Interpretacje do przepisu
art. 13 Ordynacji podatkowej

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1773/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 13 Ordynacji podatkowej

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2021.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.136.2021.1.MAZ
     ∟Możliwość korzystania ze zwolnienia od akcyzy przez zakład wykorzystujący wyroby gazowe o kodzie CN 2711 21 00.

2021.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.356.2021.1.MS
     ∟Opodatkowanie przez Gminę środków pieniężnych otrzymanych na pokrycie kosztów wywłaszczenia nieruchomości pod budowę drogi.

2021.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.58.2020.12.PC
     ∟Czy odnośnie nabytych usług dotyczących wsparcia przy prowadzeniu projektów badawczo-rozwojowych, Spółka może uznać wynagrodzenie uczelni oraz CBR należne z tytułu świadczonych usług za koszty kwalifikowane w celu skorzystania z Ulgi B+R?

2021.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4011.87.2021.2.MZA
     ∟W zakresie możliwości skorzystania z preferencyjnego opodatkowania kwalifikowanych dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej 5% stawką podatkową (IP BOX).

2021.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4011.88.2021.2.MZA
     ∟W zakresie opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatku (IP Box).

2021.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.240.2021.2.BD
     ∟będą ciążyły obowiązki płatnika w związku z dokonaną na rzecz Wspólnika wypłatą związaną z jego wystąpieniem ze Spółki - jest prawidłowe. - ustalenia właściwej stawki podatkowej - jest nieprawidłowe

2021.08.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.278.2021.1.MS
     ∟Termin odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu usług.

2021.08.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.259.2021.1.IZ
     ∟Czy Spółka poprawnie ustala i wyłącza z opodatkowania w Polsce dochody osiągane poza terytorium Polski ustalone w sposób opisany w punkcie 1 i 2 stanu faktycznego? Czy Spółka poprawnie przyporządkowuje do przychodów opodatkowanych w Polsce - koszty ogólnego zarządu Spółki, o których mowa w punkcie 3 - poprzez zastosowanie proporcji wynikającej ze wskaźnika procentowego sprzedaży/przychodu opodatkowanego w Polsce? Czy Spółka poprawnie przyjmuje przychody operacyjne i finansowe oraz koszty finansowe i operacyjne wliczając je w całości do wyniku finansowego opodatkowanego w Polsce (z uwzględnieniem przepisów podatkowych wyłączających niektóre koszty i przychody)?

2021.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.349.2021.1.PJ
     ∟w zakresie nie uznania sprzedawanych składników przedsiębiorstwa za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, której sprzedaż nie będzie podlegała opodatkowani

2021.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4019.9.2021.4.PK
     ∟Określenia podstawy opodatkowania

2021.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.250.2021.1.ŚS
     ∟czy Spółka korektę faktury VAT na potrzeby podatku dochodowego od osób prawnych powinna ująć w rozliczeniu za okres, w którym wystawiono fakturę korygującą

2021.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.253.2021.2.JKU
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - rozliczając wszystkie różnice kursowe, dla celów podatkowych, metodą o której mowa w art. 9b ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, prawidłowe jest wykazanie różnic kursowych w przychodach podatkowych lub kosztach podatkowych, poprzez ujęcie odpowiednio nadwyżki dodatnich różnic kursowych nad ujemnymi lub nadwyżki ujemnych różnic kursowych nad dodatnimi, która będzie wynikać z zapisów w księgach rachunkowych Spółki (ujęcie w wyniku podatkowym różnic kursowych per saldo), - wartość stanowiącą nadwyżkę ujemnych bądź dodatnich różnic kursowych, wynikających z transakcji, których nie można uznać jednoznacznie za bezpośrednio związane wyłącznie z działalnością na terytorium SSE, jak również za związane wyłącznie z pozostałą działalnością, stanowić będzie odpowiednio koszt podatkowy rozliczany na zasadach wynikających z art. 15 ust. 2 w związku z art. 15 ust. 2a ustawy o CIT, tj. przy zastosowaniu odpowiedniego klucza alokacji do kosztów związanych z działalnością zwolnioną oraz niepodlegającą zwolnieniu z podatku CIT, bądź przychód podatkowy opodatkowany w całości podatkiem CIT, bez możliwości zastosowania odpowiedniego klucza alokacji

2021.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.216.2021.2.JKU
     ∟w zakresie ustalenia, czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2019 r.: - Fundacja stanowi podmiot powiązany w rozumieniu art. 11 ust. 4 updop z Fundacją 2 i Fundacją 3 (w okresie od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2019 r.), - Fundacja stanowi podmiot powiązany w rozumieniu art. 11 ust. 4 updop z Fundacją 2 i Fundacją 3 (w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.)

