Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: reklama

 

reklama 2085 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70

2004.04.30 - Podkarpacki Urząd Skarbowy - PUS.II/443/50/2004
     ∟dotyczy opodatkowania podatkiem VAT świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji albo reklamy W odpowiedzi na pismo z dnia 30.03.2004 r. (z datą wpływu 5.04.2004 r., bez znaku), w oparciu o art. 14a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.),

2004.04.30 - Podkarpacki Urząd Skarbowy - PUS.II/443/35/04
     ∟dotyczy kwalifikacji wydatków związanych z reklamą względnie informacją handlową w odniesieniu do zakupionych przez jednostkę katalogów

2004.04.29 - Urząd Skarbowy Poznań-Nowe Miasto - ND-B/423-07/04
     ∟Czy koszty związane z obsługą prawną, marketingiem i reklamą oraz inne koszty związane z zawieranymi umowami najmu, poniesione w latach 2001 i 2002 można przypisać do roku poniesienia kosztu, mimo iż pierwszy przychód z tytułu wynajmu pojawił się w listopadzie 2003r.?Dla rozstrzygnięcia przedmiotowej kwestii decydujące znaczenie ma interpretacja przepisów art. 15 ust. 1 i art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz.U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.). Kosztami uzyskania przychodów, stosownie do art. 15 ust. 1 w/w ustawy podatkowej, są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w...

2004.04.28 - Urząd Skarbowy Warszawa-Mokotów - US33/NG/423/205/04/KO
     ∟Podatnik podnajmuje odpłatnie osobie trzeciej powierzchnię w prowadzonych przez Spółkę sklepach, w celu umieszczenia przez tę osobę trzecią reklam piwa, zgodnych z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1231 ze zm.), zwanej dalej "Ustawą". Świadczenie Podatnika polega na udostępnianiu powierzchni do celów reklamowych w celu umieszczenia przez podnajemcę wspomnianych reklam, co - działając na zlecenie podnajemcy - czyni agencja reklamowa.Podatnik wnioskuje o udzielenie odpowiedzi na pytanie - czy opisana usługa świadczona przez Spółkę powoduje obowiązek wnoszenia opłaty,...

2004.04.21 - Urząd Skarbowy w Puławach - US.IV-443/11/2004/VAT
     ∟Stowarzyszenie wydaje miesięcznik i nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. 1. Czy Stowarzyszenie jest uprawnione do wystawiania faktur VAT? Jaką stawkę VAT winno zastosować w przypadku zamieszczania reklam firm w wydawanym miesięczniku?2. Jaką stawkę VAT należy zastosować przy sprzedaży wydawanego miesięcznika, który posiada nr ISSN? Pisemna informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie podatnika opisanej w zapytaniu z dnia 25.03.2004 r. (data wpływu 26.03.2004 r.), uzupełnionym w dniu 15.04.2004 r. pismem z dnia 13.04.2004 r. Informacji udzielono na podstawie art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej - ustawy z dnia ...

2004.04.20 - Podkarpacki Urząd Skarbowy - PUS.I/423/44/2004
     ∟dotyczy zaliczenia do kosztów sprzedaży wydatków związanych z zakupem katalogów bez podziału na koszty limitowane do wysokości 0,25 % przychodu

2004.04.20 - Lubuski Urząd Skarbowy - I-2/443-18/04/AJ
     ∟Czy wydatki ponoszone przez spółkę na ogłoszenia w Książkach Telefonicznych i prasie należy potraktować jako reklamy i opodatkować podatkiem VAT należnym ? Spółka zwróciła się pismem z dnia 23.03.2004 r. (data wpływu 24.03.2004 r.) do

2004.04.19 - Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty - I USB I-2/415-1615/2004
     ∟Zwracam się z prośbą o odpowiedź, czy mogę zaliczyć w pełnej wysokości do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z zakupem artykułów spożywczych w celu przeprowadzenia prezentacji wielofunkcyjnego robota kuchennego. Prowadzę działalność gospodarcza w zakresie pośrednictwa handlowego i sprzedaży wielofunkcyjnego robota kuchennego podlegającą na pokazach w domu potencjalnego klienta możliwości w/w robota a zakupione artykuły spożywcze używa w celu jego prezentacji.W związku ze złożonym przez Panią w dniu 22.03.2004 r. zapytaniem dotyczącym zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup artykułów spożywczych wykorzystywanych do prezenta...

2004.04.15 - Urząd Skarbowy w Mielcu - U.S III-415/11/04
     ∟Czy limit 0,25 % przychodu określony w art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w przypadku prowadzenia działalności opodatkowanej podatkiem dochodowym oraz działalności, z której dochód zwolniony jest od podatku oblicza się od całkowitego przychodu z działalności gospodarczej, czy też od przychodu z działalności opodatkowanej?

2004.04.15 - Urząd Skarbowy Poznań-Jeżyce - TP/443-21/04
     ∟Czy podatnik podatku od towarów i usług, musi opodatkować podatkiem od towarów i usług przekazanie samochodu osobowego jako nagroda w zorganizowanym przez siebie konkursie w sytuacji, gdy przy zakupie tego samochodu dokonał odliczenia podatku naliczonego ? Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z art. 2 ust. 3 pkt 1 aktualnie obowiązującej Ustawy z dnia 08.01.1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym ( Dz. U. z 1993 r. nr 11, poz. 50 z późn. zm. ) podlega świadczenie usług oraz przekazanie lub zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.Jednakże w przypadku, gdy podatnik nie pomniejszył podatku należnego o kwotę podat...

2004.04.07 - Urząd Skarbowy w Kętrzynie - US.X-443/16/04
     ∟Czy podlegają opodatkowaniu czynności przekazania towarów na cele reprezentacji i reklamy, w przypadku, gdy podatnik nie obniża podatku należnego o podatek naliczony przy zakupie tych towarów?

2004.04.07 - Lubuski Urząd Skarbowy - I-2/443-16/04/AJ
     ∟Czy przy fakturowaniu usług reklamowych dla dostawcy z Niemiec Spółka może stosować zerową stawkę podatku ? Spółka zwróciła się pismem z dnia 15.03.2004 roku (data wpływu 16.03.2004 r.) do

2004.04.05 - Urząd Skarbowy w Polkowicach - PP 443/3/04
     ∟Podatnik prowadzi w swoim sklepie akcję promocyjną, zwaną „programem lojalnościowym”. Program ten polega na zdobywaniu i gromadzeniu przez klientów sklepu punktów za dokonanie zakupów towarów o określonej wartości. Zgromadzone punkty klient będzie miał prawo wymienić, w momencie „uzbierania” odpowiedniej ilości punktów na towar, przy czym w przypadku, gdy wartość zakupu przekracza wartość przysługującej nagrody, klient dopłaca różnicę, a gdy zdecyduje się na zrobienie zakupów o wartości niższej niż wartość nagrody, nie przysługuje mu zwrot w gotówce.Czy taką promocję należy traktować jako sprzedaż z rabatem?Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia...

2004.04.05 - Urząd Skarbowy Poznań-Nowe Miasto - NP-C/005-17/04
     ∟ Pytanie dotyczy prawa do dokonania odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupów towarów i usług przekazanych lub zużytych na potrzeby reprezentacji i reklamy limitowanej oraz obowiązku rozliczenia podatku należnego z tego tytułu. Zgodnie z art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym ( Dz.U. Nr 11, poz. 50 ze zm. ) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega świadczenie usług oraz przekazanie lub zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy. W myśl art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych ( j.t. Dz.U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm. ) nie uważa si

2004.04.02 - Urząd Skarbowy w Elblągu - PP1/443-19-I/04
     ∟w zakresie prawidłowości stosowania zwolnienia w przypadku przekazania towaru (telefon komórkowy) w formie reklamy.W odpowiedzi na pismo Unijnej Szkoły Europejskiej z dn. 24.03.2004 r. (data wpływu do US - 24.03.2004 r.) w sprawie udzielenia pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego,

2004.03.31 - Urząd Skarbowy w Zgorzelcu - US.PD-I.415/4/2/2004
     ∟Czy zakup karmy dla części składowej infrastruktury w postaci inwentarza żywego tj. krzyżówek dzika ze świnią domową oraz krzyżówek dzikiej kaczki z kaczką domową jest kosztem uzyskania przychodu, przy działalności gospodarczej prowadzonej w zakresie towarowego transportu drogowego pojazdami specjalizowanymi oraz obsługi i naprawy pojazdów mechanicznych. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14 poz. 176 z późn. zmian.) kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 cytowanej...

2004.03.29 - Izba Skarbowa w Gdańsku - PI/005-631/03/CIP/03
     ∟Podatnik zapytuje czy w przypadku, gdy w okresie, którego dotyczy deklaracja nie dokonał innej sprzedaży, a tylko przekazał towary na cele reprezentacji i reklamy, podatek VAT naliczony przy zakupach towarów zaliczonych do środków trwałych podlegających amortyzacji powinien zostać wykazany w poz. 64 deklaracji VAT-7 jako podatek do zwrotu na rachunek bankowy podatnika zgodnie z postanowieniami art. 21 ustawy z dnia 8 stycznia 1993r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, czy też w pozycji 65 deklaracji VAT-7 łącznie z podatkiem naliczonym przy zakupie pozostałych towarów do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy? Podatnik zajmuje się interwencyjnym ...

2004.03.26 - Urząd Skarbowy w Sochaczewie - US.28.III/415-4/04
     ∟Czy można zaliczyć w limitowane koszty reprezentacji i reklamy zakup ubrań wizytowych tzn. garnitury i wydatki związane z organizowaniem oficjalnych przyjęć oraz poczęstunków, na których podawany jest alkohol?Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Państwo są właścicielami firmy transportowej. Prowadzą szeroką działalność marketingową w celu poszerzenia obszaru działalności gospodarczej. W związku z powyższym ponoszą dość wysokie koszty reprezentacyjne związane z pozyskiwaniem nowych kontrahentów i negocjowaniem kontraktów.Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz. U. z 2000r. nr 14, poz. 176 ze zm...

2004.03.26 - Lubuski Urząd Skarbowy - I-2/443-7/04/SS
     ∟Czy należy wykazywać VAT należny z tytułu zakupu usług obcych gastronomicznych przekazanych na potrzeby reklamy i reprezentacji oraz przekazanych w siedzibie spółki pracownikom i wystawić fakturę wewnętrzną. Sp. z o.o. zwróciła się pismem z dnia 13.02.2004 r (data wpływu 18.02.2004 r.) do

2004.03.25 - Urząd Skarbowy w Elblągu - PD2/415-16/04
     ∟Czy wydatki związane z finansowaniem umowy sponsoringu w zamian za świadczenie przez Stowarzyszenie usług o charakterze reklamowym stanowią koszty uzyskania przychodów? Pismem z dnia 25.02.2004 r. Przedsiębiorstwo-Usługowo-Handlowe zwróciło się z prośbą o zajęcie stanowiska w następującej sprawie. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Przedsiębiorstwo-Usługowo-Handlowe – podpisało w dniu 01.02.2004 r. umowę z M.S.M.S.W. A.K. o sponsoringu. W ramach umowy podmiot sponsorowany wykonuje w zamian za otrzymane wynagrodzenie czynności polegające na promowaniu Przedsiębiorstwa-Usługowo-Handlowego poprzez: eksponowanie logo firmy na każdych zawodach w kraju i za ...

2004.03.18 - Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty - I USB III/436/5/04
     ∟Zajmujemy sie marketingiem i reklamą produktów leczniczych i kosmetyków poprzez wyspecjalizowanych agentów w ramach umów agencyjnych podpisanych z firmami szwajcarskimi, które nie mają przedstawicielstw w Polsce.Wykonujemy więc usługi, które są eksportem i objęte są stawką 0% VAT.Prosimy o określenie należnej stawki podatku VAT za usługi marketingowe i reklamowe związane są ze sprzedażą towarów ?W odpowiedzi na pismo bez znaku z dnia 22.01.2004r., uzupełnione w dniu 26.01.2004r. stanowiące zapytanie w przedmiocie stosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług,

2004.03.18 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Katowicach - PPXII/005-169/03
     ∟Jakie są zasady odliczenia podatku naliczonego i naliczania podatku należnego przy umowie sponsoringu?Czy wydatki związane z realizacją umowy sponsoringu można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą : Zgodnie z ogólną zasadą wynikającą z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000r Nr 14 poz. 176 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów są wszelkie koszty poniesione w celu uzyskania przychodu, z wyjątkiem wymienionych w art. 23 ustawy. Należy zatem stwierdzić, iż podatnik może odliczyć od przychodu wszelkie wydatki, ...

2004.03.15 - Podkarpacki Urząd Skarbowy - PUS.I/423/28/2004
     ∟dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów związanych z czynnościami faktycznymi, stanowiącymi w rozumieniu przepisów prawa farmaceutycznego reklamę produktów leczniczych Odpowiadając na pismo I. R. S.A. z dnia 2.03.2004 r. (bez znaku, uzupełnione pismem z dnia 9.03.2004 r., znak: EK/ZZ/235/2004) zawierające prośbę o udzielenie informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego odnośnie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów cyt. „kosztów związanych z czynnościami faktycznymi, stanowiącymi w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2001 r. Nr 126, poz. 1381 z późn. zm. – „Prawo farma...

2004.03.12 - Łódzki Urząd Skarbowy - II-2/423/74/AT/23/04
     ∟Jak traktować na gruncie przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych koszty związane z czynnościami faktycznymi, stanowiącymi reklamę produktów leczniczych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 września 2001r. - Prawo farmaceutyczne. Odpowiadając na pismo Spółki z dnia 26 lutego 2004r. o udzielenie pisemnej informacji w zakresie zaliczania do kosztów uzyskania przychodów reklamy produktów leczniczych, w celu zapewnienia jednolitego stosowania prawa przy ocenie skutków w podatku dochodowym od osób prawnych, działając na podstawie przepisów art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926...

2004.03.09 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie - D-6-443/5/04
     ∟Czy udział w kosztach reklamy prowadzonej przez inny podmiot gospodarczy jest czynnością opodatkowaną zgodnie z art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy o VAT ? W związku z pismem z dnia 09.02.2004 r. uzupełnionym w dniu 02.03.2004 r. oraz art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.) o obowiązku organu podatkowego do udzielenia pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego

2004.03.09 - Izba Skarbowa w Gdańsku - BI/005/0183/04
     ∟ Czy wydatek poniesiony na wykonanie takich wizytówek Podatniczka może zaliczyć w ciężar kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej? Stan faktyczny:Podatniczka prowadząca działalność gospodarczą w zakresie przetwarzania danych w tym tworzenia serwisów internetowych oraz usług hostingu internetowego – poniosła wydatek na wykonanie wizytówek, na których znajduje się nazwa firmy Podatniczki, dane teleadresowe, logo firmy itp. Wizytówki te są przekazywane przez Podatniczkę klientom oraz potencjalnym klientom firmy.Ocena prawa stanu faktycznego: Zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizyczn...

2004.03.03 - Urząd Skarbowy w Bartoszycach - US.II/443-3/04
     ∟1. Jaką stawkę stosować przy rozliczaniu reprezentacji i reklamy, w przypadku gdy nie jest obniżany podatek należny o podatek naliczony związany z zakupem towarów przeznaczonych na potrzeby reprezentacji i reklamy, a koszty te nie są bezpośrednio związane z kosztami ochrony zdrowia, ale służą promocji w celu pozyskania m.in. pomocy finansowej? 2. Czy w przypadku przekazania towarów na ww. potrzeby, jako dokument należy wystawić fakturę?3. Jak refakturować koszty (np. energię elektryczną), w przypadku gdy nie jest odliczany od nich podatek naliczony? 4. Czy na refakturze ująć cenę netto (adekwatną do ceny netto z faktury kosztowej refakturowanej) czy cenę brutto i od...

2004.03.03 - Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie - P-3/423-6/04
     ∟ Podatnik jest samorządową osobą prawną, która przeznacza uzyskane dochody na działalność statutową i korzysta ze zwolnienia przedmiotowego z podatku dochodowego od osób prawnych z art. 17 ust. 1 pkt 4-8 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jednolity z 2000 r. Nr 54 poz. 654 ze zm.). Jednocześnie ponosi pewne wydatki na reprezentację i reklamę niepubliczną, której kwota jest limitowana w ustawie do wysokości 0,25 % przychodów (art. 16 ust. 1 pkt 28). W związku z tym prosi o wyjaśnienie, czy:-jednostce przysługuje wymieniony limit wydatków na reprezentację i reklamę, jak kwota nieopodatkowana,-konieczne jest zatwierdzenie ...

2004.03.01 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - US 72/ROP1/423/77/04/PS
     ∟Czy wydatki związane z prowadzoną przez Spółkę reklamą produktów leczniczych (w rozumieniu przepisów prawa farmaceutycznego) będących przedmiotem działalności produkcyjnej i handlowej Spółki stanowią w pełnej wysokości koszty uzyskania przychodów Spółki.

2004.02.24 - Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu - ZP/443-03/04
     ∟Czy czynność przekazania klientom spółki kasetonów i tablic wskazujących, że dany punkt sprzedaży prowadzony przez klienta sprzedaje towary firmy, jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT? W odpowiedzi na zapytanie z 30.12.2003 r., (wpływ do Pierwszego Urzędu Skarbowego w Swarzędzu 31.12.2003 r.), na podstawie art. 14a ustawy z 29 sierpnia 1997 r. 1997 r. Ordynacja podatkowa, (Dz.U. Nr 137 poz. 926 ze zm.)

59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj