Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: Unia Europejska (Wspólnota Europejska)
Unia Europejska (Wspólnota Europejska) 2172 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71
2007.12.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-389/07-5/JF
∟Fundacji nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem towarów i usług na potrzeby realizowanego projektu dotyczącego usług edukacyjnych o symbolu PKWiU ex 80 w takiej części, w jakiej służą one czynnościom zwolnionym od podatku od towarów i usług.
2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-173/07-3/JB
∟Niezależnie od tego czy wnioskodawca realizowałby bezpośrednio cel programu pomocowego, czy też jak to miało miejsce w przedmiotowej sprawie cel o charakterze pomocniczym (celem pomocy technicznej jest zapewnienie wsparcia dla procesu wdrażania i monitorowania) wynagrodzenia finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego nie są wolne od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych
2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-172/07-2/JB
∟Niezależnie od tego czy wnioskodawca realizowałby bezpośrednio cel programu pomocowego, czy też jak to miało miejsce w przedmiotowej sprawie cel o charakterze pomocniczym (celem pomocy technicznej jest zapewnienie wsparcia dla procesu wdrażania i monitorowania) wynagrodzenia finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego nie są wolne od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych
2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-171/07-2/JB
∟Niezależnie od tego czy wnioskodawca realizowałby bezpośrednio cel programu pomocowego, czy też jak to miało miejsce w przedmiotowej sprawie cel o charakterze pomocniczym (celem pomocy technicznej jest zapewnienie wsparcia dla procesu wdrażania i monitorowania) wynagrodzenia finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego nie są wolne od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych
2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-170/07-2/ES
∟Czy wynagrodzenie wnioskodawcy w części odpowiadającej etatowemu zaangażowaniu w bezpośrednią realizację celów Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich otrzymywane w latach 2005-2007 jest wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych?
2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-169/07-3/ES
∟Czy wynagrodzenie wnioskodawcy w części odpowiadającej etatowemu zaangażowaniu w bezpośrednią realizację celów Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich otrzymywane w latach 2004-2007 jest wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych?
2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-167/07-2/ES
∟Czy wynagrodzenie wnioskodawcy w części odpowiadającej etatowemu zaangażowaniu w bezpośrednią realizację celów Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich otrzymywane w latach 2005-2007 jest wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych
2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-156/07-2/AM
∟Czy wynagrodzenie wnioskodawcy w części, w której realizuje cele Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, jest wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych?
2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-155/07-2/AM
∟Czy wynagrodzenie wnioskodawczyni w części odpowiadającej etatowemu zaangażowaniu w bezpośrednią realizację celów Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich otrzymywane w latach 2004-2007 jest wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych?
2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-/07-154/AM
∟Czy wynagrodzenie w części odpowiadającej etatowemu zaangażowaniu w bezpośrednią realizację celów Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich otrzymywane w latach 2004 - 2007 jest wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych?
2007.11.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-369/07-5/PW
∟Czy Spółka powinna opodatkować usługę świadczoną na rzecz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów stawką 0%, ale tylko w tej części wartości tej usługi, która zostanie sfinansowana ze środków Unii Europejskiej, a do pozostałej części wartości tej usługi zastosować zwolnienie z VAT, jako usług w zakresie edukacji?
2007.11.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-216/07-2/PK
∟VAT - w zakresie opodatkowania otrzymanych dotacji oraz czynności wykonywanych w ramach programu finansowanego z dotacji.
2007.11.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-166/07-2/AG
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych wynagrodzenia otrzymywanego od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w części dotyczącej wynagrodzenia finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy z Unii Europejskiej i w części dotyczącej wynagrodzenia finansowanego ze środków pochodzących z budżetu państwa
2007.11.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-165/07-2/AG
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych wynagrodzenia otrzymywanego od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w części dotyczącej wynagrodzenia finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy z Unii Europejskiej i w części dotyczącej wynagrodzenia finansowanego ze środków pochodzących z budżetu państwa
2007.11.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-164/07-2/AG
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych wynagrodzenia otrzymywanego od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w części dotyczącej wynagrodzenia finansowanego ze środkówbezzwrotnej pomocy z Unii Europejskiej i w części dotyczącej wynagrodzenia finansowanego ze środków pochodzących z budżetu państwa
2007.11.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-393/07-2/ASi
∟Wniosek dot. możliwości odliczenia podatku VAT wydatków związanych z realizacją projektu współfinansowanego przez UE
2007.11.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-56/07-6/IŚ
∟Opodatkowanie wynagrodzeń pracowników realizujących projekt finansowany z 6. Programu Ramowego Unii Europejskiej
2007.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-150/07-2/PS
∟VAT - w zakresie zastosowania stawki podatku od towarów i usług w wysokości 0 % dla świadczenia usług na rzecz organizacji międzynarodowej
2007.10.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-213/07-2/RK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu sfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
2007.09.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-52/07-2/BM
∟Czy opisana dostawa towarów do Polski stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, do którego rozliczenia dla celów podatku od towarów i usług obowiązany jest nabywca?
2007.09.25 - Urząd Skarbowy w Olsztynie - USX/443-48/07
∟Czy świadczenie usług elektronicznych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej zamieszkałych w krajach UE podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce?Czy w przypadku świadczenia usług elektronicznych powstaje obowiązek zarejestrowania się w kraju jako podatnik VAT UE?Czy w przypadku otrzymywania wpłat na poczet wykonywanych usług elektronicznych za pośrednictwem systemu PayPal podstawą opodatkowania jest kwota należna za świadczone usługi bez pomniejszania o prowizję PayPal?Czy świadczenie usług elektronicznych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej zamieszkałych w USA podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce?
2007.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-69/07/EŁ
∟Odzyskanie podatku VAT od towarów i usług zakupionych ze środków pochodzacych z bezzwrotnej pomocy zagranicznej
2007.09.17 - Urząd Skarbowy w Kozienicach - 1408/PD/415-8/07
∟Czy uzyskane dochody w związku z bezpośrednią realizacją programu finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy Unii Europejskiej podlegają opodatkowaniu z tytułu podatku dochodowego?Tożsamy z 118918,128060,146205
2007.09.14 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VUR2/443-44/07/MK
∟odnośnie miejsca opodatkowania podatkiem VAT usług poligraficznych wykonanych na własnym papierze przez unijnego kontrahenta
2007.09.12 - Urząd Skarbowy w Sochaczewie - 1428.III/415-10/07/I.D.
∟- Czy udzielona bezzwrotna pomoc finansowa w ramach programu „Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004 - 2006” i finansowana z publicznych środków wspólnotowych pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i publicznych środków krajowych jest pomocą zwolnioną z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz czy spółka postąpiła prawidłowo wyłączając z kosztów podatkowych kwotę otrzymanego dofinansowania w dacie wpływu środków na konto bankowe Spółki?.
2007.08.28 - Drugi Urząd Skarbowy w Opolu - PDI/415-17/WS/07
∟Dotyczy kwestii opodatkowania podatkiem dochodowym dotacji otrzymanej w ramach Priorytetu 2 ZPORR.
2007.07.26 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/BF-II/415-26/07/GT
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1401/BF-II/415-26/07/GTData2007.07.26AutorIzba Skarbowa w WarszawieTematPodatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotoweSłowa kluczoweprojekt pomocowyuczelnieUnia Europejska (Wspólnota Europejska)wynagrodzeniazwolnienia podatkowePytanie podatnikaCzy wynagrodzenia wypłacane przez Uczelnię osobom fizycznym realizującym cel projektu pomocowego, bezpośrednio z wyodrębnionego rachunku bankowego, na którym ulokowane są środki pomocowe, są wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych? DECYZJA Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 5 marca 2007 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie orzeka - zmienić postanowienie Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z dnia 23 lutego 2007 r. Nr 1471/PDF/415-112/06/ML w sprawie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w części dotyczącej jego uzasadnienia. UZASADNIENIE Dnia 22 listopada 2006 r. do Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie wpłynął wniosek Uczelni, w sprawie interpretacji przepisów prawa podatkowego. Powyższy wniosek uzupełniony został przez Uczelnię pismem z dnia 14 grudnia 2006 r. o:- oświadczenie wnioskodawcy, w sprawie będącej przedmiotem wniosku nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa, i nie jest prowadzone postępowanie przed sądem administracyjnym;- modelowy wór kontraktu na realizację VI Programu Ramowego Badań Unii Europejskiej;- przykładowe trzy kontrakty w języku angielskim realizowane przez Uczelnię. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Uczelnia jest uczestnikiem badań realizowanych w ramach programów ramowych badań i rozwoju Unii Europejskiej. Piąty i Szósty Program Ramowy są kontynuacją europejskich programów, które zapoczątkował w 1984 r. Pierwszy Program Ramowy. Poprzez programy ramowe finansowane finansowane są prace, które mają służyć realizacji strategicznych celów Unii Europejskiej w zakresie gospodarczym i społecznym, a środki otrzymywane na te cele stanowią bezzwrotną pomoc zagraniczną, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), zwanej dalej „updof”. Pomoc finansowa Wspólnoty w projekcie ma formę udziału udziału w poniesionych kosztach kwalifikowanych. Środki pieniężne przekazywane są w ratach. Jednak tylko pierwsza rata środków pomocowych przekazywane są w formie zaliczek pozostałe zaś przekazywane są w momencie zaakceptowania raportów merytorycznych i finansowych częściowych lub raportu końcowego. Uczelnia zlecając wykonanie prac osobom fizycznym wypłaca część wynagrodzenia bezpośrednio z rachunku środków pomocowych a część ze środków własnych, które następnie będą refundowane. W przeciwny wypadku terminowa realizacja umów finansowanych ze środków pomocowych byłaby niemożliwa. Zdaniem Uczelni wynagrodzenia wypłacane osobom fizycznym realizującym cel projektu, bezpośrednio z wyodrębnionego rachunku bankowego, na którym ulokowane są środki pomocowe, są wolne od podatku w dacie wypłaty. Natomiast gdy wypłata wypłacana jest ze środków własnych Uczelni wynagrodzenia te są opodatkowane. Refinansowanie kosztów wynagrodzeń ze środków pomocowych daje podstawę do uznania, że środki na zapłatę pochodzą ze środków pomocowych. Jeżeli refinansowanie następuje w roku podatkowym wówczas możliwe jest wykazanie wypłaconych wynagrodzeń w części F wiersz 78 PIT11/8B a pobrana zaliczka stanowić będzie nadpłacony podatek. Jeżeli refinansowanie następuje w roku następnym po roku podatkowym, wówczas na podstawie zaświadczenia otrzymanego od Uczelni potwierdzającego wysokość zrefundowanych kosztów wynagrodzeń, podatnik może wytąpić do urzędu skarbowego o stwierdzenie nadpłaty. Różnice czasowe występujące pomiędzy datą wypłaty wynagrodzeń ze środków własnych, a datą refundacji ze środków pomocowych zdaniem Uczelni nie ograniczają uprawnień podatnika do zwrotu pobranych przez płatnika zaliczek. Zdaniem Uczelni istotne dla skorzystania ze zwolnienia od opodatkowania jest źródło sfinansowania uzyskanych dochodów. Dodatkowo Uczelnia poinformowała, iż niezależnie od tego w jakiej roli występuje (koordynatora-wykonawcy czy też wykonawcy) zawsze jest pierwszym beneficjentem pomocy ze środków programów ramowych a środki przekazane przez Komisję Europejską nie są środkami Europejskiego Funduszu Społecznego. Postanowieniem z dnia 23 lutego 2007 r. Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie uznał stanowisko przedstawione przez Uczelnię we wniosku za nieprawidłowe. W uzasadnieniu postanowienia organ podatkowy stwierdził, że dochody, z których Uczelnia wypłaca swoim pracownikom nie pochodzą ze środków przyznanych Uczelni od podmiotów wymienionych zw art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) updof. Zdaniem organu podatkowego konsorcjum nie jest podmiotem upoważnionym do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy wobec czego do dochodów osób zatrudnionych przy realizacji projektu nie ma zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 46 updof. Na powyższe postanowienie Uczelnia złożyła zażalenie, w którym podnosi, że organ podatkowy pierwszej instancji błędnie zinterpretował art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) updof. Zapis „w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy”, zdaniem Uczelni, nie oznacza, że wyłącznie „podmioty upoważnione” mają prawo rozdzielnia środków bezzwrotnej pomocy. Ponadto, z załączonych do wniosku dokumentów wynika, że koordynator projektu nie decyduje o tym, czy i w jakiej wysokości wypłacić otrzymane z Unii Europejskiej środki poszczególnym wykonawcom, gdyż środki te rozdziela Komisja Europejska. Rozpatrując sprawę w wyniku złożonego zażalenia Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie zważył, co następuje: Zgodnie z art. 14a § 2 Ordynacji podatkowej płatnik jest obowiązany we wniosku o interpretację, do wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego. Natomiast udzielona przez organ podatkowy pisemna interpretacja co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego powinna zawierać ocenę prawą stanowiska pytającego z przytoczeniem przepisów prawa (§ 3 art. 14a Ordynacji podatkowej). Wymóg wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego związany jest z tym, że organ podatkowy nie ustala we własnym zakresie (w drodze czynności dowodowych) stanu faktycznego, jak również nie bada zgodności przestawionego przez płatnika we wniosku stanu faktycznego z rzeczywistością. Opierając się zatem na informacjach dostarczonych przez płatnika udziela interpretacji przepisów prawa podatkowego. Złożone przez Instytut zapytanie dotyczy art. 21 ust. 1 pkt 46 updof, który stanowi, że wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:a) pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy orazb) podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie czynności w związku z realizowanym przez niego programem.Z powołanego wyżej przepisu wynika, że zwolnione od podatku dochodowego od osób fizycznych są dochody, które spełniają łącznie dwie przesłanki:1) dochody te są finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub instytucji finansowych,2) podatnik uzyskujący te dochody bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy. Ze zwolnienia korzystają dochody pracowników, uzyskiwane na podstawie umowy o pracę, jak i podatników bezpośrednio realizujących cel programu w ramach innej umowy zawartej z osobą prawną (np. umowy zlecenia), która „pierwsza” otrzymała bezzwrotną pomoc zwolnioną na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Natomiast dochody podatników, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zlecił wykonanie określonych czynności (w ramach umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej), zostały wyłączone ze zwolnienia, stosownie do postanowień art. 21 ust. 1 pkt 46 updof.Organ podatkowy pierwszej instancji uznał, że środki finansowe uzyskiwane przez Uczelnię w związku z realizacją projektu będącego częścią Piątego i Szóstego Programu Ramowego badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej, nie spełniają pierwszej przesłanki, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) updof, gdyż konsorcjum nie jest podmiotem upoważnionym do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy. Organ odwoławczy nie podziela stanowiska zawartego w zaskarżonym postanowieniu, ponieważ jest ono sprzeczne z brzmieniem omawianego przepisu, w którym wprost wskazano, że zwolnieniu podlegają dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli pochodzą ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej. W obecnym kształcie przedmiotowe zwolnienie obowiązuje od 1 stycznia 2003 r. kiedy to weszła w życie ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 141, poz. 1182 z późn. zm.). Istota zmian wprowadzonych w art. 21 ust. 1 pkt 46 updof z dniem 1 stycznia 2003 r. polegała na ograniczeniu kręgu podmiotów uprawnionych do korzystania ze zwolnienia oraz doprecyzowaniu, poprzez przykładowe wyliczenie, źródeł pochodzenia środków bezzwrotnej pomocy. Skoro, zatem ustawodawca w drodze zmiany przepisu rozstrzygnął, iż środki finansowe, które są przekazywane w związku z realizacją programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej, pochodzą od „rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy”, i do chwili obecnej, uwzględniając w szczególności fakt przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, nie zdecydował o kolejnej zmianie tego przepisu, uznać należy, iż pierwsza przesłanka została w niniejszej sprawie spełniona. W tym miejscu podkreślić należy, iż dla ustalenia czy spełniona została dyspozycja z art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) updof bez znaczenia jest kto przekazuje podatnikowi środki pochodzące z bezzwrotnej pomocy. W uzasadnieniu zażalenia Uczelnia słusznie zauważa, iż pośrednictwo podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy nie jest konieczny dla prawa do korzystania ze zwolnienia. Istnienie konsorcjum, na które składają się wszyscy wykonawcy uczestniczący w projekcie, może mieć decydujące znaczenie przy ustalaniu istnienia prawa wykonawców do korzystania ze zwolnienia od opodatkowania ze względu na ograniczenie zawarte art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b) updof. Zwolnienie od opodatkowania nie ma bowiem zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca wykonanie określonych czynności związanych z realizowanym przez niego programem. W załączonym do wniosku dokumentach wprost wskazano, że Uczelnia jest wykonawcą m.in. projektu.pod nazwą „Opracowanie biosensora...” realizowanego w ramach programu badań i rozwoju technicznego. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego nie wynika jakoby konsorcjum zlecało wykonanie określonych czynności Uczelni. Ponadto treść Aneksu II (Warunki ogólne, str. 10) wyjaśnia w jakich sytuacjach wykonawca (Uczelnia) ma prawo „podzlecania pewnych elementów projektu”. Gdyby Uczelnia zdecydowała sie na wykorzystanie takiej możliwości to zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b) updof, podwykonawca, któremu Uczelnia zleciłaby wykonanie pewnych elementów projektu, nie mógłby skorzystać z przedmiotowego zwolnienia. Ograniczenie to jednak nie ma zastosowania do Uczelni (również jego pracowników), który jest bezpośrednim wykonawcą projektu finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Drugą przesłanką warunkującą prawo do skorzystania z omawianego zwolnienia jest bezpośrednia realizacja przez podatnika celu programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy. A contrario, zwolnienie nie dotyczy podatników, którzy nie realizują bezpośrednio celu programu pomocowego, tzn. wykonują jedynie czynności o charakterze techniczno-organizacyjnym. Jednakże podkreślić należy, iż ustalenie czy warunek powyższy został spełniony wymaga analizy charakteru wykonywanych czynności w ramach projektu pod kątem konkretnego podatnika. Odnosząc się do pytania zawartego we wniosku z dnia 22 listopada 2006 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie informuje, iż na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 updof wolne od podatku dochodowego są jedynie dochody otrzymane przez podatnika z bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Ażeby warunek powyższy uznać za spełniony wynagrodzenie wypłacone być powinno przez Uczelnię z wyodrębnionego rachunku bankowego, na którym gromadzone są wyłącznie środki przekazywane przez Komisję Europejską na realizację przedmiotowych projektów. Jeżeli wynagrodzenie wypłacane jest ze środków własnych pracodawcy, np. ze względu na chwilowy brak na wyodrębnionym rachunku bankowym środków z bezzwrotnej pomocy zagranicznej, nie będzie możliwe skorzystanie przez podatników z omawianego zwolnienia, choćby w czasie późniejszym nastąpiło refinansowanie kosztów wynagrodzeń. Wobec powyższego Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie orzekł jak w sentencji.
2007.07.03 - Urząd Skarbowy Łódź-Polesie - IB/415-19/07
∟Czy wynagrodzenie otrzymywane za realizację projektu badawczego korzysta na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o pdoatku dochdowoym od osób fizycznych ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym ? Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź-Polesie - działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), w związku z decyzją Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 25.04.2007r. Nr PB I 3/4150/IN-46/US/2007/PM uchylającą postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego Łódź-Polesie z dnia 02.02.2007r. Nr IB/415-53/06 - po uzupełnieniu stanu faktycznego do wniosku Pani z dnia 16.11.2006r. w sprawie wydania pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego w przedmiocie...
2007.06.21 - Urząd Skarbowy Warszawa-Wola - 1440-DF2/415-75437/VII/2007
∟czy wynagrodzenie uzyskane przeze mnie w roku 2007 z tytułu wykonywania zadań wynikających z realizacji projektu, finansowanego z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, objęte jest zwolnieniem przedmiotowym od podatku dochodowego, oraz czy przysługuje mi możliwość odzyskania odprowadzonych przez Uniwersytet zaliczek na podatek dochodowy w rocznym rozliczeniu podatkowym za 2007 rok?
2007.06.21 - Urząd Skarbowy w Pile - DD/415-24/07
∟Czy otrzymana pomoc (dotacja) w postaci wsparcia pomostowego oraz dotacji inwestycyjnej przeznaczonej na zakup środków trwałych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych? W dniu 10.05.2007 r. do tut. organu wpłynął wniosek XX zam. xx, uzupełniony 05.06.2007 r., z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji w zakresie zastosowania przepisów prawa podatkowego, w sprawie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych otrzymanej pomocy (dotacji) w postaci wsparcia pomostowego oraz dotacji inwestycyjnej przeznaczonej na zakup środków trwałych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Z przedstawionego w...
51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.