztów reprezentacji na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jest kosztem uzyskania przychodu na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. a wskazanej ustawy?
2009.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-8/09-3/JG
∟Czy podatek VAT naliczony, niepodlegający odliczeniu, zawarty w fakturach dotyczących wydatków na reprezentację z tytułu zakupu usług gastronomicznych i hotelowych, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
2009.03.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-5/09-3/DS
∟Czy podatek VAT naliczony, niepodlegający odliczeniu, zawarty w fakturach dotyczących wydatków na reprezentację, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
2009.03.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1160/08/MS
∟Czy podatek VAT naliczony, który nie obniża podatku VAT należnego, wykazany na fakturach dokumentujących zakup towarów i usług na potrzeby reprezentacji stanowi podatkowy koszt uzyskania przychodów?
2009.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-227/09/MS
∟Czy poniesione wydatki w związku z zaproszonymi na obchody 60-lecia klubu gośćmi stanowią koszt uzyskania przychodu?
2009.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-224/09/MO
∟Czy koszty podróży (przejazd, noclegi) osób przybywających na zaproszenie, które nie uzyskują żadnego dochodu w związku z przyjazdem, należy traktować jako koszty reprezentacji (pytanie oznaczone we wniosku nr 2 w części dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych)?
2009.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1198/08/MS
∟Czy wydatki na kampanię promocyjną w mediach stanowią koszt uzyskania przychodu?
2009.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-802/08-6/MC
∟1. Czy Spółka jest uprawniona na podstawie przepisu art. 16 ust. 1 pkt 46a tiret drugie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do zaliczenia do swoich kosztów uzyskania przychodów kwoty podatku VAT naliczonego, który na mocy przepisu art. 88 ust. 1 pkt 2, 3, 4 ustawy o podatku od towarów i usług nie podlega odliczeniu od kwoty podatku VAT należnego Spółki?2. Czy Spółka ma prawo na podstawie przepisu art. 16 ust. 1 pkt 46b tiret drugie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do zaliczenia do swoich kosztów uzyskania przychodów kwoty podatku VAT należnego od dokonywanych przez Spółkę nieodpłatnych przekazań w celu reprezentacji i reklamy?
2009.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-802/08-5/MC
∟1. Czy Spółka jest uprawniona na podstawie przepisu art. 16 ust. 1 pkt 46a tiret drugie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do zaliczenia do swoich kosztów uzyskania przychodów kwoty podatku VAT naliczonego, który na mocy przepisu art. 88 ust. 1 pkt 2, 3, 4 ustawy o podatku od towarów i usług nie podlega odliczeniu od kwoty podatku VAT należnego Spółki?2. Czy Spółka ma prawo na podstawie przepisu art. 16 ust. 1 pkt 46b tiret drugie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do zaliczenia do swoich kosztów uzyskania przychodów kwoty podatku VAT należnego od dokonywanych przez Spółkę nieodpłatnych przekazań w celu reprezentacji i reklamy?
2009.02.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-685/08/MT
∟Czy ponoszone przez Spółkę wydatki z zakresu Public Relations (takie jak wyspecyfikowane w zapytaniu) na organizowane przez podmioty zewnętrze imprezy o charakterze sportowym, kulturalnym, czy też edukacyjnym, można uznać za koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2009.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1683/08-2/EŻ
∟Odnosząc powyższe do stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę, można uznać, że ponoszone wydatki na usługi gastronomiczne – catering, nie mają charakteru reprezentacyjnego - nie mają na celu kształtowania pozytywnego wizerunku firmy, nie są związane z podejmowaniem klientów. Zatem, przedmiotowych wydatków poniesionych przez Spółkę nie należy traktować jako kosztów reprezentacji, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W związku z powyższym, przy spełnieniu wymogów art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wydatki na zakup usług cateringowych oraz artykułów spożywczych takich jak żywność, napoje, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów. Podkreślić należy, że wydatki te muszą być racjonalne co do zasady i co do wielkości oraz odpowiednio udokumentowane.
2009.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-208/08-2/JF
∟od wydatków, które nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, Strona nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy.
2009.02.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-228/08-2/MW
∟Spółka podejmuje działania polegające w szczególności na prowadzeniu negocjacji skierowanych na zawarcie umów z kontrahentami. Ze względu na specyfikę branży, w której działa Spółka – branża elektroniczna – spotkania z klientami odbywają się najczęściej poza siedzibą Spółki podczas wyjazdów służbowych, w miejscowościach siedzibach klientów. Koszty lunchu czy kolacji raz ponosi Wnioskodawca a raz jego kontrahent. W trakcie spotkań, w szczególności, przedstawiana jest oferta przedsiębiorstwa podatnika.W kontekście zdefiniowanego wyżej pojęcia „reprezentacja” oraz z analizy przytoczonego art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy, jednoznacznie wynika, iż ponoszone przez Spółkę wydatki na lunch czy kolację w trakcie spotkań z kontrahentami w restauracjach, wiążą się z tworzeniem i utrwaleniem pozytywnego wizerunku firmy, a zatem nie mogą być uznane za koszt uzyskania przychodów. Ich charakter bezsprzecznie świadczy o kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy, czyli kształtowaniu lepszego postrzegania Spółki na zewnątrz. Powoływanie się w tym kontekście przez Spółkę na okoliczność, że tego typu działania czy wydatki nie mają charakteru nadzwyczajnego, a wpisują się w „zwyczajowe” postępowanie wobec kontrahentów nie odbiera wyżej wymienionym czynnościom cech reprezentacji
2009.02.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-201/08-2/DG
∟Nie jest kosztem uzyskania przychodu wydatek na reprezentację w kwocie netto, natomiast podatek VAT naliczony w kwocie, której nie przysługuje podatnikowi obniżenie kwoty lub zwrot różnicy podatku VAT stanowi koszt uzyskania przychodu jeżeli wydatek związany jest z reprezentacją firmy.
2009.02.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1399/09/JS
∟czy wydatki ponoszone w związku z organizacją spotkań z kontrahentami (w tym wydatki na napoje, posiłek w restauracji) można uznać za koszty uzyskania przychodów dla Spółki?
2009.02.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1743/08-2/AZ
∟podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług public relations
2009.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1022/08/PH
∟„Czy w całość wydatków na organizację pokazu obuwia można zaliczyć do kosztów podatkowych?”
2009.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-908/08/RM
∟Czy wydatki związane z organizacją szkolenia poza granicami kraju na rzecz kontrahentów wnioskodawcy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
2009.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-706/08-2/MC
∟Czy stanowią koszty uzyskania przychodów wydatki:1. na nabycie przedmiotów przekazywanych kontrahentom, potencjalny m klientom Spółki: - opatrzonych tylko logo Spółki, - opatrzonych tylko marką wyrobu sprzedawanego przez Spółkę, - opatrzonych marką wyrobu sprzedawanego przez Spółkę wraz z elementami wartościującymi, reklamującymi dany wyrób, grupę wyrobów.2. na reklamę w prasie zawierającą tylko logo i nazwę Spółki lub tylko markę wyrobu sprzedawanego przez Spółkę .
2009.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-704/08-3/MC
∟Czy poniesione przez Spółkę wydatki na zakup przedmiotowych usług organizacji szkoleń od zleceniobiorców stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w całości, czy też Spółka powinna dla celów podatku dochodowego od osób prawnych dokonywać podziału nabytych usług szkoleniowych na poszczególne usługi wchodzące w ich skład i dokonywać ich odrębnej kwalifikacji podatkowej, tj. np. uznać, że wydatki na wyżywienie, zorganizowanie wycieczek, kolacji czy innych atrakcji towarzyszących szkoleniu w części dotyczącej kontrahentów nie stanowią kosztów uzyskania przychodów?
2009.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-704/08-2/MC
∟Czy poniesione przez Spółkę wydatki na zakup przedmiotowych usług organizacji szkoleń od zleceniobiorców stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w całości, czy też Spółka powinna dla celów podatku dochodowego od osób prawnych dokonywać podziału nabytych usług szkoleniowych na poszczególne usługi wchodzące w ich skład i dokonywać ich odrębnej kwalifikacji podatkowej, tj. np. uznać, że wydatki na wyżywienie, zorganizowanie wycieczek, kolacji czy innych atrakcji towarzyszących szkoleniu w części dotyczącej kontrahentów nie stanowią kosztów uzyskania przychodów?
32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.