Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: inwestycje
inwestycje 6172 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199
2008.06.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-1097/08-2/RK
∟Ponieważ przedmiotem sprzedaży nie było przedsiębiorstwo, lecz nakłady inwestycyjne poczynione na budowę restauracji, art. 6 pkt 1 ustawy, nie będzie miał zastosowania, a Spółka stosownie do postanowień art. 86 ust. 1, miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej ten zakup, bowiem zakup ten będzie związany z prowadzoną działalnością opodatkowaną (usługami restauracyjnymi).
2008.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-587/08-2/ER
∟Według jakiego kursu powinien zostać wyceniony w przedstawionym stanie faktycznym wypływ środków lub wartości pieniężnych w walucie obcej?
2008.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-122/08/WW
∟Zgodnie z dyspozycją art. 86 ust. 1 ustawy, podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku naleznego o kwotę podatku naliczonego, w takiej części, w jakiej zakupione służą czynnościom opodatkowanym podatkiem od towarów i usług.
2008.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-119/08/AO
∟Zgodnie z dyspozycją art. 86 ust. 1 ustawy, podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, w takiej części, w jakiej zakupione służą czynnościom opodatkowanym podatkiem od towarów i usług.
2008.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-118/08/AO
∟Zgodnie z dyspozycją art. 86 ust. 1 ustawy, podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, w takiej części, w jakiej zakupione służą czynnościom opodatkowanym podatkiem od towarów i usług.
2008.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-117/08/AO
∟Zgodnie z dyspozycją art. 86 ust. 1 ustawy, podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, w takiej części, w jakiej zakupione służą czynnościom opodatkowanym podatkiem od towarów i usług.
2008.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1050/08-2/AP
∟Czy w obecnym stanie prawnym, mając na uwadze planowany sposób wykorzystania w przyszłości majątku wytworzonego w związku z realizacją projektu, istnieje możliwość odzyskania poniesionych kosztów podatku VAT w jakikolwiek sposób w ramach przepisów ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług lub w inny sposób, jeśli tak to w jaki?
2008.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-568/08-2/IK
∟Komenda jest jednostką sektora finansów publicznych nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Zamierza realizować inwestycję pod nazwą „poprawa bezpieczeństwa chemiczno-ekologicznego na obszarach lasów, puszczy oraz roztocza”, częściowo finansowanego ze środków regionalnego programu operacyjnego województwa 2007-2013. W ramach realizacji tego projektu Komenda będzie ponosiła koszty podatku VAT od nabytych towarów i usług. Ze względu na fakt, iż realizowana przez Komendę inwestycja nie będzie służyła wykonywaniu czynności opodatkowanych, a więc nie będzie spełniona podstawowa przesłanka warunkująca prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, Komendzie nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony zawarty w wydatkach poniesionych na realizację przedmiotowego projektu
2008.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-774/08-2/MK
∟Czy będzie istniała w świetle przedstawionego stanu możliwość odliczenia podatku od towarów i usług naliczonego od zakupów dotyczących realizowanej inwestycji lub ubiegania się o zwrot tego podatku.
2008.06.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-616/08/JP
∟Czy Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w X realizujący inwestycję pn. „Budowa bazy sportowo – rekreacyjnej” służącej działalności gospodarczej na gruncie przekazanym w trwały zarząd przez Gminę Miejską X, może odliczyć podatek naliczony VAT z faktur dokumentujących wydatki na ww. inwestycję?
2008.06.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-412/08-2/BM
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z zakupów dokonywanych w związku z inwestycją prowadzoną na nieruchomości stanowiącej własność prywatną wspólników spółki cywilnej
2008.06.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-190/08/AM
∟skutki podatkowe umorzenia kredytu zaciągniętego z Krajowego Funduszu Mieszkaniowego na przedsięwzięcie inwestycyjno-budowlane
2008.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-430/08-2/AZ
∟podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania prac budowlanych w budynku mieszkalnym,
2008.05.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-884/08-4/AP
∟Czy istnieje możliwość prawna odzyskania podatku od towarów i usług (VAT) w związku z realizacją przez Gminę B… zadania pod nazwą: „Przebudowa oczyszczalni ścieków wraz z ............... w Gminie B…”?
