Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: reprezentacja
reprezentacja 1971 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
2007.06.12 - Lubelski Urząd Skarbowy - PP-443/39/07
∟Strona prosi o udzielnie pisemnej interpretacji stosowania prawa podatkowego w następującym zakresie:-jak postąpić w przypadku wydania towarów na cele reprezentacji (od 2007 roku nie stanowią już kosztów uzyskania przychodów) ?- czy w związku z brzmieniem art. 88 ust. 3 pkt 3 ustawy o VAT w chwili ponoszenia wydatków na cele reprezentacji ma możliwość wyboru: odliczyć podatek naliczony, a w efekcie opodatkować wydanie prezentu lub też nie odliczać VAT naliczonego i nie opodatkowywać wydania prezentu ?
2007.06.12 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/BP-II/4210-20/07/JM
∟czy poniesione wydatki związane z produkcją programu „G. X” emitowanego na antenie, w tym usługa gastronomiczna świadczona przez firmę cateringową, są kosztem uzyskania przychodu?
2007.06.06 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-147/07/KM
∟Spółka X stoi na stanowisku, że na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wydatki poniesione przez Spółkę X w związku z finansowaniem Wyjazdów dla jej pracowników stanowią w pełni odliczalne koszty uzyskania przychodów dla celów podatku dochodowego od osób prawnych (dalej pdop).
2007.06.05 - Urząd Skarbowy Warszawa-Targówek - 1437/ZDD/6/MF/423/21/2007
∟1.Czy ma Pani prawo do rozliczania się z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej podatkiem liniowym 19%, w oparciu o art.30c ustawy z dnia 26 lipca 1991r o podatku dochodowym od osób fizycznych?2.Czy pełnienie funkcji zarządczej wyłącznie w oparciu o akt powołania jest przesłanką wystarczająca do jednoznacznego rozgraniczenia prac dotyczących obowiązków zarządczych od usług doradczych , wykonywanych w ramach działalności gospodarczej na rzecz tej samej spółki i tym samym do opodatkowania prowadzonej działalności podatkiem liniowym 19%? Czy też właściwsze będzie zawarcie odrębnej umowy o zarządzanie spółką z wyszczególnieniem obowiązków wynikających z pełnienia funkcji członka zarządu?P O S T A N O W I E N I E Na pod...
2007.06.05 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473/WVO/443-28/07/AN
∟Czy Spółka może przyjąć zasadę, że odlicza podatek naliczony od wszystkich zakupów towarów, których zakup został zakwalifikowany do reprezentacji na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, i jednocześnie nalicza podatek należny z tytułu przekazania tych towarów na cele reprezentacji? 2.) Czy Spółka może odliczyć podatek naliczony wynikający z zakupów towarów i usług wykorzystywanych, później jako próbki lub prezenty o małej wartości zakwalifikowanych jako reprezentacja i jednocześnie nie naliczać podatku należnego z tytułu przekazania tych towarów i usług? 3.) Czy Spółka prawidłowo postępuje nie odliczając podatku VAT od zakupu usług obcych na cele reprezentacji i jednocześnie nie nalicza podatku należnego z tego tytułu? ...
2007.06.05 - Izba Skarbowa w Łodzi - II-2/4218-0005/07/Int
∟Czy do przekazanych nieodpłatnie gadżetów reklamowych (kubki, kalendarze, długopisy, smycze itp. z logo firmy) ma zastosowanie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) ? Wnioskiem z dnia 18.01.2007r. Spółka zwróciła się, w trybie art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej, do Naczelnika Urzędu Skarbowego Łódź-Widzew o udzielenie pisemnej informacji czy do przekazanych nieodpłatnie gadżetów reklamowych (kubki, kalendarze, długopisy, smycze itp. z logo firmy) ma zastosowanie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.). W ocenie Spółki ww. towary są rozprowadzane w związku z prowadzoną działalnością w celu osiągnię...
2007.06.04 - Dolnośląski Urząd Skarbowy - PDII/423/1/195/07
∟Spółka pyta czy wydatki poniesione na kwiaty, elementy dekoracji wnętrz i gadżetów z logo firmy stanowią koszty uzyskania przychodów?W dniu 23.03.2007 r. do Naczelnika Dolnośląskiego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu wpłynął wniosek o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.Jak stanowi art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta albo marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrol...
2007.05.31 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-116/07/KM
∟Czy w świetle art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT, wydatki, ponoszone zgodnie z Prawem farmaceutycznym, w celu zwiększenia przychodów Spółki i uznawane przez to prawo, jako wydatki reklamowe na:a) zakup gadżetów opatrzonych logo leków sprzedawanych przez Spółkę,b) zakup gadżetów opatrzonych logo Spółki,c) sponsorowanie konferencji i kongresów naukowych, których celem jest informowanie, iż sponsorem jest Spółka będąca dystrybutorem określonych leków,mogą być traktowane jako koszty reklamy i tym samym mogą być uznawane za koszt uzyskania przychodów?
2007.05.31 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-109/09/RM
∟1. Czy koszty nabycia nagród wręczonych jako nagrody aptekom są kosztem uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?2. Czy koszty nabycia nagród wręczonych przez aptekarzy nabywcom produktów są kosztem uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2007.05.30 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/BP-II/4210-24/07/BB
∟dot. kosztów związanych z reklamą produktów Spółki tj. reklamą produktów leczniczych. Zdaniem spółki w opisywanym stanie faktycznym, zakup żywności oraz napojów związanych z poczęstunkiem nie jest związany z reprezentacją, ale jest jednym z elementów składających się na reklamę produktu.
2007.05.23 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VUR1/443-19/07/4/RB
∟”Czy w przypadku opodatkowania podatkiem VAT przekazanych w ramach reprezentacji towarów kontrahentom, Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT dotyczącego zakupu tych towarów?” Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie #8722; biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny postanawia uznać stanowisko Strony za prawidłowe. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka zakupuje towary, które następnie są rozchodowane w dwojaki sposób: część towarów jest zużywana w trakcie pracy przez pracowników Spółki, a część jest przekazywana w ramach reprezentacji kontrahentom Spółki. Spółka odlicza podatek od towarów i usług z faktur VAT dotyczących zakupu tych towarów w całości, w dniu wpływu...
2007.05.23 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VUR1/443-19/07/3/RB
∟Czy Spółka powinna opodatkować podatkiem VAT przekazanie towarów w ramach reprezentacji, w przypadku, gdy Spółka nie odliczyła podatku naliczonego z faktur dotyczących zakupu tych towarów?Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie #8722; biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny postanawia uznać stanowisko Strony za nieprawidłowe. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka zakupuje towary w celu wręczenia ich, w ramach reprezentacji, swoim kontrahentom jako prezenty. Zakupy prezentów są udokumentowane fakturami VAT. Spółka nie odlicza podatku naliczonego faktur VAT dotyczących zakupów prezentów, wręczanych następnie kontrahentom. Ponadto Spółka od wręczonych kontrahentom prezentów nie nalicza po...
2007.05.22 - Dolnośląski Urząd Skarbowy - PP II 443/1/122/48755/07
∟Spółka zwraca się z pytaniem, czy w przypadku zakupów przedmiotowych towarów dokonywanych „do magazynu centralnego", których przeznaczenie nie jest znane w chwili ich nabycia, co oznacza, że mogą być one wykorzystane albo na cele reprezentacji nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów, albo na inne cele stanowiące koszt uzyskania przychodu, Spółka może odliczyć podatek naliczony z chwilą dokonania zakupów i naliczyć podatek przy dokonaniu czynności wydania towaru na cele reprezentacji.
2007.05.17 - Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu - ZD/4061-37/2/07
∟1. Czy wydatki poniesione przez Spółkę na zakup kawy, herbaty, napojów chłodzących oraz artykułów spożywczych (cukier, mleko, ciastka, cukierki, itp.) z których korzystają pracownicy, stanowią koszty uzyskania przychodu, czy też są z nich wyłączone jako koszty reprezentacji?2. Czy koszty organizacji całodziennego szkolenia dla pracowników, w szczególności wydatki poniesione na zakup i dostarczenie posiłku cateringowego dla uczestników takiego szkolenia stanowią koszty uzyskania przychodu, czy też są z nich wyłączone jako koszty reprezentacji? W dniu 21.02.2007r. do tutejszego organu podatkowego wpłynął wniosek Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, który uzupełniono w dniu 30.03.20...
2007.05.17 - Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu - ZD/4061-37/1/07
∟Czy wydatki poniesione przez Spółkę na zakup kawy, herbaty, napojów chłodzących oraz artykułów spożywczych (cukier, mleko, ciastka, cukierki, itp.), z których korzystają goście firmy, stanowią koszty uzyskania przychodu, czy też są z nich wyłączone jako koszty reprezentacji? W dniu 21.02.2007r. do tutejszego organu podatkowego wpłynął wniosek Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, który uzupełniono w dniu 30.03.2007r. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż kawą, herbatą oraz napojami i drobnymi słodyczami częstowani są klienci i goście przebywający w Firmie. Wnioskodawca podnosi, iż w związku z różnymi poglądami wyrażonymi w piśmiennictwie ...
