Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: sekurytyzacja
sekurytyzacja 328 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2017.10.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.301.2017.1.AN
∟Czy cena zapłacona Spółce przez SPV za nabyte Wierzytelności wynikające z umów Leasingu, nie będzie stanowiła przychodu po stronie Spółki w przypadku dokonania przewłaszczenia na zabezpieczenie w stosunku do przedmiotów leasingu.
2017.10.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4014.97.2017.1.JG1
∟w zakresie skutków podatkowych nabycia Wierzytelności w ramach kompleksowej usługi Sekurytyzacji
2017.10.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4014.95.2017.1.LS
∟w zakresie skutków podatkowych nabycia Wierzytelności w ramach kompleksowej usługi Sekurytyzacji
2017.09.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.471.2017.1.MP
∟Usługi sekurytyzacji wierzytelności nabywane przez Spółkę od Wnioskodawcy stanowić będą import usług w rozumieniu art. 2 pkt 9 ustawy o VAT, których miejscem świadczenia jest Polska. Spółka jako usługobiorca tych usług zobowiązana będzie do ich rozliczenia dla celów podatku od towarów i usług, jako usług zwolnionych z tego podatku.
2017.09.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.396.2017.1.EK
∟Ze względu na to, że w przedmiotowej sprawie wskazane w art. 28b ust. 1 ustawy zastrzeżenia nie będą miały zastosowania, miejscem świadczenia i opodatkowania usług świadczonych przez Wnioskodawcę zgodnie z art. 28b ust. 1 ustawy będzie terytorium Polski tj. miejsce gdzie usługobiorca posiada siedzibę działalności gospodarczej. Kontrahent (usługobiorca) na rzecz którego Wnioskodawca świadczy usługi jako podatnik, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, zobowiązany będzie do rozliczenia nabywanej usługi od Wnioskodawcy na terytorium kraju. Zatem to nie Wnioskodawca będzie zobowiązany do rozliczenia podatku VAT w Polsce.
2017.09.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.118.2017.4.BD
∟Czy środki pieniężne uzyskiwane przez Spółkę C od Wnioskodawcy w ramach świadczenia przez Spółkę usługi polegającej na obsłudze Wierzytelności (serwicing), pochodzące ze spłat Wierzytelności nabytych przez Spółkę C w ramach Sekurytyzacji oraz wynagrodzenie płacone przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki C za usługę Sekurytyzacji. stanowią zyski przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 7 Konwencji PL-Lux i w konsekwencji nie podlegają one opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce?
Czy w związku z dokonywanymi przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki C wypłatami kwot uzyskanych ze spłaty wierzytelności oraz w związku z wypłatą wynagrodzenia nie będzie powstawał obowiązek poboru przez Spółkę, jako płatnika, podatku u źródła w Polsce?
2017.09.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.117.2017.2.AK
∟1. Czy przy sprzedaży Wierzytelności wynikających z umów leasingu finansowego, o których mowa w art. 17f ustawy o CIT w ramach Sekurytyzacji:
a) wynagrodzenie otrzymane przez Spółkę od Spółki C z tytułu sprzedaży Wierzytelności wynikających z umów leasingu finansowego nie będzie stanowić dla Spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu?
b) Wnioskodawca będzie obowiązany do rozpoznawania przychodów podatkowych z tytułu opłat ponoszonych przez korzystających na podstawie umów leasingowych (w części nie stanowiącej spłaty wartości początkowej środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych) w dniu wymagalności zapłaty?
c) Wnioskodawca będzie mógł zaliczać do kosztów uzyskania przychodów zapłacone na rzecz Nabywcy Wierzytelności dyskonto oraz prowizję?
2. Czy przewłaszczenie przedmiotów Umów Finansowania przez Spółkę na Spółkę C celem zabezpieczenia Spółki C przed ryzykiem upadłości Spółki nie będzie wyłączało zastosowania art. 17k ustawy o CIT do wynagrodzenia płaconego Spółce przez Spółkę C za nabyte Wierzytelności z tytułu umów leasingu operacyjnego i finansowego?
2017.09.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB4.4014.164.2017.2.PM
∟Czy opisane w powyższym stanie faktycznym przelewy wierzytelności nie będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych? (Pytanie oznaczone we wniosku nr 3).
2017.09.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.270.2017.1.WN
∟- uznanie, że usługa sekurytyzacji wierzytelności świadczona przez C. na rzecz Wnioskodawcy (Zainteresowanego będącego stroną) jest usługą zwolnioną z podatku VAT - jest prawidłowe,
- uznanie, że usługobiorca usługi sekurytyzacyjnej świadczonej przez zagraniczną SPV będzie zobowiązany do rozpoznania importu usług zwolnionych z VAT, a po stronie usługodawcy mającego siedzibę za granicą, obowiązek rozpoznania tej transakcji na potrzeby polskiego VAT, nie wystąpi - jest prawidłowe.
2017.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111.KDIB4.4014.83.2017.1.BJ
∟Czy odkup przez Bank od SPV pozostałych do spłaty wierzytelności, dokonany w ramach tzw. clean-up call stanowiącego element kompleksowej transakcji sekurytyzacji, w związku z objęciem zakresem opodatkowania podatkiem od towarów i usług, nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych?
2017.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.133.2017.2.IK
∟opodatkowanie zwrotnego przeniesienia wierzytelności
2017.06.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB4.4014.65.2017.2.BD
∟Czy opisane we wniosku przelewy (sprzedaż) Wierzytelności przez Bank na SPV dokonane w ramach usługi sekurytyzacji będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych?
2017.06.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.86.2017.1.WN
∟- opodatkowanie świadczonych usług w ramach umowy sekurytyzacji oraz zastosowania zwolnienia od podatku dla tych czynności,
- podstawa opodatkowania dla ww. usług.
2017.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111.KDIB4.4014.44.2017.1.BJ
∟Czy odkup przez Bank od SPV pozostałych do spłaty wierzytelności, dokonany w ramach tzw. clean-up call stanowiącego element kompleksowej transakcji sekurytyzacji, w związku z objęciem zakresem opodatkowania VAT, nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych?
2017.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.53.2017.2.ICZ
∟w zakresie uznania czy odkup przez Bank od SPV pozostałych do spłaty Wierzytelności, dokonany w ramach tzw. clean-up call celem zakończenia transakcji Sekurytyzacji, będzie objęty zakresem art. 8 Ustawy VAT i będzie stanowić jeden z elementów tej usługi.
2017.06.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.114.2017.1.KR
∟W zakresie opodatkowania świadczonych usług w ramach umowy sekurytyzacji, zastosowania zwolnienia od podatku dla tych czynności, określenia podstawy opodatkowania dla ww. usługi oraz opodatkowania obsługi wierzytelności zbytych do SPV
2017.05.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.56.2017.1.AJ
∟Czy środki pieniężne, uzyskiwane przez Wnioskodawcę od Banku w ramach świadczenia przez Bank usługi polegającej na obsłudze Wierzytelności, które Bank otrzymał tytułem spłat przez kredytobiorców/pożyczkobiorców Wierzytelności nabytych przez Wnioskodawcę, stanowią zyski przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 7 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, w konsekwencji czego nie podlegają one opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce ?
2017.05.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.93.2017.1.IG
∟w zakresie opodatkowania usługi sekurytyzacji
2017.05.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.63.2017.2.MPE
∟w zakresie zwolnienia od podatku usługi sekurytyzacji
2017.05.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.53.2017.1.AJ
∟Czy płatności środków pieniężnych, dokonywane przez Wnioskodawcę do SPV w ramach świadczenia przez Wnioskodawcę usługi polegającej na obsłudze Wierzytelności, które Wnioskodawca uzyskał tytułem spłat przez kredytobiorców/pożyczkobiorców Wierzytelności nabytych przez SPV, stanowią zyski przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 7 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, w konsekwencji czego nie podlegają one opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce i Wnioskodawca nie ma obowiązku poboru od takich płatności zryczałtowanego podatku dochodowego w Polsce ?
2017.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.41.2017.1.JBB
∟w zakresie przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów
2017.04.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP1.4512.110.2017.1.MPE
∟Ze względu na to, że w przedmiotowej sprawie wskazane w art. 28b ust. 1 ustawy zastrzeżenia nie będą miały zastosowania, miejscem świadczenia i opodatkowania usług świadczonych przez Wnioskodawcę zgodnie z art. 28b ust. 1 ustawy będzie terytorium Polski tj. miejsce gdzie usługobiorca posiada siedzibę działalności gospodarczej. Kontrahent (usługobiorca) na rzecz którego Wnioskodawca świadczy usługi jako podatnik, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, zobowiązany będzie do rozliczenia nabywanej usługi od Wnioskodawcy na terytorium kraju. Zatem to nie Wnioskodawca będzie zobowiązany do rozliczenia podatku VAT w Polsce.
2017.04.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4014.22.2017.1.JG1
∟w zakresie skutków podatkowych zawarcia przelewów wierzytelności dokonanych w ramach usługi sekurytyzacji
2017.04.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPB-2-1.4514.51.2017.1.PM
∟Czy zwrotne przeniesienie wierzytelności do Spółki na mocy określonego w umowie prawa odkupu, dokonane w ramach kompleksowej usługi sekurytyzacji, w związku z objęciem zakresem opodatkowania podatkiem od towarów i usług, nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych?
2017.04.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB2.4514.24.2017.1.JG
∟w zakresie skutków podatkowych zawarcia umowy przelewu wierzytelności
2017.04.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4014.7.2017.1.MZ
∟Przyjmując za Wnioskodawcą, że umowy przelewu wierzytelności nie przybiorą postaci którejkolwiek z czynności wymienionych w art. 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, zawarcie w ramach procesu sekurytyzacji wierzytelności umów przelewu wierzytelności, gdzie Fundusz pełni rolę cesjonariusza, nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych. Wobec tego bezprzedmiotowe jest rozpatrywanie w/w kwestii w zakresie zastosowania zwolnienia na mocy art. 2 pkt 4 lit. b) ustawy o pcc.
2017.03.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP1.4512.1080.2016.1.BS
∟Czy Usługi Serwisowe świadczone przez Bank na rzecz SPV po 1 lipca 2017 r. będą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług (VAT)?
2017.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPP1-3.4512.53.2017.1.JN
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania zwrotnego przeniesienia Wierzytelności do Spółki poprzez ich odkup jako elementu kompleksowej usługi Sekurytyzacji.
2017.03.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPP1-3.4512.52.2017.1.KB
∟Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku, importu usług, podstawy opodatkowania, miejsca świadczenia usług oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.
2017.03.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB2.4514.35.2017.1.JG1
∟w zakresie skutków podatkowych zawarcia w ramach procesu sekurytyzacji wierzytelności umów przelewu wierzytelności
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.