2008.05.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-689/08-2/PW
∟Gminie nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowej inwestycji, ponieważ jako jednostka samorządu terytorialnego korzystała ze zwolnienia w zakresie czynności związanych z wykonywaniem zadań własnych należących do zakresu zadań publicznych.
2008.05.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-687/08-2/PW
∟Czy w odniesieniu do zrealizowanego projektu: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości O– Etap II, Cz. 1” gmina O ma możliwość odliczenia podatku VAT w całości lub w części?
2008.05.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-212/08/MS
∟Czy wydatki poniesione na budowę wjazdu do firmy usytuowanego na drodze niebędącej własnością Spółki, a należącej do Zarządu Dróg Wojewódzkich Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w roku 2007, czy może Spółka powinna tę inwestycję potraktować jako inwestycję w obcym środku trwałym i amortyzować, zaliczają odpisy amortyzacyjne do kosztów uzyskania przychodów?
2008.05.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-365/08-5/AK
∟Czy Wnioskodawca we właściwy sposób przyjmuje, iż VAT naliczony w roku 2008 i następnych latach od zakupów i wydatków inwestycyjnych służących zwiększeniu atrakcyjności i polepszeniu warunków zwiedzania – nie stanowi kosztu kwalifikowanego, lecz Ogrodowi przysługuje prawo do bieżącego odliczania podatku VAT naliczonego przy zakupach i wydatkach inwestycyjnych związanych z budową obiektów przeznaczonych do zwiedzania?
2008.05.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-365/08-4/AK
∟Czy w sytuacji opisanej powyżej, Wnioskodawca we właściwy sposób przyjmuje, iż VAT naliczony dotyczący inwestycji zrealizowanych w roku 2007, służących zwiększeniu atrakcyjności i polepszeniu warunków zwiedzania – nie stanowi kosztu kwalifikowanego, lecz Ogrodowi przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy zakupach i wydatkach inwestycyjnych zawiązanych z budową obiektów przeznaczonych do zwiedzania?
2008.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-374/08-2/SAP
∟Czy Gminie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT od zakupów dotyczących związanych z realizacją w/w inwestycji lub ubiegania się o zwrot tego podatku?
2008.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-367/08-3/SAP
∟Czy Gminie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT od zakupów dotyczących związanych z realizacją w/w inwestycji lub ubiegania się o zwrot tego podatku?
2008.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-318/08-2/ER
∟W którym momencie odsetki od pożyczek i kredytów zaciągniętych na finansowanie działalności gospodarczej będą stanowiły koszty uzyskania przychodów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? W którym momencie różnice kursowe zrealizowane w związku z pożyczkami i kredytami zaciągniętymi na finansowanie działalności gospodarczej będą stanowiły koszty uzyskania przychodów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2008.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1-415-107/07/MM
∟Jak należy poprawnie zakwalifikować poniesione nakłady inwestycyjne, przypadające na wykonanie fundamentów i kolumny (korpusu) zainstalowanych oraz zakupionych z importu maszyn energetycznych wchodzących w skład elektrowni wiatrowych?
2008.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-167/08-2/AŻ
∟Czy wartość inwestycji po jej zakończeniu w części przekazanej Miastu powinna być zaliczana do kosztów uzyskania przychodu czy też powinna być rozliczana jako „inwestycja w obcych środkach trwałych”? Czy w związku z przekazaniem urządzenia na majątek Miasta pod tytułem darnym, Wnioskodawca powinien dokonać naliczenia i przekazania podatku VAT?
2008.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-102/08-2/GM
∟Czy w opisanej sytuacji za Wnioskodawca może zastosować normę wynikającą z art. 22g ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i ustalić wartość początkową wykonanej inwestycji w wysokości określonej przez biegłego z uwzględnieniem cen rynkowych, o których mowa w ust. 8 ww. artykułu?
2008.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-43B/08/JK
∟Gmina ma prawo od odliczenia podatku naliczonego w takim zakresie w jakim towary będą służyły czynnościom opodatkowanym.
2008.05.05 - Izba Skarbowa w Rzeszowie - IS.II/2-443/133/07
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnaturaIS.II/2-443/133/07Data2008.05.05AutorIzba Skarbowa w RzeszowieTematPodatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczanie częściowe podatku oraz korekta podatku naliczonego --> Odliczenie częściowe podatkuPodatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatkuSłowa kluczoweinwestycjeodliczanie podatku naliczonegopodatek naliczonyrybołówstwoPytanie podatnikaWątpliwości podatnika dotyczą prawa do rozliczania podatku naliczonego, jaki będzie wykazany w fakturach dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z przyszłą inwestycją. Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie, działając na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29.08.1997 r. – Ordynacja podatkowa (j. t. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), z urzędu zmienia postanowienie Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie z dnia 18.05.2007 r. znak: IUS-II-443/05/07 w sprawie interpretacji prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług w ten sposób, że stwierdza, iż stanowisko podatnika w kwestii prawa odliczenia podatku naliczonego związanego z określonymi planowanymi wydatkami inwestycyjnymi, zawarte we wniosku z dnia 12.03.2007 r. (L. dz. 265/FK/2007), uzupełnionym pismem z dnia 3.04.2007 r. (L. dz. 321/FK/2007), jest nieprawidłowe. Wnioskiem z dnia 12.03.2007 r. (L. dz. 265/FK/2007), uzupełnionym pismem z dnia 3.04.2007 r. (L. dz. 321/FK/2007), P.Z. zwrócił się do Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie o udzielenie pisemnej interpretacji, co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Przedstawiając stan faktyczny wskazano na wstępie, że P.Z. jest stowarzyszeniem – organizacją pożytku publicznego, prowadzącą działalność w oparciu o statut. Przychody stowarzyszenia stanowią: wpisowe i składki członkowskie, dotacje, subwencje i darowizny oraz inne dochody z działalności, przeznaczone w całości na cele statutowe. Wnioskodawca podał również, że jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, a w ramach prowadzonej działalności uzyskuje obroty z czynności opodatkowanych tym podatkiem: z tytułu wynajmu pomieszczeń oraz sprzedaży materiału zarybieniowego, oraz obroty z czynności korzystających ze zwolnienia przedmiotowego w tym podatku: „odpłatności za możliwość wędkowania od niezrzeszonych i cudzoziemców, opłata za egzamin na kartę wędkarską, dodatkowa odpłatność od członków PZW za możliwość wędkowania na łowiskach specjalnych, czyli łowiskach o wyższym standardzie”. Wątpliwości podatnika dotyczą prawa do rozliczania podatku naliczonego, jaki będzie wykazany w fakturach dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z przyszłą inwestycją. Zamierzone zadanie inwestycyjne ma na celu przystosowanie własnych obiektów Ośrodka Zarybieniowego w D. do hodowli materiału zarybieniowego ryb reofilnych, ze szczególnym uwzględnieniem certy (gatunku zagrożonego, którego restytucji podjął się P.Z.). Podatnik przewiduje również zakup specjalistycznych środków do transportu materiału zarybieniowego i tarlaków, a także innych urządzeń (np. mikrociągnika z osprzętem) i wyposażenia zapewniających właściwe funkcjonowanie wymienionego ośrodka zarybieniowego. Wyjaśniono, że dzięki tej inwestycji P.Z. zabezpieczy 70% własnego zapotrzebowania na materiał zarybieniowy, niezbędnego do wywiązywania się z nałożonych obowiązków zarybieniowych, podkreślając nieodpłatny charakter tych czynności (zarybiania). Przewidziano również sprzedaż wyhodowanego materiału zarybieniowego w niewielkim zakresie (podlegającą opodatkowaniu 3% stawką podatku VAT). Przedstawiając swoje stanowisko w sprawie stwierdzono, że „ze względu na fakt, iż wykonujemy w przeważającej części czynności opodatkowane, a tylko w bardzo ograniczonym zakresie czynności zwolnione, które nie są i nie będą w przyszłości w żaden sposób związane z realizowaną inwestycją, będziemy mieć prawo do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego przedmiotowej inwestycji w całości. Równocześnie uważamy, że w sytuacji gdy wykonujemy prawie wyłącznie czynności opodatkowane do ustalenia wartości podatku naliczonego, o który mamy prawo pomniejszyć podatek należny, nie będzie miał zastosowania art. 90 Ustawy o podatku od towarów i usług.”Postanowieniem z dnia 18.05.2007r. znak: IUS-II-443/05/07, wydanym w trybie przepisów art. 14a § 1, § 3 i § 4 Ordynacji podatkowej, Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie uznał stanowisko jednostki za prawidłowe. Rozstrzygnięcie to nie zostało przez stronę zaskarżone. Oceniając prawidłowość wymienionego postanowienia, w trybie art. 14b § 5 pkt 2 Ordynacji podatkowej, Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie zważył, co następuje: Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą VAT, prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przysługuje podatnikom w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Z kolei przepis art. 90 ust. 1 ustawy VAT stanowi, że w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego. Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot związanych ze sprzedażą opodatkowaną i nieopodatkowaną, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego (art. 90 ust. 2 ustawy VAT). Proporcję tę ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo (art. 90 ust. 3 ustawy VAT), i określa się ją procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego ustalana jest proporcja, zaokrąglając w górę do najbliższej liczby całkowitej, z uwzględnieniem zasad określonych w art. 90 ust. 5 - 6, ust. 8 – 9 (art. 90 ust. 4 ustawy). W przypadku, gdy proporcja przekroczyła 98 % podatnik ma prawdo obniżenia kwoty podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego (art. 90 ust. 10 pkt 1 ustawy VAT). Z kolei w art. 91 ustawy VAT określono zasady dokonywania korekty podatku naliczonego, wyznaczonego zgodnie z art. 90 ust. 2-9 ustawy VAT po zakończeniu roku. Rozpatrując na gruncie przytoczonych przepisów kwestię prawa podatnika do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w fakturach związanych z określonymi przyszłymi wydatkami inwestycyjnymi, należy zauważyć, że na podstawie przedstawionego stanu faktycznego nie można wykluczyć związku planowanych wydatków inwestycyjnych z wykonanymi czynnościami odpłatnymi, które jak zaznaczył wnioskodawca korzystają ze zwolnienia przedmiotowego np. odpłatności za możliwość wędkowania od niezrzeszonych i cudzoziemców, dodatkowa odpłatność od członków P.Z. za możliwość wędkowania na łowiskach specjalnych, czyli łowiskach o wyższym standardzie. Zatem podatnik dla wyznaczenia wartości podatku naliczonego podlegającego odliczeniu od podatku należnego winien stosować zasady określone w art. 90 ustawy VAT. W przypadku, gdy proporcja wyliczona zgodnie z art. 90 ustawy VAT przekroczy 98%, podatnik będzie miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących wydatki inwestycyjne. Samo stwierdzenie podatnika: „wykonujemy w przeważającej części czynności opodatkowane a tylko w bardzo ograniczonym zakresie czynności zwolnione, które nie są i nie będą w przyszłości w żaden sposób związane z realizowaną inwestycją” nie uprawnia do wnioskowania, że całość podatku naliczonego z tytułu przedmiotowych inwestycji winna podlegać odliczeniu. Zatem nie można uznać za prawidłowe stanowiska podatnika w przedstawionej kwestii. Zgodnie z regulacją art. 14b § 5 pkt 2 Ordynacji podatkowej, organ odwoławczy w drodze decyzji z urzędu zmienia albo uchyla postanowienie, o którym mowa w art. 14a § 4 tej ustawy, jeżeli rażąco narusza ono prawo. Rażącym naruszeniem prawa jest naruszenie oczywiste, gdy rozstrzygniecie organu I instancji jest ewidentnie sprzeczne z wyraźnym lub nie budzącym wątpliwości przepisem prawa. Mając na uwadze, że postanowienie Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie z dnia 18.05.2007 r. znak: IUS-II-443/05/07 rażąco narusza art. 90 ust. 1 ustawy VAT, Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie orzekł jak w sentencji decyzji.
2008.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-616/08-2/AP
∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w odniesieniu do realizowanego projektu.
2008.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-96/08-2/IM
∟Czy wszystkie koszty ponoszone w trakcie inwestycji, do momentu przekazania budynku do użytkowania, powinny być odnoszone na konto środki trwałe w budowie i powinny zwiększać wartość początkową inwestycji? Dotyczy to, poza kosztami bezpośrednio związanymi z inwestycją jak koszty projektu czy koszt prac budowlanych, innych kosztów takich jak np. podatku od nieruchomości w trakcie inwestycji, wywozu nieczystości, opłat za wodę, telefon, energię, gaz, kosztów dozoru nieruchomości oraz ubezpieczenia budynku.
2008.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-217/08-2/KR
∟Podatek od nieruchomości, opłata za wieczyste użytkowanie gruntu, opłaty za zarządzanie nieruchomością jako koszty pośrednie, stanowią koszt uzyskania przychodów w roku, w którym zostały poniesione
179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.