Interpretacje do przepisu
art. 16b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
602/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 16b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
2014.12.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1001/14-3/MW
∟Czy przy założeniu, że Spółka uzyska Pozytywne Opinie jednostki naukowej, Spółka może, w odniesieniu do lat podatkowych trwających od 1 stycznia 2013 r. do 31 marca 2014 r., na podstawie art. 75 § 1 w zw. z art. 75 § 2 pkt 1 lit. a oraz art. 75 § 3, a także 93 § 2 pkt 1 w związku z § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.), złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty wraz z korektą zeznania podatkowego i skorzystać z ulgi na nowe technologie, o której mowa w art. 18b ust. 1 ustawy o CIT, poprzez odliczenie od podstawy opodatkowania?
2014.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-945/14-4/MW
∟wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii.
2014.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-946/14-4/MW
∟Czy przy założeniu, że Spółka uzyska Pozytywne Opinie jednostki naukowej, Spółka może, w odniesieniu do lat podatkowych trwających od 1 stycznia 2008 r. do 31 marca 2014 r., na podstawie art. 75 § 1 w zw. z art. 75 § 2 pkt 1 lit. a oraz art. 75 § 3 Ordynacji podatkowej złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty wraz z korektą zeznania podatkowego i skorzystać z ulgi na nowe technologie, o której mowa w art. 18b ust. 1 ustawy o CIT, poprzez odliczenie od podstawy opodatkowania:
a) w roku podatkowym, w którym Systemy IT objęte niniejszym wnioskiem zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – omówionych wyżej wydatków (części wydatków) na nabycie Systemów IT (obejmujących łącznie koszty licencji, praw autorskich i wdrożenia) do kwoty stanowiącej 50% wydatków uwzględnionych w wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi uprawnionemu w tym roku podatkowym oraz przedpłat (zadatków) zapłaconych w roku poprzedzającym ten rok podatkowy,
b) w roku podatkowym następującym po roku, w którym Systemy IT objęte niniejszym wnioskiem zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – omówionych wyżej wydatków (części wydatków) na nabycie Systemów IT (obejmujących łącznie koszty licencji, praw autorskich i wdrożenia) do kwoty stanowiącej 50% wydatków uwzględnionych w wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi uprawnionemu w roku następującym po roku, w którym Systemy IT zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych?
2014.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-947/14-6/MW
∟Czy przy założeniu, że Grupa lub wchodzące w jej skład spółki uzyskają Pozytywne Opinie jednostki naukowej, Grupa może bezpośrednio w zeznaniu podatkowym za lata podatkowe począwszy od 1 kwietnia 2014 r. skorzystać z ulgi na nowe technologie, o której mowa w art. 18b ust. 1 ustawy o CIT, poprzez odliczenie od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie przez tworzące Grupę spółki Systemów IT wprowadzonych przez te spółki do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w latach podatkowych poczynając od 1 stycznia 2014 r. do kwoty stanowiącej 50% wydatków, które zostały/zostaną uwzględnione w wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi/podmiotom uprawnionym:
a) w roku podatkowym, w którym Systemy IT objęte niniejszym wnioskiem zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – omówionych wyżej wydatków (części wydatków) na nabycie Systemów IT (obejmujących łącznie koszty licencji, praw autorskich i wdrożenia) do kwoty stanowiącej 50% wydatków uwzględnionych w wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi/podmiotom uprawnionym w tym roku podatkowym (jednak nie wcześniej niż od 1 kwietnia 2014 r.) oraz przedpłat (zadatków) zapłaconych w roku poprzedzającym ten rok podatkowy (jednak nie wcześniej niż od 1 stycznia 2014 r.),
b) w roku podatkowym następującym po roku, w którym Systemy IT objęte niniejszym wnioskiem zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – omówionych wyżej wydatków (części wydatków) na nabycie Systemów IT (obejmujących łącznie koszty licencji, praw autorskich i wdrożenia) do kwoty stanowiącej 50% wydatków uwzględnionych w wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi uprawnionemu w roku następującym po roku, w którym Systemy IT zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (począwszy od 1 kwietnia 2014 r.)?
2014.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-948/14-6/MW
∟Czy przy założeniu, że Grupa lub wchodzące w jej skład spółki uzyskają Pozytywne Opinie jednostki naukowej, Grupa może bezpośrednio w zeznaniu podatkowym za lata podatkowe począwszy od 1 kwietnia 2014 r. skorzystać z ulgi na nowe technologie, o której mowa w art. 18b ust. 1 ustawy o CIT, poprzez odliczenie od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie przez tworzące Grupę spółki Systemów IT wprowadzonych przez te spółki do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w latach podatkowych poczynając od 1 stycznia 2014 r. do kwoty stanowiącej 50% wydatków, które zostały/zostaną uwzględnione w wartości początkowej i zapłacone podmiotowi/podmiotom uprawnionym:
a) w roku podatkowym, w którym Systemy IT objęte niniejszym wnioskiem zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – omówionych wyżej wydatków (części wydatków) na nabycie Systemów IT (obejmujących łącznie koszty licencji, praw autorskich i wdrożenia) do kwoty stanowiącej 50% wydatków uwzględnionych w wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi/podmiotom uprawnionym w tym roku podatkowym (jednak nie wcześniej niż od 1 kwietnia 2014 r.) oraz przedpłat (zadatków) zapłaconych w roku poprzedzającym ten rok podatkowy (jednak nie wcześniej niż od 1 stycznia 2014 r.),
b) w roku podatkowym następującym po roku, w którym Systemy IT objęte niniejszym wnioskiem zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – omówionych wyżej wydatków (części wydatków) na nabycie Systemów IT (obejmujących łącznie koszty licencji, praw autorskich i wdrożenia) do kwoty stanowiącej 50% wydatków uwzględnionych w wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi uprawnionemu w roku następującym po roku, w którym Systemy IT zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (począwszy od 1 kwietnia 2014 r.)?
2014.12.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-427/14/PS
∟W związku z przedstawionym powyżej stanem faktycznym powstaje pytanie co do prawidłowego sposobu podatkowej kwalifikacji wypłacanych przez Spółkę wynagrodzeń Pracowników, w określonej przez Spółkę części, która odpowiada ilości czasu, jaka została przez tych Pracowników poświęcona na wsparcie Wykonawcy we wdrożeniu Systemu. W szczególności Spółka prosi o potwierdzenie, iż wskazane wydatki, jako element ceny nabycia wartości niematerialnej i prawnej na podstawie art. 16g ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, mogą zostać zaliczone przez Wnioskodawcę do wartości początkowej Systemu?
2014.12.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-461/14-2/DS
∟Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do dokonywania odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej Licencji określonej w wysokości Płatności Licencyjnej stanowiącej cenę nabycia tej Licencji, a odpisy te stanowić będą koszty uzyskania przychodów w pełnej wysokości?
2014.12.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-429/14-2/ŁM
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie uznania zakupionej licencji za wartość niematerialną i prawną, uznania gotowej e-usługi za wartość niematerialną i prawną.
2014.12.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-429/14-3/ŁM
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie uznania zakupionej licencji za wartość niematerialną i prawną, uznania gotowej e-usługi za wartość niematerialną i prawną.
2014.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1073/14/MS
∟Czy opłata za przejęcie części biznesu X stanowi koszt inny niż koszt bezpośrednio związany z przychodami, o którym mowa w art. 15 ust. 4d ustawy o CIT, który Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów proporcjonalnie w okresie, w którym wydatki te ujmowane są jako koszt dla celów rachunkowych?
2014.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1190/14/MS
∟Czy opłata za przejęcie części biznesu X będzie stanowić koszt inny niż koszt bezpośrednio związany z przychodami, o którym mowa w art. 15 ust. 4d ustawy o CIT, który Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów proporcjonalnie w okresie, w którym wydatki te ujmowane są jako koszt dla celów rachunkowych?
2014.11.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-310/14-2/IR
∟Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od prawa ochronnego na znak towarowy (pyt. nr 1).
2014.11.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-310/14-3/IR
∟Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od praw autorskich do bazy danych klientów (pyt. nr 2).
2014.11.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1026/14/AP
∟Czy należy dokonać korekty dokonanych odpisów amortyzacyjnych od danej/danych WNiP zbytej/zbytych przed upływem jednego roku od ich nabycia?
2014.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-843/14-5/IŚ
∟Odpisy amotyzacyjne od nabytych w formie aportu skłdników majątkowych w postaci zorganizowanej części przedsiębiorstwa (kontynuacja amortyzacji) a koszty uzyskania przychodów
2014.11.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-299/14-4/PM
∟Czy znak towarowy słowno-graficzny objęty prawem ochronnym nabyty w ramach aportu przedsiębiorstwa stanowić będzie po stronie Wnioskodawcy wartość niematerialną i prawną, o której mowa w art. 16b ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a zatem czy spółka będzie mogła dokonywać amortyzacji wskazanego znaku towarowego?
2014.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-947/14/MO
∟Czy należy dokonać korekty dokonanych odpisów amortyzacyjnych od danej/danych WNiP, zbytej/zbytych przed upływem jednego roku od jej/ich nabycia? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
2014.10.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-253/14-5/PM
∟Czy w przypadku otrzymania przez Spółkę Znaków Towarowych (praw ochronnych do tych Znaków) w rezultacie likwidacji Nowej Spółki, Wnioskodawca będzie uprawniony do przyjęcia wartości początkowej Znaków Towarowych według ich wartości rynkowej z dnia ich otrzymania przez Spółkę, dla celów dokonywania odpisów amortyzacyjnych?
2014.10.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-739/14-2/MW
∟wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uwzględnienia w wartości początkowej Systemu, jak również w podstawie kalkulacji kwoty ulgi na nowe technologie, kosztów wdrożenia Systemu obejmujących odpowiednią część wynagrodzenia pracowników bezpośrednio zaangażowanych w prace związane z uruchomieniem Systemu oraz wydatki na nabycie usług firm zewnętrznych przeprowadzających prace wdrożeniowe.
2014.10.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-738/14-2/MW
∟wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uwzględnienia w wartości początkowej Systemu, jak również w podstawie kalkulacji kwoty ulgi na nowe technologie,kosztów wdrożenia Systemu obejmujących odpowiednią część wynagrodzenia pracowników bezpośrednio zaangażowanych w prace związane z uruchomieniem Systemu oraz wydatki na nabycie usług firm zewnętrznych przeprowadzających prace wdrożeniowe.
2014.10.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-737/14-2/MW
∟wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uwzględnienia w wartości początkowej Systemu, jak również w podstawie kalkulacji kwoty ulgi na nowe technologie, kosztów wdrożenia Systemu obejmujących odpowiednią część wynagrodzenia pracowników bezpośrednio zaangażowanych w prace związane z uruchomieniem Systemu oraz wydatki na nabycie usług firm zewnętrznych przeprowadzających prace wdrożeniowe.
2014.10.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-786/14-2/RS
∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wspólny projekt Stron powinien zostać uznany, dla celów podatku dochodowego od osób prawnych, za wspólne przedsięwzięcie o którym mowa w art. 5 UPDOP, oraz Wnioskodawca działając jako Strona Umowy, powinien łączyć poniesione koszty oraz osiągnięte przychody ze wspólnego projektu prowadzonego wspólnie z Uczestnikiem z pozostałymi przychodami i kosztami, proporcjonalnie do posiadanego udziału w Projekcie?
2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym koszty poniesione przez Spółkę, działającą jako Strona Umowy, w związku ze wspólnym projektem prowadzonym razem z Uczestnikiem, niezależnie od tego czy Wnioskodawca działa jako Operator czy jako Nie-Operator, będą stanowiły dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodów proporcjonalnie do posiadanego udziału w Projekcie, z wyłączeniem tych kosztów które zostaną przeniesione przez Wnioskodawcę (w przypadku gdy będzie on pełnił rolę Operatora) na Nie-Operatora?
3. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przychody osiągnięte przez Spółkę, działającą jako Strona Umowy, w związku ze wspólnym projektem prowadzonym razem z Uczestnikiem, niezależnie od tego czy Wnioskodawca działa jako Operator czy jako Nie-Operator, będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychody podatkowe proporcjonalnie do posiadanego udziału w Projekcie, z wyłączeniem tych przychodów, które zostaną przeniesione przez Wnioskodawcę (w przypadku gdy będzie on pełnił rolę Operatora) na Nie-Operatora?
4. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że w przypadku nabytych lub wytworzonych środków trwałych oraz nabytych wartości niematerialnych i prawnych w ramach oraz w celu prowadzenia wspólnego projektu, Wnioskodawca będzie uprawniony do wprowadzenia przedmiotowych składników majątku do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych oraz dokonywania odpisów amortyzacyjnych proporcjonalnie do posiadanego udziału w Projekcie, niezależnie od tego czy Wnioskodawca działa jako Operator czy jako Nie-Operator?
5. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że w przypadku gdy Spółka działa jako Operator, Wnioskodawca nie będzie obowiązany do rozpoznawania - jako przychodów podlegających opodatkowaniu - płatności uzyskanych od Uczestnika w związku z rozliczeniem kosztów wspólnego projektu (na podstawie postanowień Umowy), m. in. płatności dokonanych na podstawie Wezwań do zapłaty na przewidywane koszty oraz płatności obejmujących rozliczenie wydatków faktycznie poniesionych przez Operatora w danym okresie?
2014.10.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-344/14/MK
∟Czy Spółka będzie uprawniona do:1) uznania wynagrodzenia, które zapłaci w związku z nabyciem know-how od podmiotu powiązanego, za wydatek kwalifikowany w rozumieniu odrębnych przepisów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, tj. § 6 ust. 1 pkt 4 Rozporządzenia,
2)potraktowania całkowitej kwoty, o której mowa powyżej, jako budującej limit dostępnej pomocy publicznej, przy założeniu że łączne koszty ponoszone przez Spółkę w związku z nabyciem wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 4 Rozporządzenia, nie przekraczają 50% wszystkich kosztów inwestycji budujących wartość dostępnej pomocy publicznej?
2014.10.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-700/14-2/MW
∟wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uwzględnienia w wartości początkowej Systemu, jak również w podstawie kalkulacji kwoty ulgi na nowe technologie, kwot podatku naliczonego VAT związanych z wydatkami poniesionymi na jego nabycie i wdrożenie, w stosunku do których Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do ich odliczenia od podatku należnego, w sytuacji gdy Wnioskodawca nabywa System od podmiotu krajowego jak i zagranicznego (import usług).
2014.10.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-699/14-2/MW
∟wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uwzględnienia w wartości początkowej Systemu, jak również w podstawie kalkulacji kwoty ulgi na nowe technologie, kwot podatku naliczonego VAT związanych z wydatkami poniesionymi na jego nabycie i wdrożenie, w stosunku do których Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do ich odliczenia od podatku należnego, w sytuacji gdy Wnioskodawca nabywa System od podmiotu krajowego jak i zagranicznego (import usług).
2014.10.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-701/14-2/MW
∟1. Czy kwoty podatku naliczonego VAT związane z wydatkami poniesionymi na nabycie licencji na korzystanie z Systemu i ich wdrożenie, w stosunku do których Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do ich odliczenia od podatku należnego, powinny zostać uwzględnione w wartości początkowej Systemu jako wartości niematerialnej i prawnej?
2. Czy kwoty podatku naliczonego VAT związane z wydatkami dotyczącymi nabycia licencji na korzystanie z nowych technologii w rozumieniu art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i ich wdrożenie poniesionymi w roku wprowadzenia nowej technologii do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych oraz w roku następującym po tym roku powinny zostać uwzględnione w podstawie kalkulacji kwoty ulgi na nowe technologie, o której mowa w art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w sytuacji, gdy Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia tego podatku naliczonego od podatku należnego?
2014.10.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-361/14-4/MC
∟Podatek dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów z tytułu zbycia wartości niematerialnych i prawnych, przekwalifikowania wartości niematerialnych i prawnych w przypadku ich zbycia przed upływem jednego roku od nabycia oraz korekty odpisów amortyzacyjnych od wartości niematerialnych i prawnych, zbytych przed upływem jednego roku od ich nabycia.
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-188/14-7/GG
∟Czy nabyte przez Wnioskodawcę usługi polegające na budowie strony internetowej można uznać za wartości niematerialne i prawne w świetle art. 16b ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-571/14-2/KS
∟wydatek poniesiony na zakup prawa do zarządzania OFE może zostać ujęty jako tzw. pośredni koszt uzyskania przychodu w rachunku podatkowym zgodnie z art.15 ust. 4d w zw. z ust. 4e ustawy o CIT?
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-171/14-4/PM
∟Czy warunkiem skorzystania z ulgi podatkowej z tytułu „nowych technologii” jest uzyskanie przez podatnika pozytywnej opinii jednostki naukowej wyłącznie do końca roku podatkowego, w którym wydatki zostały poniesione („poniesione” w rozumieniu art. 18b ust. 4-6 updop), czy też w wyniku późniejszego uzyskania przez podatnika takiej opinii (tj. uzyskania jej po zakończeniu roku podatkowego, w którym zostały poniesione przedmiotowe wydatki, w tym po upływie terminu, do złożenia rocznego zeznania za ten rok) będzie możliwe skorzystanie przez podatnika z tej preferencji w wyniku złożenia przez niego stosownych wniosków o stwierdzenie nadpłaty wraz z korektami zeznań podatkowych za lata podatkowe, w których zostaną „poniesione” wydatki (tj. odpowiednio za lata 2014, 2015)?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.