Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: certyfikat rezydencji
certyfikat rezydencji 1192 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2020.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.471.2019.2.KS
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.470.2019.2.KS
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-maltańskiej lub art. 7 umowy polsko-słowackiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.469.2019.2.JC
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.453.2019.2.MR
∟w zakresie ustalenia czy Wnioskodawca ma obowiązek pobrać podatek u źródła w związku z dokonywaniem płatności na rzecz nierezydentów z tytułu nabycia licencji końcowego użytkownika na korzystanie z programu komputerowego w celu prowadzenia działalności gospodarczej, nawet jeżeli Wnioskodawca nie będzie w posiadaniu certyfikatu rezydencji
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.448.2019.2.MR
∟W zakresie ustalenia czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz kontrahentów za Licencje mieści się w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności – jest prawidłowe.
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.350.2019.4.AA
∟Obowiązki płatnika.
2019.12.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.407.2019.2.BS
∟w zakresie ustalenia, czy certyfikaty rezydencji otrzymane w formie elektronicznej w sposób opisany przez Wnioskodawcę od Spółki Irlandzkiej, są (będą) certyfikatami rezydencji, o których mowa w art. 4a pkt 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2019.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.402.2019.1.HD
∟Skutki podatkowe nieodpłatnego udostępniania obywatelom Ukrainy zatrudnionym na podstawie zawartej umowy zlecenia lub świadczenia usług: narzędzi, materiałów, odzieży roboczej oraz pomieszczeń socjalnych, w tym z możliwością wypoczynku nocnego.
2019.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.433.2019.2.AT
∟w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła w związku z nabyciem usług od organizatorów targów w Niemczech
2019.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.416.2019.1.AK
∟Czy Usługi informatyczne i Licencje „end-user” nabywane od Nierezydenta, nie mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, a w związku z tym Wnioskodawca nie jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie na rzecz Nierezydenta wynagrodzenia z tytułu wspomnianych usług i licencji?
2019.11.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.393.2019.2.SP
∟Możliwość zaliczenia wskazanych usług jako podlegających opodatkowaniu podatkiem u źródła; warunki obowiązkowego dochowania należytej staranności, określenie które wypłaty zaliczyć do limitu 2 000 000 zł na podstawie art. 26 ust. 1 oraz art. 26 ust. 2e CIT
2019.11.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.406.2019.3.MO
∟1. Czy na gruncie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 w zw. z art. 26 ust. 2e oraz 7a w zw. z art. 22a Ustawy CIT i w zw. z art. 12 Umowy UPO, od dnia 1 stycznia 2020 r., przy spełnieniu przesłanek wynikających z tych przepisów, Spółka będzie uprawniona do pobrania podatku u źródła od wypłacanych należności licencyjnych, stosując obniżoną stawkę podatku wynikającą z Umowy UPO w wysokości 5%?
2. Czy na gruncie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 w zw. z art. 26 ust. 2e oraz 7a w zw. z art. 22a Ustawy CIT i w zw. z art. 4 ust. 4 Umowy UPO, od dnia 1 stycznia 2020 r., przy spełnieniu przesłanek wynikających z tych przepisów, Spółka będzie uprawniona do pobrania podatku u źródła od wypłacanych należności licencyjnych, stosując 5% stawkę podatku na podstawie Umowy UPO, pod warunkiem posiadania ważnego certyfikatu rezydencji H KG wystawionego przez niemieckie organy podatkowe?
2019.11.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.348.2019.2.AW
∟Prawo do pobrania podatku u źródła od wypłacanych Należności, stosując obniżoną stawkę podatku lub niepobrania podatku pod warunkiem posiadania ważnych certyfikatów rezydencji spółek komandytowych wystawionych przez niemieckie organy podatkowe lub ważnego certyfikatu rezydencji spółki kapitałowej wystawionego przez luksemburskie organy podatkowe w okresie do 31.12.2019 r. i od 1.01.2020 r.
2019.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.373.2019.2.SG
∟w zakresie ustalenia, czy certyfikat rezydencji otrzymany w formie elektronicznej od spółki irlandzkiej jest certyfikatem rezydencji, o którym mowa w art. 4a pkt 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2019.11.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.477.2019.1.AP
∟- Organ potwierdza stanowisko, że certyfikat rezydencji w formie elektronicznej - jeżeli w takiej formie, zgodnie z prawem danego państwa wydawany jest przez organy podatkowe - przekazany przez A.L. oraz B.L. do Wnioskodawcy w niezmienionej formie i formacie pocztą e-mail, jest dokumentem, o którym mowa w art. 4a pkt 12 w związku z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT.
2019.11.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.398.2019.2.MJ
∟ustalenie źródła przychodu oraz obowiązki płatnika
2019.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.351.2019.2.AT
∟w zakresie skutków podatkowych związanych z nabyciem licencji na oprogramowanie komputerowe (tzw. licencji użytkownika końcowego).
2019.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.387.2019.2.MR
∟W zakresie ustalenia czy certyfikaty rezydencji otrzymane w formie elektronicznej, tj. w formacie pliku PDF, przesłane przez Kontrahenta za pomocą środków komunikacji elektronicznej (poczta e-mail) można uznać za certyfikaty rezydencji, o których mowa w art. 4a pkt 12 w zw. z art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych– jest prawidłowe.
2019.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.383.2019.2.MR
∟W zakresie ustalenia czy certyfikaty rezydencji otrzymane w formie elektronicznej, tj. w formacie pliku PDF, przesłane przez Kontrahenta za pomocą środków komunikacji elektronicznej (poczta e-mail) można uznać za certyfikaty rezydencji, o których mowa w art. 4a pkt 12 w zw. z art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych– jest prawidłowe.
2019.10.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.309.2019.1.HD
∟Obowiązki płatnika w związku z wykonywaniem przez obywateli z Ukrainy czynności na terenie Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie zawartej umowy cywilnoprawnej.
2019.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.234.2019.2.MK
∟Dla zastosowania art. 29 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych płatnik powinien uzyskać certyfikaty rezydencji od wspólników Spółki Niemieckiej. Przy weryfikacji, czy przekroczony został limit 2.000.000 zł, o którym mowa w art. 41 ust. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych powinny być brane wszystkie tego rodzaju wypłaty/świadczenia, w tym również wypłaty z tytułu należności, które na podstawie właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania nie podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła. Sumowaniu podlegają wszelkie wypłaty dokonywane w roku podatkowym na rzecz podatnika, tj. wspólnika spółki transparentnej podatkowo.
2019.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.297.2019.2.AP
∟w zakresie ustalenia, czy pojemniki najmowane przez Wnioskodawcę stanowią „urządzenia przemysłowe” w rozumieniu art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy Wnioskodawca jest zobowiązany do pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych przez Spółkę XY
2019.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.373.2019.1.MJ
∟w zakresie ustalenia, czy w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce, tj. w przypadku zakwalifikowania Wynagrodzenia na gruncie UPO jako zysków przedsiębiorstwa opodatkowanych w kraju rezydencji otrzymującego je Nierezydenta:
- dla wypłat nieprzekraczających 2.000.000 PLN w trakcie roku podatkowego płatnika, Spółka będzie uprawniona do niepobrania podatku u źródła w oparciu o otrzymany certyfikat rezydencji, bez konieczności dalszego szczegółowego weryfikowania przesłanek, o których mowa w art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy o PDOP jako nieznajdujących zastosowania w przedmiotowej sprawie,
- dla wypłat dokonywanych od 1 lipca 2019 r. przekraczających 2.000.000 PLN w trakcie roku podatkowego płatnika, prawidłowe będzie złożenie oświadczenia, o którym mowa w art. 26 ust. 7a ustawy o PDOP dotyczącego weryfikacji, o której mowa w tym przepisie w oparciu o certyfikacji rezydencji, bez konieczności dalszego szczegółowego weryfikowania przesłanek, o których mowa w art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy o PDOP jako nieznajdujących zastosowania w przedmiotowej sprawie
2019.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.272.2019.1.SG
∟w zakresie ustalenia, czy w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce tj. w przypadku zakwalifikowania Wynagrodzenia na gruncie analizowanych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania jako zysków przedsiębiorstwa opodatkowanych w kraju rezydencji otrzymującego je Nierezydenta:
- dla wypłat nieprzekraczających 2.000.000 PLN w trakcie roku podatkowego płatnika Spółka jest (będzie) uprawniona do niepobrania podatku u źródła w oparciu o otrzymany certyfikat rezydencji, bez konieczności dalszego szczegółowego weryfikowania przesłanek, o których mowa w art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jako nieznajdujących zastosowania w przedmiotowej sprawie,
- dla wypłat dokonywanych od 1 lipca 2019 r. przekraczających 2.000.000 PLN w trakcie roku podatkowego płatnika, prawidłowe będzie złożenie oświadczenia, o którym mowa w art. 26 ust. 7a ww. ustawy dotyczącego weryfikacji, o której mowa w tym przepisie, w oparciu o certyfikacji rezydencji, bez konieczności dalszego szczegółowego weryfikowania przesłanek, o których mowa w art. 28b ust. 4 pkt 4-6 tej ustawy jako nieznajdujących zastosowania w przedmiotowej sprawie.
2019.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.205.2019.4.BKD
∟Czy Spółka jest zobowiązana do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego „u źródła” od wynagrodzenia wypłacanego na rzecz niemieckiej spółki komandytowej z tytułu zakupu prawa do używania oprogramowania komputerowego SAP,
W przypadku gdy Spółka nie ma obowiązku pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego „u źródła” od wynagrodzenia wypłacanego na rzecz niemieckiej spółki komandytowej z tytułu zakupu prawa do używania oprogramowania komputerowego SAP, to czy jest zobowiązana do wykazania kwoty wypłaconego wynagrodzenia za prawo do używania oprogramowania komputerowego SAP w informacjach przekazywanych podatnikowi i składanych do urzędu skarbowego na formularzach IFT-2R jako kwoty dochodu zwolnionego z opodatkowania
2019.08.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.224.2019.2.BM
∟w zakresie ustalenia, czy:
-w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce tj. w przypadku zakwalifikowania Wynagrodzenia na gruncie Modelowej Konwencji oraz UPO pomiędzy Rzeczpospolitą Polską, a Republiką Czeską jako zysków przedsiębiorstwa opodatkowanych w kraju rezydencji otrzymującego je Nierezydenta, dla wypłat nieprzekraczających 2.000.000 PLN w trakcie roku podatkowego płatnika, Spółka będzie uprawniona do niepobrania podatku u źródła w oparciu o otrzymany certyfikat rezydencji, bez konieczności dalszego szczegółowego weryfikowania przesłanek, o których mowa w art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (pytanie oznaczone we wniosku nr 1),
-w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce tj. w przypadku zakwalifikowania Wynagrodzenia na gruncie Modelowej Konwencji oraz UPO pomiędzy Rzeczpospolitą Polską, a Republiką Czeską jako zysków przedsiębiorstwa opodatkowanych w kraju rezydencji otrzymującego je Nierezydenta, dla wypłat dokonywanych od 1 lipca 2019 r. przekraczających 2.000.000 PLN w trakcie roku podatkowego płatnika, prawidłowe będzie złożenie oświadczenia, o którym mowa w art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dotyczącego weryfikacji, o której mowa w tym przepisie w oparciu o certyfikat rezydencji, bez konieczności dalszego szczegółowego weryfikowania przesłanek, o których mowa w art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy, jako nieznajdujących zastosowania w przedmiotowej sprawie (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2019.08.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.204.2019.2.JC
∟Czy Spółka obowiązana jest uzyskiwać od zagranicznego brokera certyfikat rezydencji sprzedającego nie będącego polskim rezydentem podatkowym i nie posiadającego stałej placówki bądź zakładu na terytorium R.P. w wypadku nabywania za granicą praw do emisji CO2 celem nie pobierania podatku u źródła?
2019.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.207.2019.2.JC
∟1. Czy od kwot zapłaconych prowizji i opłat okołokredytowych należy odprowadzić podatek u źródła w myśl przepisów art. 21 ust. 1 UPDOP w zw. z art. 11 UPO?
2. Czy w myśl przepisu art. 26 ust. 7a UPDOP dla dokonania z należytą starannością weryfikacji o której mowa w art. 26 ust. 1 UPDOP konieczne jest uzyskanie przez płatnika pisemnego oświadczenia podatnika przewidzianego w art. 26 ust. lf UPDOP od każdego z banków kredytujących?
2019.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.244.2019.2.JM
∟Opodatkowanie emerytury z Polski.
2019.07.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.215.2019.1.PW
∟Kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej. Spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.