Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: kompensata
kompensata 2251 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2020.09.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.184.2020.2.BK
∟w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym korekty cen transferowych za rok podatkowy 2019 oraz lata kolejne przedstawione w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego powinny zostać rozpoznane zgodnie z art. 12 ust. 3j ustawy o CIT tj. w momencie wystawienia odpowiedniego dokumentu księgowego potwierdzającego przyczyny korekty
2020.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.291.2020.1.BJ
∟w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki za nabywane towary lub usługi związane z prowadzoną działalnością gospodarczą w przypadku:
• regulowania transakcji w systemie nettingowym (Etap 1) oraz
• regulowania transakcji w systemie nettingowym, z wykorzystaniem cash poolingu, w przypadku powstania salda ujemnego w systemie nettingowym (Etap 2)
2020.09.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.274.2020.2.RK
∟Określenie czy otrzymana przez Wnioskodawcę rekompensata będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT, uznanie, że usługi transportu lokalnego nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT jako nieodpłatne świadczenie usług, o którym mowa w art. 8 ust. 2 ustawy oraz prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego.
2020.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.494.2020.1.JSZ
∟braku opodatkowania podatkiem VAT czynności wykonywanych przez Spółkę na podstawie umowy,
zwolnienia od podatku VAT czynności wykonywanych przez Spółkę na podstawie umowy,
podstawy opodatkowania dla czynności wykonywanych przez Spółkę na podstawie umowy
2020.08.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.10.2020.6.MK
∟możliwość zwolnienia z opodatkowania kwoty wypłaconej rekompensaty
2020.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.393.2020.3.MSU
∟brak opodatkowania rekompensaty
2020.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.431.2020.2.AP
∟skutki podatkowe wypłaty odszkodowania
2020.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.164.2020.2.AP
∟- Czy Spółka A. Sp. z o.o. (będąca komandytariuszem Spółki), która otrzyma w wyniku rozwiązania Spółki i podziału Spółki komandytowej rekompensaty gotówkowe, proporcjonalne do udziałów w zyskach, nie osiągnie z tego tytułu przychodu?
2020.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.163.2020.2.AP
∟- Czy Spółka A. Sp. z o.o. (będąca komplementariuszem Spółki), która otrzyma w wyniku rozwiązania Spółki i podziału Spółki komandytowej rekompensaty gotówkowe, proporcjonalne do udziałów w zyskach, nie osiągnie z tego tytułu przychodu?
2020.07.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.188.2020.2.AG
∟Stawka podatku dla otrzymanej przez wnioskodawcę rekompensaty.
2020.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.172.2020.2.KM
∟W analizowanym przypadku rekompensata wypłacana przez Gminę Wnioskodawcy stanowi dopłatę do świadczonych przez Spółkę usług transportu zbiorowego. Zatem należy stwierdzić, że otrzymana przez Wnioskodawcę rekompensata z tytułu świadczenia usług w zakresie lokalnego transportu zbiorowego stanowi podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy, i tym samym podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
2020.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.183.2020.2.BK
∟w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym korekta cen transferowych obejmująca lata podatkowe 2017-2018 przedstawiona w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego powinna zostać rozpoznana zgodnie z art. 12 ust. 3j ustawy o CIT, tj. w momencie wystawienia odpowiedniego dokumentu księgowego potwierdzającego przyczyny korekty
2020.07.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.362.2020.4.RS
∟Opodatkowanie rekompensaty za mienie pozostawione za granicą.
2020.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.363.2020.2.KK
∟Skutki podatkowe otrzymania rekompensaty od dewelopera za wynajęcie lokalu mieszkalnego podczas remontu mieszkania.
2020.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.362.2020.2.KK
∟Skutki podatkowe otrzymania rekompensaty od dewelopera za wynajęcie lokalu mieszkalnego podczas remontu mieszkania.
2020.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.191.2020.1.PG
∟Odliczenie podatku z faktury VAT-RR.
2020.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.240.2020.2.WB
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które będą wystawiane przez Spółkę na poczet otrzymywanej od Województwa rekompensaty za realizację usług publicznych.
2020.06.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4015.60.2020.3.ASZ
∟Czy w związku z nabytym przez Wnioskodawczynię prawem do rekompensaty ma ona obowiązek zapłaty podatku od spadków i darowizn lub podatku dochodowego od osób fizycznych oraz czy Wnioskodawczyni w związku z opisanym nabyciem ma obowiązek złożenia zeznania lub dopełnienia innych formalności wobec naczelnika urzędu skarbowego lub innych organów skarbowych?
Czy w związku z realizacją prawa do rekompensaty i jej wypłatą w postaci świadczenia pieniężnego Wnioskodawczyni ma obowiązek zapłaty podatku od spadków i darowizn lub podatku dochodowego od osób fizycznych oraz czy Wnioskodawczyni ma obowiązek dokonać zgłoszenia, złożyć zeznanie lub dopełnić innych formalności przed jakimikolwiek organami skarbowymi?
2020.06.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.207.2020.2.ICZ
∟braku obowiązku zastosowania mechanizmu podzielonej płatności zgodnie z art. 108a ust. 1 d ustawy, w związku z dokonywaniem potrąceń wierzytelności dokonywanych w drodze oświadczenia złożonego przez Wnioskodawcę na podstawie przepisów prawa
2020.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.161.2020.2.JO
∟Wyłączenie stosowania mechanizmu podzielonej płatności w sytuacji regulowania płatności w drodze kompensaty
2020.06.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.92.2020.2.AM
∟Kwalifikacja przychodu z tytułu rekompensaty za koszty odzyskiwania należności oraz przychodu z tytułu odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych do źródła przychodów
2020.06.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.105.2020.1.JG/RK
∟Brak zastosowania art. 15d ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do rozliczania zobowiązań za pośrednictwem systemu nettingu oraz regulowania salda ujemnego powstałego w ww. systemie na rachunek bankowy Koordynatora
2020.06.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.267.2020.2.MJ
∟brak obowiązku zastosowania mechanizmu podzielonej płatności w przypadku regulowania zobowiązań przez kompensatę na zasadach wynikających z art. 498 ustawy Kodeks cywilny,
brak obowiązku zastosowania mechanizmu podzielonej płatności w przypadku regulowania zobowiązań przez kompensatę na podstawie zawartych umów pomiędzy Wnioskodawcą i jego kontrahentami.
2020.06.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.94.2020.2.ŚS
∟ustalenie, czy w przypadku uregulowania zobowiązania Wnioskodawcy poprzez dokonanie potrąceń wzajemnych wierzytelności w formie nettingu między Wnioskodawcą a spółkami z Grupy (w tym podmiotami, które będą miały status aktywnych podatników VAT), nie znajdzie zastosowania art. l5d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w treści obowiązującej od 1 stycznia 2020 r. i w związku z tym Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów tych wydatków, które zostały uregulowane za pomocą nettingu, tj. poprzez wzajemne potrącenia oraz zapłatę lub otrzymanie finalnego salda.
2020.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.87.2020.3.NL
∟ustalenie, czy w przypadku uregulowania zobowiązania Wnioskodawcy poprzez dokonanie potrąceń wzajemnych wierzytelności w formie nettingu między Wnioskodawcą a spółkami z Grupy (w tym podmiotami, które będą miały status aktywnych podatników VAT), nie znajdzie zastosowania art. l5d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w treści obowiązującej od 1 stycznia 2020 r. i w związku z tym Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów tych wydatków, które zostały uregulowane za pomocą nettingu, tj. poprzez wzajemne potrącenia oraz zapłatę lub otrzymanie finalnego salda.
2020.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-1.4012.167.2020.1.MK
∟Uznanie, że otrzymywana przez Wnioskodawcę Rekompensata nie jest wynagrodzeniem z tytułu świadczonych usług oraz dokumentowania otrzymanej kwoty Rekompensaty notą księgową
2020.05.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.216.2020.3.KR
∟Skutki podatkowe wypłaty odszkodowania wraz z odsetkami
2020.05.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.181.2020.1.RR
∟Stosowanie mechanizmu podzielonej płatności, w sytuacji regulowania płatności w drodze kompensaty (nettingu).
2020.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.227.2020.1.MZ
∟Zasądzona na rzecz Wnioskodawcy wyrokiem sądu kwota odszkodowania, na którą składa się kwota z tytułu zmniejszenia wartości nieruchomości, stanowi przychód w myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 w związku z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który to przychód korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3b ww. ustawy. Należy stwierdzić, że odsetki ustawowe od zasądzonego wyrokiem Sądu na rzecz Wnioskodawcy świadczenia głównego (z tytułu odszkodowania) mają charakter uboczny względem świadczenia głównego i nie należy ich przypisywać do tego samego źródła przychodów co należność główna. Otrzymane odsetki od odszkodowania stanowią bowiem przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym na zasadach ogólnych według skali podatkowej określonej w art. 27 ust. 1 ww. ustawy.
2020.05.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.129.2020.1.WN
∟uznania, że Spółka realizując zadanie własne Gminy, za które otrzymuje rekompensatę, nie wykonuje czynności leżących w zakresie przedmiotu opodatkowania VAT, a tym samym otrzymana rekompensata nie stanowi podstawy opodatkowania, o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy o VAT
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.