2007.05.15 - Urząd Skarbowy w Piotrkowie Trybunalskim - US.I/1-415/8/2007
∟Czy wydatki poniesione z tytułu zakupu usług gastronomicznych można zakwalifikować jako koszty reprezentacji i w związku z tym nie uwzględniać w kosztach uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23, czy wydatki te, jako stanowiące podstawę działalności gospodarczej podatnika będą podlegały zaliczeniu w koszty uzyskania przychodów w całości ? Na podstawie art. 216, art. 14 a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) - Naczelnik Urzędu Skarbowego w Piotrkowie Tryb. postanawia stanowisko w indywidualnej sprawie przedstawione we wniosku z dnia 08.03.2007r. (wpływ do tut. organu 15.03.2007 r.) wg którego ponoszone w związku z organizowaniem spotkań marketingo...
2007.05.15 - Pomorski Urząd Skarbowy - DP/423-0038/07/AK
∟Podatnik ma wątpliwości, czy wydatki na drobne gadżety z logo Spółki należy zakwalifikować do wydatków na reprezentację, czy reklamę.
2007.05.11 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-96/07/RM
∟Czy zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 46 litera b tiret drugi ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatek VAT należny z tytułu przekazania towarów na cele reprezentacji jest kosztem uzyskania przychodów, jeżeli nabyte towary zostały przekazane na cele reprezentacji i opodatkowane zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług? Spółdzielnia jest producentem produktów farmaceutycznych i kosmetyków, kupuje słodycze, artykuły spożywcze, kawę i herbatę jako prezenty na spotkania w aptekach, hurtowniach, z lekarzami i pielęgniarkami. Zakupywane też są i wręczane kontrahentom jako prezenty lub nagrody kosze świąteczne (z produktami spożywczymi) i alkohol.
2007.05.09 - Urząd Skarbowy Kraków-Prądnik - PB3/423-1/07
∟Czy spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wręczane podczas spotkań organizowanych w celu pozyskania nowych przedstawicielami szkół, biur podróży, biur turystycznych, hoteli, wejściówki na basen lub siłownie (w trakcie tych spotkań jest przekazywana informacja handlowa, materiały reklamowe i informacje dotyczące produktów)?
2007.05.09 - Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu - ZD/4061-25/1/07
∟Czy wydatki na usługi gastronomiczne, zakup żywności i/lub napojów związane ze szkoleniami i/lub spotkaniami handlowymi, w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym, stanowią koszty uzyskania przychodów? W dniu 9.02.2007r. do tutejszego organu podatkowego wpłynął wniosek Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, który uzupełniono w dniu 21.03.2007r. Wnioskodawca, będący spółką z o.o., w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, organizuje szkolenia dla pracowników Spółki oraz spotkania i negocjacje handlowe z potencjalnymi klientami. Podatnik wskazuje, iż czasem wyżej wymienione szkolenia lub spotkania i negocjacje handlowe wiążą się z wydatkami na usługi gast...
2007.05.08 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-97/07/RM
∟Czy gadżety reklamowe o wartości do 100 zł z logo Spółdzielni lub jej produktu są produktami reklamowymi, a wydatki na ich nabycie - kosztami uzyskania przychodów Spółdzielni-producenta produktów farmaceutycznych i kosmetyków? Spółdzielnia podejmuje działania o charakterze reklamowym i promocyjnym. Typowe realizowane działania reklamowe to: rozdawanie gadżetów reklamowych opatrzonych logo (nazwą produktu) i eksponowanie standów reklamowych i woblerów (tzw. kiwaczków).
2007.05.07 - Pierwszy Śląski Urząd Skarbowy w Sosnowcu - PSUS/PB-R I-PDP/423-44/P/106/07/WS/52697
∟W świetle przedstawionego stanu faktycznego Jednostka zwróciła się z zapytaniem czy zakupione przez nią i wręczane kontrahentom drobne upominki z widocznym logo firmy (tj. kalendarze, długopisy, krawaty, apaszki) można potraktować jako reklamę i zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
2007.05.07 - Izba Skarbowa w Rzeszowie - L.IS.I/1/4151/10/2007
∟Dotyczy kwalifikacji ponoszonych wydatków, tj. czy wyżej wymienione wydatki należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu związanych z funkcjonowaniem firmy, czy też są to koszty o charakterze reprezentacji i reklamy. Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie – działając na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29.08.1997r. – Ordynacja podatkowa (jednolity tekst z 2005r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz art. 22 ust. 1 i art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 26.07.1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jednolity Dz. U. z 2000r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.) – w brzmieniu obowiązującym w 2006r. zmienia z urzędu postanowienie Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie z dnia 25.10.2006r. znak: II US.PB-I/415/17/06 w sprawie interpretacji co d...
2007.04.30 - Urząd Skarbowy w Oleśnie - PDF/415-1/07/KG
∟Czy wydatki poniesione na zorganizowanie imprezy dla pracowników i kontrahentów z okazji 20-lecia Firmy stanowią koszt uzyskania przychodów z działalności gospodarczej ? Postanowienie Działając na podstawie art.!4a § l i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, póz.60 ze zmianami), w związku z art. 4 ust. l ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, póz. 1590), Naczelnik Urzędu Skarbowego w Oleśnie stwierdza że stanowisko zawarte we wniosku z dnia 26.02.2007 r.(data wpływu 27.02.2007 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób...
2007.04.30 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473/874/KDO/423/15/07/WSz
∟Czy koszty poniesione na organizację szkoleń takie jak: zakwaterowanie, dojazd, przelot, wyżywienie uczestników szkolenia oraz osób prowadzących szkolenie, a także koszty wynajmu sali i zużytego sprzętu podczas warsztatów stanowią koszty uzyskania przychodów w całości, czy też są kosztami reprezentacji i reklamy, do której ma zastosowanie limit 0,25% kwoty przychodów w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2007.04.27 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473//876/KDO/423/19/07/EG
∟1.czy nie zalicza się do kosztów reprezentacji zużycia artykułów spożywczych na narady wewnętrzne?2.czy nie zalicza się do kosztów reprezentacji wydatków związanych z wystrojem pomieszczeń biurowych, stanowiących ich wyposażenie?3.czy drobne upominki i gadżety zawierające logo i dane teleadresowe Spółki przekazywane kontrahentom tej Spółki stanowią wydatek na reprezentację czy reklamę?
2007.04.27 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Szczecinie - IUS.PO/422/28/GG/2007
∟Czy wydatki związane z zorganizowaniem bankietu, zakupem usług cateringowych po przemierze przedstawienia teatralnego stanowią koszty reprezentacji i jako związane z realizacją celów statutowych w kierunku upowszechniania kultury stanowią podstawę do skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym od osób prawnych?Pismem z dnia 09.03.2007 r. uzupełnionym pismem z dnia 11.04.2007 r. i Statutem teatr wystąpił do tut. organu z wnioskiem o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, przedstawiając następujący stan faktyczny.Po premierach przedstawień teatr organizuje bankiety, bądź nabywa usługi cateringowe obejmujące zakup usług gastronomicznych i napojów w tym alkoholu. Uczestnikami bankietów są widzowie przedstawie...
2007.04.27 - Izba Skarbowa we Wrocławiu - PP I 443/222/07/KA
∟Czy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego od towarów i usług o podatek naliczony w przypadku zakupu alkoholu w ramach usługi cateringowej przeznaczonej na obsługę gości podczas spotkań z kontrahentami oraz alkoholu zakupionego i wręczonego przedstawicielowi kontrahenta. Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm./ po rozpatrzeniu zażalenia Strony wniesionego pismem z dnia 15 lutego 2007 r. na postanowienie Naczelnika Dolnośląskiego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu z dnia 7 lutego 2007 r. sygn. PPII/443/1/13119/06 wydane w sprawie pisemnej interpretacji w zakresie stosowania przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług /Dz. U. z 2004 r. Nr ...
2007.04.26 - Drugi Wielkopolski Urząd Skarbowy w Kaliszu - DWUS DP-443-14/07
∟Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego dotyczącego działań reklamowych i promocyjnych ? Na podstawie art. 14 a § 1, § 3, § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 z późń. zm.) w związku z art. 86 ust. 1, art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późń. zm.) po rozpatrzeniu wniosku o pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług Naczelnik Drugiego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowegow Kaliszu stwierdza, że stanowisko przedstawione przez Spółkęw w/w wniosku jest prawidłowe W zło...
2007.04.25 - Urząd Skarbowy w Słupsku - PII/423-0007/07
∟Czy wydatki na inaugurację roku akademickiego będą stanowić koszt uzyskania przychodu?
42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.