Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wydatki inwestycyjne
wydatki inwestycyjne 1197 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
2012.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-668/12/AK
∟Czy Spółka, obliczając wysokość dochodu zwolnionego od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o PDOP, powinna przyjąć kwotę wydatków inwestycyjnych faktycznie przez nią poniesionych w związku z realizacją inwestycji na terenie Strefy w całym okresie obowiązywania Zezwolenia, tj. również kwotę wydatków inwestycyjnych przewyższających minimalną wielkość nakładów inwestycyjnych określonych w Zezwoleniu oraz Decyzji (uwzględniając natomiast wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej)? (stan faktyczny)
2012.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-879/12/AP
∟Czy korzystając po dniu 31 grudnia 2010 r. ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych - na zasadach obowiązujących średnich przedsiębiorców w dniu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej - Spółka kalkulując wysokość przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, powinna uwzględnić pomoc publiczną już uzyskaną w związku ze zwolnieniem od podatku dochodu osiągniętego do dnia 31 grudnia 2010 r.?
2012.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-635/12/AP
∟Czy przy obliczeniu wysokości przysługującego obecnie Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 12 i art. 16 ustawy z ustawy z 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych w brzmieniu obowiązującym w dniu 01 maja 2004 r., należy brać pod uwagę wartość wszystkich poniesionych przez spółkę kwalifikowanych wydatków inwestycyjnych?
2012.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-624/12/BG
∟w zakresie kwalifikacji poniesionych kosztów jako wydatków na:- remont, nie zwiększający wartości istniejącego środka trwałego,- zakup środków trwałych, których amortyzacja nie będzie stanowiła kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2012.08.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-275/12/MK
∟Czy do uznania, że nastąpiło „poniesienie wydatku" w znaczeniu § 6 ust. 1 rozporządzenia strefowego, nie jest wystarczające samo ujęcie kosztu w księgach rachunkowych, czy też konieczne jest faktyczne wydatkowanie środków przez podmiot posiadający zezwolenie strefowe (zgodnie z tzw. metodą kasową) ?
2012.08.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-903/12/BG
∟w zakresie kwalifikacji do kosztów wytworzenia środków trwałych :wydatków poniesionych na funkcjonowanie Jednostki Realizującej Projekt tj. koszty osobowe bezpośrednie tj. koszty wynagrodzeń, narzuty na wynagrodzenia, koszty delegacji i szkoleń związanych z inwestycją,koszty rzeczowe i usługi obce tj. wyposażenie biur, amortyzacja sprzętu biurowego, zużycie materiałów, książki o tematyce związanej z prowadzoną inwestycją, usługi bankowe, w tym prowizje i opłaty, media, w tym woda, prąd i usługi telekomunikacyjne,wydatków poniesionych na opinie prawne, doradztwo, sporządzanie dokumentacji technicznych, w tym projektów budowlanych, specyfikacji technicznych, koszt...
2012.08.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-558/12/BG
∟w zakresie kwalifikacji do kosztów wytworzenia środków trwałych :- wydatków poniesionych na funkcjonowanie Jednostki Realizującej Projekt tj.koszty osobowe bezpośrednie tj. koszty wynagrodzeń, narzuty na wynagrodzenia, koszty delegacji i szkoleń związanych z inwestycją,koszty rzeczowe i usługi obce tj. wyposażenie biur, amortyzacja sprzętu biurowego, zużycie materiałów, książki o tematyce związanej z prowadzoną inwestycją, usługi bankowe, w tym prowizje i opłaty, media, w tym woda, prąd i usługi telekomunikacyjne,- wydatków poniesionych na opinie prawne, doradztwo, sporządzanie dokumentacji technicznych, w tym projektów budowlanych, specyfikacji technicznych, kosztorysów inwestorskich i ich aktualizacji, nadzór archeologiczny, nadzór autorski, Specyfikacji ...
2012.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-189/12-2/AO
∟Czy wydatki na zakup realizowanych przez podwykonawców poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej usług stanowiących element procesu produkcyjnego wyrobów gotowych należy uznać za koszty uzyskania przychodów zwolnionych z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, w związku z prowadzeniem działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej?
2012.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-188/12-2/AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych związanych z likwidacją składników majątku zaliczonych do wydatków inwestycyjnych stanowiących podstawę do kalkulacji dostępnej puli pomocy publicznej w formie zwolnienia z opodatkowania, w związku z prowadzeniem działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej przed upływem 5 lat od dnia ich wprowadzenia do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
2012.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-259/12/MK
∟Czy zgodnie z zasadami przyznawania przedsiębiorcom pomocy regionalnej oraz przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Spółka przy wyliczaniu kwoty dochodu wolnego od podatku powinna przyjąć faktyczną wysokość wydatków inwestycyjnych poniesionych w okresie od dnia uzyskania zezwolenia do ostatniego dnia jego obowiązywania w związku z realizacją opisanej wyżej inwestycji, nawet wówczas, gdyby wydatki te przewyższały kwotę minimalnych nakładów inwestycyjnych określonych w zezwoleniu, przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy publicznej?
2012.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-152/12-4/IR
∟Czy wydatek poniesiony - po otrzymaniu zezwolenia - na nabycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa ZPC, w skład którego będą wchodzić, maszyny, urządzenia, narzędzia, materiały do produkcji, produkcja w toku, wyroby, zapasy) oraz niemajątkowych (oprogramowanie, know-how, patenty, atesty a także grupa pracowników, może być traktowany jako wydatek kwalifikujący się do objęcia pomocą w rozumieniu § 6 w związku z § 3 rozporządzenia w sprawie pomocy publicznej na prowadzenie działalności na terenie specjalnych stref ekonomicznych, będący podstawą do wyliczenia dopuszczalnej wielkości zwolnienia podatkowego z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ?
2012.07.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-157/12-4/AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia wydatków inwestycyjnych do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną.
2012.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-148/12-2/AO
∟1. Czy zaliczenie kosztu związanego z nabyciem Know - how do puli tzw. kosztów kwalifikowanych, o których mowa w § 6 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie pomocy publicznej, powiększających wysokość zwolnienia podatkowego przysługującego Spółce, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, powinno nastąpić w chwili, gdy kwota do zapłaty za Know - how zostanie zarachowana jako zobowiązanie w księgach Spółki (niezależnie od ustalonych przez strony terminów płatności)?2. Czy zaliczanie kosztów związanych z nabyciem / wytworzeniem innych niż Know - how wartości niematerialnych i prawnych oraz środków trwałych do puli tzw. kosztów kwalifikowanych, o których mowa w § 6 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie pomocy publicznej, powięk...
2012.07.12 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi
- IPTPP4/443-272/12-11/BM
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych.
2012.07.12 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi
- IPTPP4/443-272/12-10/BM
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych.
2012.06.22 - Minister Finansów - DD6/033-39c/MZG/09/PK-339
∟kwalifikacja prawna wydatków poniesionych w związku z ubieganiem się o dofinansowanie projektu realizowanego w ramach regionalnego programu operacyjnego oraz środków otrzymanych tytułem tego dofinansowania
2012.06.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-108/12-5/AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy kwotę przysługującego zwolnienia podatkowego powiększą wydatki inwestycyjne, które Spółka poniesie po terminie określonym w zezwoleniu jako termin zakończenia inwestycji, w związku z realizowaną inwestycją na terenie strefy w trakcie obowiązywania zezwolenia, przewyższające kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w zezwoleniu.
2012.06.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-108/12-4/AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy kwotę przysługującego zwolnienia podatkowego powiększą wydatki inwestycyjne, które Spółka poniosła w terminie do 31 grudnia 2011 r., również te ponad wysokość 40.984.000 zł.
2012.06.18 - Minister Finansów - DD6/033-39e/MZG/09/PK-339
∟kwalifikacja prawna wydatków poniesionych w związku z ubieganiem się o dofinansowanie projektu realizowanego w ramach środków unijnych
2012.06.18 - Minister Finansów - DD6/033-39d/MZG/09/PK-339
∟kwalifikacja prawna wydatków poniesionych w związku z ubieganiem się o dofinansowanie projektu realizowanego w ramach środków unijnych
2012.06.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-281/12/AK
∟rozpoznanie momentu poniesienia kosztów inwestycyjnych w specjalnej strefie ekonomicznej
2012.06.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-80/12-4/AO
∟Czy do wyliczenia limitu pomocy publicznej należy uwzględnić kwotę rzeczywistych wydatków inwestycyjnych, czy kwotę określoną w zezwoleniu?
2012.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-72/12-2/MS
∟Moment zaliczenia do KUP wydatków na wybudowanie infrastruktury technicznej i drogowej.
2012.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-228/12/AK
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym dyskontowanie całości uzyskanej pomocy publicznej (tj. faktycznie otrzymanego zwolnienia w PDOP na podstawie trzech zezwoleń łącznie) powinno odbywać się najpierw na dzień uzyskania Zezwolenia nr 1, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach Zezwolenia nr 1 limitu pomocy, na dzień wydania Zezwolenia nr 2 i finalnie, po wyczerpaniu limitu pomocy przysługującego w ramach Zezwolenia nr 2, na dzień uzyskania Zezwolenia nr 3? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2, zdarzenie przyszłe)
2012.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-227/12/AK
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym dyskontowanie całości uzyskanej pomocy publicznej (tj. faktycznie otrzymanego zwolnienia w PDOP na podstawie trzech zezwoleń łącznie) powinno odbywać się najpierw na dzień uzyskania Zezwolenia nr 1, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach Zezwolenia nr 1 limitu pomocy, na dzień wydania Zezwolenia nr 2 i finalnie, po wyczerpaniu limitu pomocy przysługującego w ramach Zezwolenia nr 2, na dzień uzyskania Zezwolenia nr 3? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2, stan faktyczny)
2012.05.29 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/2/423-226/12/AK
∟Czy prowadzenie na terenie SSE działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w oparciu o trzy zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Strefy, skutkuje obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnie dla każdego z trzech zezwoleń? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1, zdarzenie przyszłe)
2012.05.29 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/2/423-225/12/AK
∟Czy prowadzenie na terenie SSE działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w oparciu o trzy zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Strefy, skutkuje obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnie dla każdego z trzech zezwoleń? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1, stan faktyczny)
2012.05.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-540/12/PP
∟Czy zgodnie z zasadami przyznawania przedsiębiorcom pomocy regionalnej oraz przepisami ustawy o PDOP, w analizowanym zdarzeniu przyszłym, przy wyliczaniu wysokości limitu dostępnego zwolnienia podatkowego pod uwagę należy wziąć faktyczną wysokość kwalifikowanych wydatków inwestycyjnych poniesionych na terenie SSE w okresie od dnia uzyskania Zezwolenia w związku z realizacją projektu inwestycyjnego będącego podstawą do wydania Spółce Zezwolenia - a zatem także w części w jakiej wydatki te przewyższają kwotę minimalnych nakładów inwestycyjnych określonych w treści Zezwolenia?
2012.05.23 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/2/423-194/12/PP
∟Czy zgodnie z zasadami przyznawania przedsiębiorcom pomocy regionalnej oraz przepisami ustawy o PDOP, w analizowanym stanie faktycznym, przy wyliczaniu wysokości limitu dostępnego zwolnienia podatkowego pod uwagę należy wziąć faktyczną wysokość kwalifikowanych wydatków inwestycyjnych poniesionych na terenie SSE w okresie od dnia uzyskania Zezwolenia w związku z realizacją projektu inwestycyjnego będącego podstawą do wydania Spółce Zezwolenia - a zatem także w części w jakiej wydatki te przewyższają kwotę minimalnych nakładów inwestycyjnych określonych w treści Zezwolenia?
2012.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-184/12/AK
∟Czy wydatkiem kwalifikującym się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop są wydatki Spółki w rozumieniu § 6 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej do wysokości określonej w zezwoleniu (7.210.000,00 zł), czy też wszelkie wydatki Spółki spełniające kryteria wskazane w § 6 Rozporządzenia, poniesione po dniu uzyskania zezwolenia i w okresie jego ważności (do 8 sierpnia 2016 r.)?
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.