2021.08.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.215.2021.2.MZA
     ∟W zakresie ustalenia, czy przychodem Spółki w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu sprzedaży towarów franczyzobiorcom będzie cena należna Spółce, pomniejszona o kwotę należnego podatku VAT, pomimo iż cena ta znacznie odbiega od wartości rynkowej tych towarów oraz czy Spółka jest uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie towarów.

2021.08.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.223.2021.2.JKU
     ∟czy: - w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym zostanie spełniony warunek uznania za udokumentowaną nieściągalność całej Wierzytelności Umownej, o którym mowa w art. 16 ust. 2 pkt 1 Updop, przysługującej Spółce przeciwko temu samemu Dłużnikowi, która była dochodzona w części i która to część została objęta Postanowieniem o nieściągalności, a w konsekwencji cała Wierzytelność Umowna będzie mogła zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. a) w związku z art. 16 ust. 2 pkt 1 Updop, - w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym zostanie spełniony warunek uznania za udokumentowaną nieściągalność całej Wierzytelności Incydentalnej, o którym mowa w art. 16 ust. 2 pkt 1 Updop, przysługującej Spółce przeciwko temu samemu Dłużnikowi, która była dochodzona w części i która to część została objęta Postanowieniem o nieściągalności, a w konsekwencji cała Wierzytelność Umowna będzie mogła zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. a) w związku z art. 16 ust. 2 pkt 1 Updop, - w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym zostanie spełniony warunek uznania za udokumentowaną nieściągalność wszystkich Wierzytelności (Wierzytelności Umownych oraz Wierzytelności Incydentalnych), o którym mowa w art. 16 ust. 2 pkt 1 Updop, przysługujących Spółce przeciwko temu samemu Dłużnikowi, w przypadku gdy dochodzony był tylko jeden rodzaj Wierzytelności (np. Wierzytelności Umowne) lub jej część (roszczenie) i który to rodzaj Wierzytelności lub jej część została objęta Postanowieniem o nieściągalności, a w konsekwencji wszystkie Wierzytelności będą mogły zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. a) w związku z art. 16 ust. 2 pkt 1 Updop, - w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym mogą być uznane (uprawdopodobnione) za nieściągalne, a w konsekwencji zaliczone do kosztów uzyskania przychodów utworzone odpisy aktualizacyjne na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 26a w związku z art. 16 ust. 2a pkt 1 Updop od Wierzytelności (Wierzytelności Umownych oraz Wierzytelności Incydentalnych) przysługujących przeciwko temu samemu Dłużnikowi, w przypadku gdy dochodzony był tylko jeden rodzaj Wierzytelności (np. Wierzytelności Umowne) lub jej część (roszczenie) i który to rodzaj Wierzytelności lub jej część został objęty Postanowieniem o nieściągalności.

2021.08.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.258.2021.2.MS
     ∟Opodatkowanie sprzedaży udziału w prawie własności działki.

2021.08.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.246.2021.2.MAZ
     ∟Dostawa towarów realizowana przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki Matki jest/będzie dostawą krajową.

2021.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.224.2021.1.JKU
     ∟- w sytuacji, w której korekty wyniku za rok podatkowy trwający od 1 grudnia 2019 r. do 30 listopada 2020 r. spowodują przekroczenie granicy 50 mln euro przychodów za ten rok - Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia i opublikowania informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy trwający od 1 grudnia 2019 r. do 30 listopada 2020 r., - w przypadku spełnienia kryterium przychodowego, Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia i opublikowania informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy trwający od 1 grudnia 2020 r. do 30 listopada 2021 r., - w przypadku spełnienia kryterium przychodów, Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia i opublikowania informacji realizowanej o strategii podatkowej za rok podatkowy trwający od 1 grudnia 2021 r. do 30 listopada 2022 r.

2021.08.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.226.2021.1.MZA
     ∟W zakresie ustalenia, czy Wydatki ponoszone w związku z realizacją programów w ramach polityki CSR stanowią dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2021.08.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.221.2021.2.IZ
     ∟Ustalenie, czy: - możliwe jest uznanie prawa do uzyskania ochrony patentowej (ekspektatywy) na wynalazek, opisanego w treści stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego wniosku, za kwalifikowane prawo własności intelektualnej, o którym mowa w art. 24d ust. 12 w zw. z art. 24d ust. 2 pkt 1 updop, a jeśli tak to czy Wnioskodawca jest uprawniony do stosowania preferencyjnej stawki opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, o której mowa w treści przepisu art. 24d ust. 1 updop w stosunku do kwalifikowanego dochodu ustalonego zgodnie z przepisami art. 24d ust. 7 i 4 updop począwszy od dnia 8 września 2020 r., tj. od dnia zgłoszenia patentowego (pytanie nr 1) - poniesione przez Wnioskodawcę opisane w stanie faktycznym (winno być stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym) wydatki obejmujące: koszty prowadzonych przez siebie prac rozwojowych, bieżące - stanowią koszty wskazane w treści przepisu art. 24d ust. 4 updop w kategorii koszty faktycznie poniesione przez podatnika na prowadzoną bezpośrednio przez podatnika działalność badawczo-rozwojową związaną z kwalifikowanym prawem własności intelektualnej (pytanie nr 2) - kalkulacja wskaźnika nexus zgodnie ze wzorem zawartym w przepisie art. 24d ust. 4 updop powinna wyglądać następująco: „koszty faktycznie poniesione przez podatnika na prowadzoną bezpośrednio przez podatnika działalność badawczo-rozwojową x 1,3/koszty faktycznie poniesione przez podatnika na prowadzoną bezpośrednio przez podatnika działalność badawczo-rozwojową”, a zatem czy zgodnie z przepisem art. 24d ust. 6 updop wskaźnik nexus po dokonaniu kalkulacji wynosiłby 1 (pytanie nr 3) - zasadne jest zakwalifikowanie całego dochodu (straty) ze sprzedaży produktów odpowiadających wynalazkowi chronionemu przez opisaną w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym ekspektatywę uzyskania kwalifikowanego prawa własności intelektualnej (przedmiotowe prawo chroni … oraz sposób jego wytwarzania) jako dochodu (straty) z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej, który po przemnożeniu przez wskaźnik nexus będzie stanowił kwalifikowany dochód podlegający opodatkowaniu (pytanie nr 4) - Wnioskodawca powinien uiszczać zaliczki według domyślnej stawki podatkowej, a z preferencji może skorzystać wyłącznie w zeznaniu za rok podatkowy (pytanie nr 8)

2021.08.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.77.2021.1.BM
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - dotacja otrzymana przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g i 15gg Ustawy o COVID-19, jako dofinansowanie wynagrodzeń pracowników nie jest zaliczana do przychodów podatkowych zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 6a ustawy o CIT, - koszty wynagrodzeń pracowników, które zostały dofinansowane z dotacji z FGŚP oraz związana z tymi kosztami dotacja z FGŚP powinny być ujęte przez Spółkę w ramach wyniku podatkowego z działalności opodatkowanej.

2021.08.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.193.2017.12.IZ
     ∟Ustalenie czy: - z uwzględnieniem limitów określonych w art. 18d ust. 7 Ustawy CIT - można zaliczyć do kosztów kwalifikowanych określonych w art. 18d ust. 2 pkt 1 Ustawy CIT, część kosztów wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w celu prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej, tj. część kosztów obejmujących wszystkie składniki wynagrodzenia tych pracowników wraz z kosztami składek na ubezpieczenia społeczne w części finansowanej przez Spółkę, proporcjonalnie przypadającą na czas pracy poświęcony na realizację Projektów (pytanie oznaczone we wniosku nr 2), - z uwzględnieniem limitów określonych w art. 18d ust. 7 Ustawy CIT - w zakresie, w jakim środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne (inne niż samochody osobowe, budowle, budynki i lokale) są wykorzystywane zarówno na potrzeby realizacji Projektów, jak i w innych celach Spółka jest uprawniona do zaliczenia do kosztów kwalifikowanych określonych w art. 18d ust. 3 Ustawy CIT, części odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej tych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych ustaloną z zastosowaniem klucza alokacji opartego na średniej proporcji czasu, jaką pracownicy wykorzystujący te aktywa poświęcili na wykonywanie działalności badawczo-rozwojowej w stosunku do całkowitego czasu pracy (pytanie oznaczone we wniosku nr 4)

2021.08.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4011.72.2021.2.JKT
     ∟preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)

2021.08.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.171.2021.3.MAZ
     ∟Wyłączenie od opodatkowania wniesienia do spółki kapitałowej zespołu składników materialnych i niematerialnych służącego do realizacji sprzedaży detalicznej.

2021.08.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.188.2021.2.JKU
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - opisana działalność badawczo-rozwojowa Spółki w ramach etapów opisanych w pierwszej części wniosku spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, - Koszty zatrudnienia ponoszone przez Spółkę w takiej części, w jakiej czas Pracowników przeznaczony na realizację działalności badawczo-rozwojowej pozostaje w ogólnym czasie pracy Pracowników w danym miesiącu według ustalonej proporcji stanowią koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ust. 2 ustawy o CIT i mogą podlegać odliczeniu od podstawy opodatkowania Spółki w ramach stosowania Ulgi B+R, - odnośnie surowców, materiałów oraz komponentów (półproduktów) nabywanych przez Wnioskodawcę lub wytworzonych Komponentów/Detali do wykorzystania w działalności badawczo-rozwojowej, Spółka ma prawo odliczenia od podstawy opodatkowania koszty ww. składników w ramach korzystania z Ulgi B+R.

2021.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.103.2020.9.APO
     ∟1) Czy w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 15 listopada 2017 r. Spółka była uprawniona do stosowania zwolnienia z PDOP według zasad wynikających z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP (dostępna pula pomocy publicznej ustalana jako iloczyn wydatków kwalifikowanych i wskaźnika intensywności pomocy publicznej), w związku z działalnością prowadzoną na podstawie Zezwolenia I? 2) Czy zwolnieniu z PDOP powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany został limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej tj. Zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu wykorzystane zostały/zostaną limity dostępne w ramach zezwoleń wydanych chronologicznie, tj. Zezwolenia II, a następnie Zezwolenia III i w dalszej kolejności Zezwolenia IV, przy czym, Spółka była i będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji rachunkowej dla działalności podlegającej zwolnieniu z PDOP tj. wspólnej dla wszystkich Zezwoleń? 3) Czy prawidłowa jest metodologia ustalania dostępnej na dzień 1 stycznia 2011 r. puli pomocy publicznej w ramach zwolnienia z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, tj. poprzez ustalenie jej z uwzględnieniem kosztów kwalifikowanych poniesionych w ramach spełniania warunków wynikających z Zezwolenia I i wskaźnika intensywności pomocy publicznej, a następnie pula ta powinna być pomniejszona o wartość pomocy publicznej (zwolnienia z PDOP) wykorzystanej przez Spółkę do końca 2010 r. w ramach tzw. nielimitowanej pomocy publicznej? 4) Czy od 1 stycznia 2011 r. zwolnieniem z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, powinien być objęty dochód ustalony łącznie dla całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie wszystkich posiadanych przez Spółkę Zezwoleń, aż do wysokości ograniczeń wynikających z tych Zezwoleń, bez konieczności przyporządkowywania poszczególnych limitów pomocy publicznej do poszczególnych inwestycji określonych w kolejno wydawanych Zezwoleniach?

2021.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.220.2021.2.BM
     ∟czy opisana część działalności Spółki, realizowana w ramach projektów z Grupy 1, spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26 ustawy o CIT - w związku z czym Wnioskodawca jest uprawniony do odliczenia od podstawy opodatkowania kosztów kwalifikowanych prowadzonej działalności badawczo- rozwojowej, o których mowa w art. 18d ustawy o CIT

2021.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.245.2021.3.MAZ
     ∟Wyłączenie od opodatkowania wniesienia aportem Działu Operacyjnego (jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa) do nowo powołanej spółki kapitałowej.

2021.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.186.2021.5.JS
     ∟Czy transakcja wniesienia aportem wydzielonych składników spółki kapitałowej do nowo powołanej spółki kapitałowej podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych?

2021.08.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.186.2021.2.IM
     ∟Ulga badawczo-rozwojowa

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj