Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wydatki inwestycyjne

 

wydatki inwestycyjne 1197 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36

2011.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-349/08/11-10/S/DG
     ∟CIT - w zakresie momentu uznania za koszty uzyskania przychodów wydatków inwestycję deweloperską

2011.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-347/08/11-9/S/DG
     ∟Ustalenie momentu uznania wydatków poniesionych na realizacje projektu budownictwa mieszkaniowego za koszty uzyskania przychodów.

2011.04.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-45/11/AK
     ∟- Czy ponoszone przez Spółkę wydatki osobowe, poświęcone na bezpośrednią obsługę inwestycji (w części wynikającej z prowadzonej przez pracowników ewidencji czasu pracy) oraz rzeczowe związane z funkcjonowaniem JRP powinny zostać zaliczone do kosztów nabycia lub wytworzenia środków trwałych i w ten sposób zwiększać wartość początkową tychże środków trwałych, dając podstawę do odliczania w ciężar kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych? - Czy wydatki osobowe dotyczące rozliczania dotacji i obsługi pożyczki (w części wynikającej z prowadzonej przez pracowników ewidencji czasu pracy), jako koszty pośrednio związane z inwestycją powinny być księgowane nie jako część nakładów inwestycyjnych, ale jako koszty uzyskania przychodów bieżącej działalności?

2011.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-10/11-3/MC
     ∟Czy koszty związane z funkcjonowaniem Jednostki Realizującej Projekt zwiększają wartość początkową środków trwałych wytworzonych i rozbudowanych w ramach realizowanego Projektu?

2011.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-715b/10/MT
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (t.j. faktycznie otrzymanego zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie trzech zezwoleń łącznie), najpierw na dzień uzyskania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy - na dzień wydania drugiego zezwolenia i finalnie, po wyczerpaniu limitu pomocy przysługującego w ramach drugiego zezwolenia, na dzień uzyskania trzeciego zezwolenia?

2011.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-715a/10/MT
     ∟1. Czy prowadzenie na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej działalności zwolnionej od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w oparciu o trzy zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Strefy, skutkuje po stronie Spółki obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z art. 9 ust. 1 ww. ustawy, odrębnie dla każdego z tych zezwoleń?2. W konsekwencji, czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie Strefy w części przypadającej na każde zezwolenie osobno?

2011.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-355/08/11-7/S/DG
     ∟Czy w świetle art. 15 ust. 4 w związku z art. 15 ust. 1 UPDOP koszty, ponoszone w toku realizacji inwestycji w zakresie budownictwa mieszkaniowego, stanowią koszt uzyskania przychodów w chwili ich poniesienia, czy w chwili osiągania przez Spółkę przychodów ze sprzedaży mieszkań (na podstawie aktów notarialnych)?

2011.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1888/10/JD
     ∟Czy przy założeniu, że Spółka nie jest zobowiązana do prowadzenia oddzielnej ewidencji, prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym powinna ona dokonywać dyskontowania całej przyznanej pomocy publicznej (tj. uzyskanej na podstawie obydwu zezwoleń), w pierwszej kolejności na dzień uzyskania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu limitu przyznanego na podstawie pierwszego zezwolenia, na dzień wydania drugiego zezwolenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)?

2011.03.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1828/10/AK
     ∟Czy przez zaniechanie inwestycji, w znaczeniu art. 15 ust. 4f ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy rozumieć podjęcie przez Wnioskodawcę decyzji o zaprzestaniu kontynuacji zamierzenia inwestycyjnego, bez względu na termin rozpoczęcia nakładów na zaniechaną inwestycję?

2011.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-946/10-3/MM
     ∟1. Czy w sytuacji gdy Spółka posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, z których Zezwolenie nr 84 zostało wydane na rozbudowę istniejącego już zakładu, to Spółka ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych ustalać dochód podlegający zwolnieniu odrębnie pod każde zezwolenie, czy też wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach obu zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego?2. Czy w sytuacji, gdy wystarczające jest ustalenie dochodu zwolnionego z opodatkowania łącznie dla obu zezwoleń, Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (zwolnionego podatku od dochodu z dwóch zezwoleń łącznie), zgodnie z rozporządzeniem w sprawie SSE, najpierw na dzień wydania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy, na dzień wydania drugiego zezwolenia, czy też taki sposób dyskontowania pomocy publicznej jest nieprawidłowy i Spółka powinna dokonać podziału dochodu zwolnionego z opodatkowania pod każde z zezwoleń i odrębnie dyskontować uzyskaną pomoc publiczną na dzień wydania każdego z zezwoleń?

2011.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-946/10-2/MM
     ∟1. Czy w sytuacji gdy Spółka posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, z których Zezwolenie nr 84 zostało wydane na rozbudowę istniejącego już zakładu, to Spółka ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych ustalać dochód podlegający zwolnieniu odrębnie pod każde zezwolenie, czy też wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach obu zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego?2. Czy w sytuacji, gdy wystarczające jest ustalenie dochodu zwolnionego z opodatkowania łącznie dla obu zezwoleń, Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (zwolnionego podatku od dochodu z dwóch zezwoleń łącznie), zgodnie z rozporządzeniem w sprawie SSE, najpierw na dzień wydania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy, na dzień wydania drugiego zezwolenia, czy też taki sposób dyskontowania pomocy publicznej jest nieprawidłowy i Spółka powinna dokonać podziału dochodu zwolnionego z opodatkowania pod każde z zezwoleń i odrębnie dyskontować uzyskaną pomoc publiczną na dzień wydania każdego z zezwoleń?

2011.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-705/10/PS
     ∟Dotyczy możliwości i sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na tworzenie i wdrożenie systemu informatycznego oraz opłat licencyjnych związanych z tym systemem, który nie został wykorzystany w działalności bowiem kontrahent nie wywiązał się z umowy.

2011.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-320/10-2/DS
     ∟Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostaną poniesione przez Spółkę w związku z realizowaną inwestycją na terenie SSE w trakcie obowiązywania Zezwolenia przewyższające minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu, do których poniesienia zobowiązana jest Spółka, powiększą kwotę przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa wart 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy publicznej?

2011.02.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1599/10/AP
     ∟W związku z wyżej opisanym stanem faktycznym Spółka wnosi o wyjaśnienie, czy przeniesienie własności przedmiotowych środków trwałych przed upływem 5 lat od ich wprowadzenia do ewidencji środków trwałych lub od zwiększenia wartości początkowej środków trwałych w wyniku modernizacji, skutkuje utratą zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych (dalej: podatek CIT), przysługującego w związku z działalnością w SSE, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT w całości, czy też jedynie w odniesieniu do tych kwalifikowanych wydatków, które zostały poniesione w związku z nabyciem lub modernizacją sprzedawanych środków trwałych?

2011.02.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-898/10-2/MM
     ∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

2011.01.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1497/10/SD
     ∟Czy kwota odsetek naliczonych od tej części kredytu, która w dacie ich naliczenia nie była jeszcze wykorzystana na realizację inwestycji, z uwagi na jej stan zaawansowania, a także pozostałe koszty kredytów inwestycyjnych w tym koszty uruchomienia oraz pozostałe koszty obsługi, będą stanowiły wydatki zaliczane do kwalifikowanych kosztów inwestycji, o jakich mowa w przepisie § 6 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia SSE? Zatem pytanie dotyczy tego, czy odsetki od niewykorzystanej w danym momencie części kredytu oraz pozostałe koszty obsługi kredytu należy zaliczyć do kosztów inwestycji - ceny nabycia i kosztu wytworzenia środków trwałych w budowie, środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, czy raczej powinny być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?

2011.01.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1496/10/SD
     ∟Czy kwota różnic kursowych dotyczących kredytów zaciągniętych w celu sfinansowania inwestycji w specjalnej strefie ekonomicznej, a powstałych przed datą oddania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych do używania, zarówno od tej części kredytu, która w dacie ich powstania była wydatkowana na cele inwestycyjne, jak również od tej części kredytu, która z uwagi na zaawansowanie inwestycji nie była jeszcze wydatkowana na inwestycję, powinna być zaliczana do kwalifikowanych kosztów inwestycji, o jakich mowa w przepisie § 6 ust 1 pkt 2 rozporządzenia SSE? Zatem pytanie dotyczy tego, czy wszelkie różnice kursowe dotyczące opisanych kredytów inwestycyjnych, a powstałe przed datą oddania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych do używania należy zaliczyć do kosztów inwestycji - ceny nabycia i kosztów wytworzenia środków trwałych w budowie, środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych?

2011.01.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-1037/10/WM
     ∟Czy wydatki związane z naprawą dachu, wymianą stolarki otworowej, remontem instalacji wodno - kanalizacyjnej, elektrycznej, c.o., elewacji i podłóg mogły zostać zaliczone bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów działalności gospodarczej jako wydatki na remont budynku, a nie wydatki zwiększające wartość początkową nieruchomości?

2011.01.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-1036/10/WM
     ∟Czy wydatki związane z naprawą dachu, wymianą stolarki otworowej, remontem instalacji wodno - kanalizacyjnej, elektrycznej, c.o., elewacji i podłóg mogły zostać zaliczone bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów działalności gospodarczej jako wydatki na remont budynku, a nie wydatki zwiększające wartość początkową nieruchomości?

2011.01.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-12/07/11-S/HS
     ∟Koszty zaniechanych inwestycji.

2011.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1297/10/AK
     ∟Czy wynajęcie nowego lokalu - w miejsce dotychczas zajmowanego (także na terenie K.) - lepiej przystosowanego do potrzeb działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę w specjalnej strefie ekonomicznej, w okresie trwania dotychczasowej umowy najmu, która zostanie wtedy rozwiązana, będzie umożliwiało zachowanie warunku dotyczącego minimalnego okresu najmu wymienionego w § 6 ust. 1 pkt 5) Rozporządzenia (tj. co najmniej 3 lata licząc od przewidywanego terminu zakończenia nowej inwestycji)? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 11)

2011.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1296/10/AK
     ∟Czy koszty nabycia nieruchomości położonej poza K (poza specjalną strefą ekonomiczną) albo koszty jej wynajmu czy dzierżawy i koszty jej wyposażenia mogą stanowić wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną zgodnie z § 6 Rozporządzenia, o ile nieruchomość ta będzie służyła działalności gospodarczej prowadzonej przez przedsiębiorcę w KPT? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 10)

2011.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1290/10/AK
     ∟Czy wydatki na nową inwestycję w rozumieniu § 3 Rozporządzenia mogą być na bieżąco rozliczane w koszty uzyskania przychodu Wnioskodawcy, czy dopiero po zakończeniu inwestycji, w szczególności koszty najmu pomieszczeń biurowych? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 4)

2011.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1288/10/AK
     ∟Czy limit zwolnienia podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych przysługuje w maksymalnej wysokości od miesiąca poniesienia pierwszego wydatku inwestycyjnego Wnioskodawcy w K. stanowiącego zgodnie z § 6 Rozporządzenia wydatek kwalifikujący się do objęcia pomocą niezależnie od wysokości ponoszonych przez Wnioskodawcę wydatków, czy też limit ten narasta wraz ze wzrostem sumy ponoszonych wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną ale nie może przekroczyć kwoty stanowiącej limit maksymalny (tj. w wypadku Wnioskodawcy określoną w Zezwoleniu maksymalną wysokość kosztów kwalifikowanych, jakie może ponieść przez współczynnik 70% jako obowiązujący go poziom maksymalnej intensywności pomocy zgodnie z § 4 Rozporządzenia)? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2)

2011.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-926/10/WM
     ∟Czy wydatki związane z przygotowaniem podłoża pod uprawę winogron, ogrodzenie terenu, zakup roślin, środków ochrony roślin, zakup wszystkich materiałów niezbędnych do produkcji wina należy uznać jako spójny koszt prowadzonej działalności gospodarczej mającej na celu produkcję wina?

2010.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-237/10-3/ŁM
     ∟Czy poniesione przez Spółkę wydatki na zakup usług związanych z poszukiwaniem i rozpoznaniem złóż rud mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów jako koszty pośrednio związane z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą w dacie ich poniesienia?

2010.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-237/10-2/ŁM
     ∟Czy poniesione przez Spółkę wydatki na zakup usług związanych z poszukiwaniem i rozpoznaniem złóż rud mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów jako koszty pośrednio związane z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą w dacie ich poniesienia?

2010.12.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-668/10-2/DG
     ∟1. Czy kapitalizacja odsetek stanowi podstawę do uznania skapitalizowanych odsetek jako kosztów uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Czy odsetki od pożyczek/kredytów, koszty prowizji bankowych, zrealizowane różnice kursowe od kredytów/pożyczek finansujących Inwestycję (zakup gruntu oraz prace związane z Inwestycja) stanowią bezpośrednie koszty uzyskania przychodów potrącane w roku podatkowym, w którym Spółka uzyska przychód ze sprzedaży mieszkań realizowanych w ramach Inwestycji? 3. Czy koszty podatku od nieruchomości od gruntu, na którym wznoszona jest Inwestycja oraz opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu, na którym realizowana jest Inwestycja ponoszonych w czasie trwania Inwestycji stanowią bezpośrednie koszty uzyskania przychodów potrącane w roku podatkowym, w którym Spółka uzyska przychód ze sprzedaży mieszkań realizowanych w ramach Inwestycji? 4. Czy charakter kosztów wymienionych w pytaniach 2-3 i sposób ich rozliczenia dla celów podatkowych (moment ujęcia wydatku jako kosztu podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych) ulegnie zmianie w przypadku, gdy w danym roku podatkowym nie są prowadzone żadne prace związane z Inwestycją na części gruntu?

2010.12.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1848/10/SD
     ∟Czy nakłady inwestycyjne poniesione w następnych latach działalności na terenie strefy w związku z rozszerzaniem działalności gospodarczej objętej Zezwoleniem będą stanowiły podstawę sukcesywnego powiększania wysokości należnej Spółce pomocy publicznej (wartości zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych)?

2010.12.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1202/10/SD
     ∟Czy Spółka może w zgodzie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych oraz przepisami strefowymi przyjąć kwotę 3.500.000,00 PLN w pierwszym etapie jako koszty kwalifikowane inwestycji, w oparciu o które kalkulowana będzie wysokość należnej jej pomocy publicznej w postaci zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych, mimo ze przewyższa ona minimalną kwotę określoną w Zezwoleniu? (pytanie wymienione we wniosku jako pierwsze)?

16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj