Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wydatki inwestycyjne
wydatki inwestycyjne 1197 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
2012.05.16 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/2/423-170/12/AP
∟Na jaki dzień zgodnie z § 7 ust 1 Rozporządzenia Spółka powinna dyskontować wydatki kwalifikowane i otrzymaną pomoc publiczną?
2012.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-47/12-3/MM
∟Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostały poniesione przez Spółkę w związku z realizowaną inwestycją na terenie SSE, w trakcie obowiązywania Zezwolenia przewyższające minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu, do których poniesienia zobowiązana jest Spółka, powiększą kwotę przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych odpowiednio w § 6-8 Rozporządzenia?
2012.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-47/12-2/MM
∟Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostały poniesione przez Spółkę w związku z realizowaną inwestycją na terenie SSE, w trakcie obowiązywania Zezwolenia przewyższające minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu, do których poniesienia zobowiązana jest Spółka, powiększą kwotę przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych odpowiednio w § 6-8 Rozporządzenia?
2012.05.10 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/2/423-153/12/JD
∟Czy przy założeniu, że Spółka nie jest zobowiązana do prowadzenia oddzielnej ewidencji, prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym powinna ona dokonywać dyskontowania całej przyznanej pomocy publicznej (tj. uzyskanej na podstawie obydwu zezwoleń), w pierwszej kolejności na dzień uzyskania Zezwolenia nr 1, a gdy w danym roku podatkowym limit przyznany na podstawie Zezwolenia nr 1 nie jest wystarczający, dyskontowanie uzyskanej pomocy powinno odbywać się również na dzień uzyskania Zezwolenia nr 2 (w części w jakiej wykorzystany został limit z Zezwolenia nr 2)?
2012.05.10 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/2/423-152/12/JD
∟Czy przy założeniu, że Spółka nie jest zobowiązana do prowadzenia oddzielnej ewidencji, prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym powinna ona dokonywać dyskontowania całej przyznanej pomocy publicznej (tj. uzyskanej na podstawie obydwu zezwoleń), w pierwszej kolejności na dzień uzyskania Zezwolenia nr 1, a gdy w danym roku podatkowym limit przyznany na podstawie Zezwolenia nr 1 nie jest wystarczający, dyskontowanie uzyskanej pomocy powinno odbywać się również na dzień uzyskania Zezwolenia nr 2 (w części w jakiej wykorzystany został limit z Zezwolenia nr 2)?
2012.05.10 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/2/423-151/12/JD
∟Czy prowadzenie na terenie SSE działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych („PDOP"), na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz .U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.; „ustawa o PDOP”), w oparciu o dwa zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE, skutkuje obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnie dla każdego z zezwoleń? W konsekwencji, czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie SSE na części przypadające na każde zezwolenie osobno? (zdarzenie przyszłe)
2012.05.10 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/2/423-150/12/JD
∟Czy prowadzenie na terenie SSE działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych („PDOP"), na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz .U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.; „ustawa o PDOP”), w oparciu o dwa zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE, skutkuje obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnie dla każdego z zezwoleń? W konsekwencji, czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie SSE na części przypadające na każde zezwolenie osobno? (stan faktyczny)
2012.05.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-103/12/PP
∟Czy za moment (dzień) poniesienia na terenie specjalnej strefy ekonomicznej wydatku kwalifikującego się do objęcia pomocą publiczną, dla celów zdyskontowania wartości poniesionych wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną na dzień wydania Zezwolenia stosownie do postanowień § 7 ust. 6 rozporządzenia z dnia 10 grudnia 2008r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych, należy przyjąć moment (dzień), na który ujęto wydatek (koszt inwestycji) udokumentowany fakturą (rachunkiem, dowodem wewnętrznym itp.) w księdze rachunkowej stosownie do postanowień art. 6 ust. 1 ustawy o rachunkowości tj. według zasady memoriało...
2012.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-36/12-3/MM
∟Podatek dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
2012.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-36/12-2/MM
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
2012.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-44/12-2/MF
∟Czy wydatki inwestycyjne poniesione na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, przekraczające wartość wydatków inwestycyjnych wskazanych w przejętym Zezwoleniu, poniesione na cel wskazany w Zezwoleniu, mogą dalej stanowić wydatki kwalifikowane po dacie połączenia i tym samym będą podstawą do zwolnienia z podatku dochodowego i korzystania z pomocy publicznej przez Spółkę przejmującą?
2012.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-36/12/PP
∟Czy dla celów kalkulacji wielkości pomocy publicznej w oparciu o koszty inwestycji, wydatki poniesione na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych od kontrahentów winny być uwzględniane w dacie zarachowania dokumentów źródłowych dokumentujących nabycie (tzw. podejście memoriałowe), czy też w dacie fizycznej zapłaty należności wynikającej z takich dokumentów (tzw. podejście kasowe)?
2012.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-29/12/PP
∟Czy w celu weryfikacji wielkości wykorzystanej pomocy publicznej przysługującej na podstawie Zezwolenia SSE oraz II Zezwolenia SSE uzasadnione jest w pierwszej kolejności, całą pomoc publiczną osiąganą z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE, dyskontować najpierw na dzień uzyskania Zezwolenia SSE i rozliczyć z limitem pomocy przysługującym na podstawie tego zezwolenia, a po wykorzystaniu pomocy publicznej, dyskontować na dzień uzyskania II Zezwolenia SSE i rozliczać z pomocą publiczną przyznaną na podstawie tego zezwolenia?
2012.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-28/12/PP
∟1. Czy fakt otrzymania drugiego zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE (II Zezwolenia SSE) wpłynie na dotychczasową metodologię rozliczenia zwolnienia podatkowego (ustalenie dochodu zwolnionego spod opodatkowania dla danego oddziału strefowego i rozliczenie go z pomocą publiczną przysługującą w ramach danej strefy na podstawie udzielonego (udzielonych) zezwolenia)?
2. Czy dla działalności prowadzonej na terenie SSE dopuszczalne będzie łączne ustalenie dochodu zwolnionego spod opodatkowania (na podstawie Zezwolenia SSE oraz II Zezwolenia SSE)?
2012.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej - IBPBI/2/423-27/12/PP,IBPBI/2/423-28/12/PP
∟1. Czy fakt otrzymania drugiego zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE (II Zezwolenia SSE) wpłynie na dotychczasową metodologię rozliczenia zwolnienia podatkowego (ustalenie dochodu zwolnionego spod opodatkowania dla danego oddziału strefowego i rozliczenie go z pomocą publiczną przysługującą w ramach danej strefy na podstawie udzielonego (udzielonych) zezwolenia)?2. Czy dla działalności prowadzonej na terenie Łódzkiej SSE dopuszczalne będzie łączne ustalenie dochodu zwolnionego spod opodatkowania (na podstawie Zezwolenia SSE oraz II Zezwolenia SSE)?
2012.04.10 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/2/423-26/12/PP
∟Czy przyjęte przez Spółkę zasady rozliczenia przysługującego zwolnienia podatkowego z tytułu prowadzenia działalności na terenie trzech specjalnych stref ekonomicznych są prawidłowe?
2012.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-520/11-4/ŁM
∟Czy kwoty poniesione na inwestycje, rozbiórki obu budynków oraz niezamortyzowana ich część stanowią w całości koszt uzyskania przychodu po dokonaniu ich likwidacji?
2012.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-57/12/AK
∟Czy Spółka uprawniona będzie do zaliczania wydatków inwestycyjnych w miesiącu ich poniesienia w znaczeniu kasowym, czyli w miesiącu, w którym dokona zapłaty a zatem czy uprawniona jest do zaliczenia ponoszonych wydatków do wydatków inwestycyjnych podlegających odliczeniu od podatku także wówczas, gdy na dzień poniesienia takich wydatków środki trwałe, na które zostały te wydatki poniesione nie zostały jeszcze oddane do użytkowania w związku z niezakończeniem poszczególnych projektów inwestycyjnych, znajdujących się w ewidencji księgowej, jako środki trwałe w budowie?
2012.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1512/11/AK
∟Czy Spółka uprawniona jest do zaliczania wydatków inwestycyjnych w miesiącu ich poniesienia w znaczeniu kasowym, czyli w miesiącu, w którym dokonała zapłaty a zatem czy uprawniona jest do zaliczenia ponoszonych wydatków do wydatków inwestycyjnych podlegających odliczeniu od podatku także wówczas, gdy na dzień poniesienia takich wydatków środki trwałe, na które zostały te wydatki poniesione nie zostały jeszcze oddane do użytkowania w związku z niezakończeniem poszczególnych projektów inwestycyjnych, znajdujących się w ewidencji księgowej, jako środki trwałe w budowie?
2012.03.22 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/1/415-1299/11/RM
∟Dot. skutków podatkowych realizacji projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz braku obowiązku ewidencjonowania w podatkowej księdze przychodów i rozchodów środków finansowych otrzymanych i wydatkowanych w związku z realizacją ww. projektu.
2012.03.19 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/2/423-256/12/MO
∟Jeżeli odpowiedź na drugie pytanie jest twierdząca, czy Spółka powinna uwzględniać w kalkulacjach wykorzystanej pomocy tylko wartość pomocy wykorzystanej po dniu 1 stycznia 2001 r., czy też od początku obowiązywania zezwolenia? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
2012.03.19 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/2/423-255/12/MO
∟Czy po dniu 31 grudnia 2010 r., korzystając ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych już na zasadach obowiązujących małych i średnich przedsiębiorców w dniu akcesji Polski do Unii Europejskiej, Spółka, kalkulując wysokość dostępnego zwolnienia podatkowego, powinna uwzględnić pomoc uzyskaną w związku ze zwolnieniem dochodu osiągniętego do dnia 31 grudnia 2010 r. (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2012.03.19 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
- IBPBI/2/423-1493/11/MO
∟Czy do obliczenia wysokości przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. z 2000 r., Dz. U. Nr 54, poz. 654 ze zm.; dalej: ustawa o PDOP) oraz art. 12 i art. 16 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych w brzmieniu obowiązującym w dniu 1 maja 2004 r. (Dz. U. z 1994 r., Nr 123, poz. 600, ze zm.; dalej: ustawa o SSE), należy brać pod uwagę wartość faktycznie poniesionych wydatków inwestycyjnych? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2012.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1460/11/AK
∟Czy zbycie (przeniesienie prawa własności) linii produkcyjnej przez Wnioskodawcę na rzecz firmy leasingowej, a następnie korzystanie z niej nadal przez Spółkę na podstawie umowy leasingu, najmu lub dzierżawy zawartej z tą firmą spowoduje utratę przez Spółkę prawa do zwolnienia podatkowego z tytułu działalności prowadzonej na terenie SSE?
2012.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1459/11/CzP
∟„Czy ponoszone przez Spółkę koszty bieżącego funkcjonowania działu odpowiedzialnego za prawidłową realizację obu kontraktów mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Spółki? /pytanie oznaczone we wniosku Nr 4/”
2012.03.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-580/11-3/MM
∟Czy całość dochodu wygenerowanego przez Spółkę na terenie SSE, w ramach limitu określonego przez Rozporządzenie, zarówno (I) w oparciu o stare środki produkcji istniejące w Spółce przed włączeniem Jej do SSE i przed uzyskaniem przez Spółkę Zezwolenia, jak również (II) w oparciu o nowe środki produkcji wytworzone lub nabyte przez Spółkę w ramach realizacji nowej inwestycji, o ile dochód ten pochodził będzie z działalności wskazanej w Zezwoleniu podlega zwolnieniu podatkowemu wynikającemu z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.)?
2012.03.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-579/11-3/MM
∟Czy Spółka nabędzie prawo korzystania ze zwolnienia w miesiącu następującym po miesiącu, w którym Spółka spełni jednocześnie warunek poniesienia wydatków inwestycyjnych i warunek poziomu zatrudnienia, określone dla pierwszego etapu, do wyczerpania dopuszczalnej wielkości pomocy wynikającej z poniesionych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą i intensywności obowiązującej regionie, w którym była realizowana inwestycja?
2012.03.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1439/11/CzP
∟„Czy do obliczenia wysokości przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy brać pod uwagę 50 % wartości kwalifikowanych wydatków inwestycyjnych faktycznie poniesionych do dnia 31 grudnia 2006 r.?”
2012.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1435/11/AK
∟Czy powiększają maksymalną wysokość zwolnienia z opodatkowania, jakie przysługuje Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych:- poniesione wydatki inwestycyjne przewyższające kwotę minimalną określoną w zezwoleniu, poniesione w związku z inwestycją zakończoną do dnia terminu wynikającego z uzyskanego przez Spółkę zezwolenia,- w przypadku dalszych wydatków i nakładów inwestycyjnych dotyczących inwestycji prowadzonych w następnych latach działalności na terenie strefy tj. po dniu 31 grudnia 2011r., w związku z działalnością gospodarczą objętą zezwoleniem, poniesionych po terminie wynikającym z uzyskanego przez Spółkę zezwolenia.
2012.02.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-563/11-2/MM
∟Czy składniki majątku, nabyte przez Spółkę w związku z prowadzeniem działalności na terenie X SSE już po tym jak Spółka osiągnęła pułap wydatków inwestycyjnych określony w zezwoleniu na prowadzenie działalności na terenie X SSE (tj. przekroczyła poziom wydatków w kwocie 1 mln EUR, dający prawo do zwolnienia z opodatkowania 100% dochodu), nie są objęte ograniczeniem dotyczącym ich zbywania na mocy 13 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia w sprawie ustanowienia X SSE (w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2000 r.), w związku z czym zbycie tych składników nie spowoduje utraty prawa do zwolnień od podatku dochodowego od osób prawnych przysługującego Spółce?
13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.