Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: reklama

 

reklama 2085 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70

2004.07.15 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Opolu - PP/443-154-1/04
     ∟Czy wynajem pomieszczeń przez fundację podlega opodatkowaniu i związane z nim koszty podlegają odliczeniu a także czy opodatkowaniu podlega reprezentacja i reklama oraz otrzymane dotacje. Pisemna informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie podatnika w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym o której stanowi art. 14a par. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa / Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm. /. Fundacja w dniu 22 czerwca 2004 r. zwróciła się z pismem do tut. organu podatkowego w sprawie opodatkowania usług najmu pomieszczeń biurowych oraz o...

2004.07.15 - Izba Skarbowa w Olsztynie Ośrodek Zamiejscowy w Elblągu - PDP/E/423-23/04
     ∟I. Czy wydatki poniesione w ramach poczęstunku na zebraniach organów statutowych spółdzielni można zaliczyć do kosztów uzuskania przychodówna podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?II. Czy należy wystawić fakturę wewnętrzną dokumentującą przekazanie ww. towarów na cele reprezentacji i reklamy i odprowadzić VAT?

2004.07.14 - Urząd Skarbowy w Kępnie - ZP/443-29/04
     ∟Czy należy wystawić fakturę wewnętrzną i opodatkować dystrybucję ulotek reklamowo-informacyjnych na rzecz anonimowego odbiorcy w punktach i w okolicach punktów dealerskich należących do sieci sprzedażowej?W ramach prowadzonej działalności, w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży, Spółka zleca agencji reklamowej wykonanie ulotek reklamowo – informacyjnych, dotyczących aktualnych akcji reklamowych, a także dystrybucję tych ulotek na rzecz anonimowego odbiorcy w punktach i w okolicach punktów dealerskich należących do sieci sprzedażowej, do której prawa posiada Spółka.

2004.07.09 - Urząd Skarbowy w Kętrzynie - US.X-443/60/04
     ∟Czy podlegają opodatkowaniu towary przekazane na cele reprezentacji i reklamy, świadczenie usług finansowanych z ZFŚS oraz odsetki od udzielanych pożyczek mieszkaniowych?

2004.07.09 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - I MUS – 1471/VUR1/443-163/04/GW
     ∟Czy czynność polegająca na przekazaniu lub zużyciu towarów na cele reprezentacji i reklamy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług bez względu na to czy podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego? Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka w związku z prowadzoną działalnością ubezpieczeniową, w celu reklamowania(promowania) swoich produktów oraz firmy, jak również w celu wpływania na utrzymanie i poprawę wizerunku firmy w kontaktach z klientami i kontrahentami, przekazuje bądź zużywa na te cele określone towary. Reklama prowadzona jest w sposób publiczny jak i niepubliczny. Przekazanie...

2004.07.08 - Kujawsko-Pomorski Urząd Skarbowy - ZP-II/443-77/04
     ∟Dotyczy obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

2004.07.07 - Lubelski Urząd Skarbowy - PP1-443/39/04
     ∟Stan faktyczny: Nasza Spółka nabywa towary takie jak: napoje, herbata, kawa, ciastka, które następniezużywane są na potrzeby reprezentacji jako poczęstunek dla naszych klientów.Ponadto zakupuje różnego rodzaju towary o niewielkiej wartości takie jak długopisy, kalendarze, które również są przekazywane dla naszych klientów jako upominki. Obydwie czynności związane są bezpośrednio z prowadzoną przez Spółkę działalnością.Zapytanie: Czy takie czynności tj. przekazanie lub zużycie towarów na cele reprezentacji i reklamypodlega opodatkowaniu podatkiem V AT w przypadku gdy przysługiwało naszej Spółce prawodo odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towaró...

2004.07.07 - Izba Skarbowa w Gdańsku - BI/005/0160/04
     ∟Czy w przedstawionej sytuacji wartość upominków zakupionych z funduszu reprezentacji podlega zwolnieniu przedmiotowemu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ? W ramach funduszu reprezentacji kupowane są upominki dla kontrahentów i gości firmy oraz nagrody dla zwycięzców na zawodach sportowych organizowanych przez firmę. Natomiast w ramach reklamy niepublicznej kupowane są gadżety i drobne upominki reklamowe. Ocena prawna stanu faktycznego:Stosownie do treści art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r., nr 14, poz. 176 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem docho-dowym podlega...

2004.07.02 - Świętokrzyski Urząd Skarbowy - RO/436/106/2004RO/436/106/1/2004
     ∟1. Czy zamieszczanie tekstów informacyjnych w gazecie, w dziedzinie rozwoju przedsiębiorstw, kultury i sportu należy zaliczyć do reklamy ?2. Czy wydatki związane z imprezą promującą osiągnięcia ludzi i firm należy zakwalifikować do kosztów uzyskania przychodów i tym samym podatek naliczony mógł być odliczony ?3. Czy podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu usług noclegowych i gastronomicznych dla osoby wygrywającej plebiscyt ?4. Czy czynność zaopatrzenia sekretariatu w art. spożywcze typu: herbata, kawa, ciastka podlegają VAT ?5. Czy wypłata honorariów dla twórców jest wydatkiem obciążającym działalność gospodarczą i ...

2004.07.02 - Izba Skarbowa w Gdańsku - PI/005-619/04/CIP/01
     ∟Podatnik pyta, czy przekazanie kawy i herbaty zakupionych w celu poczęstunku dla kontrahenta powinno być opodatkowane podatkiem od towarów i usług.Podatnik stoi na stanowisku, iż nie jest zobowiązany do opodatkowania tej czynności, albowiem art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług, wyraźnie mówi o przekazaniach na cele inne niż związane z przedsiębiorstwem. Mimo, że przekazania jakich dokonuje przedsiębiorstwo są przekazaniami nieodpłatnymi, co mogłoby wskazywać na konieczność ich opodatkowania, to jednocześnie są one dokonywane na cele związane z przedsiębiorstwem. Stan faktyczny:Przedsiębiorstwo zakupuje towary takie jak: kawa, he...

2004.07.01 - Lubelski Urząd Skarbowy - PP-2/443/42/2004
     ∟W oparciu o art. 14 a § li 2 Ordynacji podatkowej (ustawa z dnia29 sierpnia 1997 r. Dz. U. Nr 137 poz. 926 z późn.zm.) , zwracamy się z zapytaniem w następujących sprawach:1. Spółdzielnia w ramach swej działalności: przekazuje nieodpłatnie swoim członkom i pracownikom oraz sprzedaje klientom zewnętrznym karty rabatowe uprawniające do nabycia towarów po niższej cenie. Tym samym karta rabatowa jest pewnego rodzaju zobowiązaniem sprzedawcy ,że określony towar sprzeda lub wykona po obniżonej o umówiony procent cenie. W przypadku Spółdzielni rabat ten wynosi5%.2.Spółdzielnia organizuje w ramach reklamy i reprezentacji: degustacje produktów własnej produkcji, promocje t...

2004.06.30 - Urząd Skarbowy w Płocku - UPO-443/102/RS/04
     ∟ Firma dziewiarska będąca spółką jawną nieodpłatnie otrzymuje od kontrahentów próbki materiałów (przędza, dodatki) oraz nieodpłatnie przekazuje kontrahentom wzory produktów. Zapytanie dotyczy zasad opodatkowania z tytułu podatku od towarów i usług oraz z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych: nieodpłatnego otrzymania próbek materiałów: 1) od kontrahentów krajowych, 2) od kontrahentów wewnątrzwspólnotowych, 3) od kontrahentów spoza Unii Europejskiej; oraz nieodpłatnego przekazania wzorów produktów: 4) kontrahentom polskim, 5) kontrahentom wewnątrzwspólnotowym, 6) kontrahentom spoza UE. W zakresie podatku od towarów i usług: Ad 1) Art. 5 ust. 1 usta...

2004.06.30 - Podkarpacki Urząd Skarbowy - PUS.II/443/91-1/2004
     ∟dotaczy działalności socjalnej, zużycia towarów na cele reprezentacji i reklamy W odpowiedzi na pismo z dnia 29.04.2004 r. (znak: GK/24/2004, z datą wpływu 5.05.2004 r.), w oparciu o art. 14a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.),

2004.06.29 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Katowicach - PDII/415-42/04
     ∟dot. opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych działalności w zakresie świadczenia usług pośrednictwa najmu powierzchni reklamowej oraz koordynacji i kontroli pracy merchandiserów i hostess, zatrudnienia pracowników.

2004.06.24 - Urząd Skarbowy w Żninie - PP-443/27/04
     ∟Dotyczy sposobu ewidencjonowania kwot przekazywanych prezentów. W dniu 01czerwca 2004r do tut. Urzędu wpłynęła prośba Podatnika o interpretację przepisów o podatku od towarów i usług. Podatnik w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, przekazuje klientom prezenty w postaci długopisów, kalendarzyków, koszulek z nadrukiem firmowym. W świetle obowiązujących przepisów, prezenty o wartości do 50zł na osobę, są zwolnione od podatku, pozostaje jednak kwestia ewidencjonowania kwot przekazywanych prezentów, gdyż przepisy nie przewidują prowadzenia dodatkowych ewidencji. W odpowiedzi na w/w pismo, działając na podstawie przepisów art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpn...

2004.06.24 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - US 72/ROP1-517/ID/04
     ∟Czy wydatki, tj. wynajem sali, dowóz uczestników, catering, oprawa artystyczna, na organizowanie konferencji prasowych dla dziennikarzy, obsługa techniczna, dekoracja, wynagrodzenie hostess, na których przedstawiane są nowe kosmetyki wprowadzane przez Spółkę na polski rynek objęte są limitem, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt. 28 ustawy p.d.o.p. Dnia 31 maja 2004 r. wpłynęło do tut. Urzędu Skarbowego zapytanie w trybie art. 14 a Ordynacji Podatkowej, złożone przez XXX Sp. z o. o., dotyczące kwestii: Czy wydatki, na które składają się wynajem sali, dowóz uczestników, catering, oprawa artystyczna, na organizowanie konferencji prasowych dla dziennikarzy, obsług...

2004.06.22 - Izba Skarbowa w Rzeszowie - IS.II/2-443/55/04
     ∟1. Jak należy liczyć podatek VAT od sprzedaży promocyjnej towarów w zestawach?2. Czy towar z kończącym się terminem przydatności, dodawany gratis do sprzedawanych produktów należy uznać jako reklama?3. Od jakiej ceny należy wyliczyć podatek VAT przy wydawaniu towarów gratis w czasie trwania akcji „Karta Stałego Klienta”? Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie, dokonując weryfikacji w trybie przepisu art. 14b § 2 ustawy z dn. 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), informacji udzielonej jednostce przez

2004.06.21 - Urząd Skarbowy w Przemyślu - US.IX/443-23/HD/04, US.IX/443-35/HD/04
     ∟1. Czy prowadząc działalność gospodarczą można odliczyć podatek VAT od paliwa do samochodu ciężarowego marki "Żuk" rok prod. 1994 o dopuszczalnej ładowności 900 kg, ilość osób (siedzeń) - 2, dane z dowodu rejestracyjnego, zarejestrowanego na firmę podatnika, nieposiadającego świadectwa homologacji.2. Czy przysługuje odliczenie podatku naliczonego od zakupu kasetonu reklamowego zainstalowanego nad sklepem podatnika, na który posiada on fakturę zakupu z 22-procentowym podatkiem VAT?

2004.06.19 - Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu - ZD/423-72/04
     ∟Czy wydatki poniesione na promocję i reklamę leku oraz wartość zlikwidowanego zapasu leku można uznać za koszt uzyskania przychodu w roku poniesienia wydatków oraz likwidacji zapasu? Spółka przedstawiła następujący stan faktyczny: Podatnik importuje leki, które następnie sprzedawane są na rynku lokalnym. W znacznej części portfolio produktów składa się z leków mających status leków refundowanych – uzyskiwanie przychodów z ich sprzedaży, co do zasady, uzależnione jest od umieszczenia produktu na liście leków refundowanych przez Ministra Zdrowia. W lipcu 2002r. Podatnik wystąpił do Ministra Zdrowia z wnioskiem o wpis produktu, zarejestrowanego w Polsce przez...

2004.06.15 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - US 72/ROP1-508/ID/04
     ∟Czy wydatki poniesione na szkolenia pracowników, przedstawicieli handlowych, a także klientów oraz potencjalnych klientów stanowią koszty uzyskania przychodów spółki? Dnia 24 maja 2004 r. wpłynęło do tut. Urzędu Skarbowego zapytanie w trybie art. 14 a Ordynacji Podatkowej, złożone przez Spółkę w kwestii: prawidłowości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na szkolenia pracowników, przedstawicieli handlowych, a także klientów oraz potencjalnych klientów. Artykuł 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 2000 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 665 ze zm.) zawiera ustawową definicję kosztów uzyskania prz...

2004.06.14 - Świętokrzyski Urząd Skarbowy - RO/436/87/2004
     ∟1. Opodatkowanie świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji albo reklamy.2. Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego w przypadku, gdy otrzymana faktura zakupu dokumentuje czynności podwykonawstwa robót budowlano-montażowych.

2004.06.07 - Urząd Skarbowy w Elblągu - PD2/415/24/04
     ∟Możliwości zaliczenia w ciężar kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku z uczestnictwem w Targach Poznańskich.Pismem z dnia 04.05.2004 r. (data wpływu do tut. organu podatkowego 11.05.2004 r.), uzupełnionym w dniu 01.06.2004 r., właściciele P.P.H.U. Spółki Jawnej zwrócili się z prośbą o udzielenie informacji dotyczącej możliwości zaliczenia w ciężar kosztów uzyskania przychodów niżej wymienionych wydatków poniesionych w związku z uczestnictwem w Targach Poznańskich:koszty związane z przygotowaniem wystawy (ozdoby, wazony, lampy, inne materiały, malowanie),zapłata za reklamę w katalogu MEBLE, Aktualności Targowe,zapłata za etykietki re...

2004.06.07 - Drugi Urząd Skarbowy w Częstochowie - DUS-PBF/415/25/2004 r./K.Sz.
     ∟Czy koszty związane z wydrukowaniem katalogów ofertowych należy zakwalifikować jako koszty reprezentacji i reklamy, czy też jako inne wydatki w podatku dochodowym od osób fizycznych? Jak należy rozliczyć poniesione koszty w podatku od towarów i usług? Poniesione na wydrukowanie katalogów wydatki nie mają cech reprezentacji i reklamy lecz charakter pozostałych wydatków poniesionych w celu uzyskania przychodu.Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. Nr 14 poz. 176 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem koszt

2004.06.04 - Urząd Skarbowy w Kłobucku - NUS-PP/443-5/04
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentuinformacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowegoSygnaturaNUS-PP/443-5/04Data2004.06.04AutorUrząd Skarbowy w KłobuckuTematPodatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowaniaSłowa kluczoweczynności opodatkowane podatkiem od towarów i usługreklamareprezentacja Obowiązek naliczania podatku od towarów i usług przekazanych lub zużytych na cele reprezentacji i reklamy wynika z zapisu art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 ze zm.) i dotyczy podatników, którzy nie są zw...

2004.06.04 - Małopolski Urząd Skarbowy - PD-1/423/65/04
     ∟Czy spółka z o.o. może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zorganizowaną akcję promocyjną ?W odpowiedzi na pismo z dnia 30.03.2004 r.

2004.06.03 - Łódzki Urząd Skarbowy - III-2/443-9/04
     ∟Czy przysługuje prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków poniesionych na zakup lub wytworzenie towarów będących darmową nagrodą dla klienta dokonującego zakupu określonej ilości towarów sprzedawanych przez Spółkę będących rodzajowo odmienne od otrzymanej nagrody. Czy podległa opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług towary wręczane klientom w formie nagród.

2004.05.27 - Urząd Skarbowy Wrocław-Krzyki - PP 443-68/04
     ∟Jak należy rozumieć wyrażenie "ogłoszenie handlowe", wymienione w poz. 49 załącznika Nr 3 do ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług. Czy ogłoszenie typu "sprzedam suknię ślubną" jest ogłoszeniem handlowym w rozumieniu powołanej ustawy?Zgodnie z art. 41 ust. 2 powołanej ustawy o PTU, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku Nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. W tymże załączniku, pod poz. 49 ustawodawca wymienił gazety, magazyny, czasopisma - oznaczone stosowanymi na podstawie odrębnych przepisów symbolami ISSN, wytwarzane metodami poligraficznymi, z wyłączeniem wydawnictw, w których nie mniej...

2004.05.20 - Izba Skarbowa w Zielonej Górze - II-1/443-39/04
     ∟Czy podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia samochodu osobowego przekazanego następnie jako nagroda w konkursie? Dyrektor Izby Skarbowej w Zielonej Górze na podstawie art. 14b § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) zmienia udzieloną przez

2004.05.18 - Urząd Skarbowy w Brzegu - PP/443/IN/11/EŚ/2004
     ∟Odliczenie podatku naliczonego z faktury VAT dokumentującej zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy - art 7 ust.l-3 oraz art.8 ust. l i 2 ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz.535). W myśl art.l4a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.),

2004.05.18 - Izba Skarbowa w Bydgoszczy - PB2/005-1-103/04
     ∟Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów reprezentacji i reklamy poniesionych wydatków oraz kwestia wysokości tych wydatków tj., czy wydatki poniesione z ww. tytułu podlegają limitowaniu, czy też mogą stanowić koszty uzyskania przychodu w pełnej wysokości.

58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj