Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: podatek
podatek 5296 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
2019.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.299.2019.1.IZ
∟W ustalenia, czy:
- w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2018 r. podstawa opodatkowania podatkiem dochodowym od przychodów z tytułu własności środka trwałego określona na podstawie art. 24b ust. 3 updop, powinna być ustalana na pierwszy dzień każdego miesiąca, a to oznacza, że powinna być pomniejszana o wartość dokonanych odpisów amortyzacyjnych w poprzednich miesiącach (a więc będzie to podatkowa wartość netto środka trwałego),
- czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2019 r. podstawa opodatkowania podatkiem dochodowym od przychodów ze środka trwałego będącego budynkiem określona na podstawie art. 24b ust. 3 updop, powinna być ustalana na pierwszy dzień każdego miesiąca, a to oznacza, że powinna być pomniejszana o wartość dokonanych odpisów amortyzacyjnych w poprzednich miesiącach (a więc będzie to podatkowa wartość netto środka trwałego).
2019.09.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.290.2019.1.MF
∟w zakresie ustalenia, czy możliwe jest wpłacanie i rozliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych w okresie rozliczeniowym (roku), w którym prognozowany jest relatywnie wysoki przychód na zasadach uproszczonych a w okresie rozliczeniowym (roku), w którym prognozowany przychód będzie relatywnie niższy, na zasadach ogólnych.
2019.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.286.2019.2.MBD
∟W zakresie kwalifikacji prawnopodatkowej usług ubezpieczeniowych do kategorii świadczeń wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 2a updop.
2019.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.345.2019.3.KS1
∟powstania po stronie Wnioskodawcy dochodu z niezrealizowanych zysków
2019.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.279.2019.1.MG
∟w zakresie ustalenia, czy usługa dostępu do Serwisów Informacji Rynkowej, nabywana od zagranicznych kontrahentów w ramach Modelu 1 oraz Modelu 2, objęta jest zakresem art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2019.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.245.2019.2.MJ
∟w zakresie ustalenia, czy z tytułu wypłaty na rzecz Partnera konsorcjum części wynagrodzenia należnego od Zamawiającego, powstanie po jego stronie jakikolwiek dochód na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i czy w związku z ww. wypłatą na Wnioskodawcy ciążyć będą obowiązki płatnika podatku u źródła
2019.08.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.338.2019.1.BKD
∟Czy w przypadku świadczenia usługi pozycjonowania i obsługi kampanii reklamowych w oparciu o model nr 2 opisany w stanie faktycznym, Wnioskodawca, który nie ponosi ekonomicznego kosztu usługi AD na rzecz klienta (usługa obciąża wyłącznie klienta ostatecznego poprzez refakturowanie na jego rzecz całego ekonomicznego ciężaru usługi) i dokonuje zamówienia usługi X AD zgodnie z dyspozycją klienta (w ramach ustalonych budżetów reklamowych), obowiązany jest do pobrania podatku u źródła z tytułu świadczenia usługi AD przez X, czy też podatek ten powinien opłacić bezpośrednio klient wykorzystujący usługę X AD dla swoich celów reklamowych,
Czy w przypadku zastosowania modelu zapłaty, w której konto reklamowe zasilane jest przez klienta lub zgodnie z pełnomocnictwem uzyskanym od klienta przez Wnioskodawcę, Wnioskodawca obowiązany jest do poboru ryczałtowego podatku u źródła w Rzeczypospolitej Polskiej
2019.08.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.301.2019.2.MJ
∟w zakresie ustalenia, czy Pojemniki najmowane przez Wnioskodawcę od Spółki niemieckiej stanowią „urządzenia przemysłowe” w rozumieniu art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, oraz czy Wnioskodawca jest zobowiązany do pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych przez Spółkę niemiecką
2019.08.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.380.2019.2.KS1
∟opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych przychodów ze środków trwałych będących lokalami
2019.08.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.216.2019.1.MO
∟Czy lokale niemieszkalne - użytkowe, stanowiące własność spółki komandytowej, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem, podlegają opodatkowaniu szczególnym podatkiem, o którym mowa w art. 24b ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. Dz.U. z 2019 r., poz. 865 z późn. zm., dalej: „ustawa CIT”)?
2019.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.249.2019.4.BS
∟ustalenie, czy Wnioskodawca ma obowiązek pobrać podatek u źródła w związku z dokonywaniem płatności na rzecz nierezydentów (osób prawnych) z tytułu nabycia licencji końcowego użytkownika na korzystanie z programu komputerowego w celu prowadzenia działalności gospodarczej
2019.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.262.2019.1.JK3
∟Skutki podatkowe finansowania wpłaty podstawowej z tytułu uczestnictwa pracowników w pracowniczych planach kapitałowych.
2019.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.240.2019.2.JC
∟Czy w opisanym stanie faktycznym na Wnioskodawcy ciąży obowiązek pobrania podatku u źródła w związku z dokonywaniem przez Spółkę wypłat (na rachunek bankowy polskiego pośrednika) należności licencyjnych opisanych w stanie faktycznym?
2019.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.368.2019.2.MP
∟obowiązki płatnika, w związku z wypłatą dofinansowania do wypoczynku zorganizowanego
2019.08.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.274.2019.1.JC
∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., po spełnieniu warunków, o których mowa w art. 26 ust. 1d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, art. 26 ust. 2e tej ustawy nie znajdzie zastosowania do wypłat na rzecz Zakładu, tj. Wnioskodawca jako płatnik nadal nie będzie zobowiązany do pobierania podatku u źródła od dokonanych na rzecz Zakładu płatności?
2019.08.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.257.2019.1.JC
∟Czy obiekty zakwalifikowane jako lokale własne oraz spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego podlegają tzw. podatkowi od przychodów z budynków określonemu w art. 24b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2019.08.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.256.2019.1.JC
∟Czy Lokal i związany z nim udział w nieruchomości wspólnej jest objęty zakresem przedmiotowym art. 24b ust. 1 ustawy o CIT, a w konsekwencji czy Wnioskodawca zobowiązany był w roku 2018 oraz będzie w roku 2019 i latach następnych do uiszczania zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów z Lokalu przewidzianego w/w przepisem ustawy o CIT?
2019.08.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.243.2019.2.BJ
∟czy usługi organizacji dostaw komponentów nabywane przez Wnioskodawcę od podmiotu powiązanego mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, a w związku z tym Wnioskodawca jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie wynagrodzenia z tytułu ww. usług.
2019.08.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.247.2019.1.JC
∟Czy prawidłowe jest podejście, że pojęcie wartości początkowej budynku stanowiącej podstawę opodatkowania dla podatku, o którym mowa w art. 24b ustawy o CIT, należy rozumieć jako wartość początkową budynku określoną dla amortyzacji podatkowej, modyfikowaną o dokonane ulepszenia i odpisy amortyzacyjne od budynku?
2019.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.231.2019.2.JC
∟Czy w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce, Spółka będzie uprawniona do niepobrania podatku u źródła w oparciu o otrzymany certyfikat rezydencji, bez konieczności dalszego szczegółowego weryfikowania przesłanek, o których mowa w art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy; Czy w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce, prawidłowe będzie złożenie oświadczenia, o którym mowa w art. 26 ust. 7a ustawy dotyczącego weryfikacji, o której mowa w tym przepisie w oparciu o certyfikat rezydencji, bez konieczności dalszego szczegółowego weryfikowania przesłanek, o których mowa w art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy jako nieznajdujących zastosowania w przedmiotowej sprawie.
2019.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.230.2019.2.JC
∟Czy w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce, Spółka będzie uprawniona do niepobrania podatku u źródła w oparciu o otrzymany certyfikat rezydencji, bez konieczności dalszego szczegółowego weryfikowania przesłanek, o których mowa w art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy; Czy w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce, prawidłowe będzie złożenie oświadczenia, o którym mowa w art. 26 ust. 7a ustawy dotyczącego weryfikacji, o której mowa w tym przepisie w oparciu o certyfikat rezydencji, bez konieczności dalszego szczegółowego weryfikowania przesłanek, o których mowa w art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy jako nieznajdujących zastosowania w przedmiotowej sprawie.
2019.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.229.2019.2.JC
∟Czy w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce, Spółka będzie uprawniona do niepobrania podatku u źródła w oparciu o otrzymany certyfikat rezydencji, bez konieczności dalszego szczegółowego weryfikowania przesłanek, o których mowa w art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy; Czy w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce, prawidłowe będzie złożenie oświadczenia, o którym mowa w art. 26 ust. 7a ustawy dotyczącego weryfikacji, o której mowa w tym przepisie w oparciu o certyfikat rezydencji, bez konieczności dalszego szczegółowego weryfikowania przesłanek, o których mowa w art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy jako nieznajdujących zastosowania w przedmiotowej sprawie.
2019.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.230.2019.2.MBD
∟W zakresie zasadności kwalifikacji podatkowej wypłacanego wynagrodzenia na gruncie polsko-czeskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, złożenia oświadczenia warunkującego możliwość niepobrania podatku dotyczącego Rzeczywistego Usługodawcy oraz możliwości zastosowania ww. kwalifikacji do wszystkich wypłat (przekraczających 2 mln zł w trakcie roku podatkowego Spółki) na rzecz rezydentów jurysdykcji podatkowych, z którymi Polska podpisała umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania.
2019.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.223.2019.2.JKT
∟W zakresie zasadności kwalifikacji podatkowej wypłacanego wynagrodzenia na gruncie polsko-czeskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, złożenia oświadczenia warunkującego możliwość niepobrania podatku dotyczącego Rzeczywistego Usługodawcy oraz możliwości zastosowania ww. kwalifikacji do wszystkich wypłat (przekraczających 2 mln zł w trakcie roku podatkowego Spółki) na rzecz rezydentów jurysdykcji podatkowych, z którymi Polska podpisała umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania
2019.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.223.2019.2.BG
∟W zakresie zasadności kwalifikacji podatkowej wypłacanego wynagrodzenia na gruncie polsko-czeskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, złożenia oświadczenia warunkującego możliwość niepobrania podatku dotyczącego Rzeczywistego Usługodawcy oraz możliwości zastosowania ww. kwalifikacji do wszystkich wypłat (przekraczających 2 mln zł w trakcie roku podatkowego Spółki) na rzecz rezydentów jurysdykcji podatkowych, z którymi Polska podpisała umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania.
2019.08.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.221.2019.2.JS
∟W zakresie zasadności kwalifikacji podatkowej wypłacanego wynagrodzenia na gruncie polsko-czeskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, złożenia oświadczenia warunkującego możliwość niepobrania podatku dotyczącego Rzeczywistego Usługodawcy oraz możliwości zastosowania ww. kwalifikacji do wszystkich wypłat (przekraczających 2 mln zł w trakcie roku podatkowego Spółki) na rzecz rezydentów jurysdykcji podatkowych, z którymi Polska podpisała umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania.
2019.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-2.4012.326.2019.1.DM
∟Opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie odbioru i oczyszczania ścieków komunalnych świadczonych na rzecz podmiotów zewnętrznych, prawa do odliczenia podatku naliczonego w pełnej wysokości w odniesieniu do wydatków związanych z realizacją inwestycji oraz terminu dokonania odliczania podatku naliczonego.
2019.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.172.2019.2.AZE
∟prawo do odliczenia podatku pobranego u źródła przez serbskiego płatnika
2019.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.234.2019.1.MJ
∟w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od przychodów z budynków, o którym mowa w art. 24b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2019.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.165.2019.6.MBD
∟W zakresie możliwości i wysokości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wynagrodzenia z tytułu umów o pracę członków zarządu Fundacji pozostających ze sobą w bardzo bliskim stopniu pokrewieństwa, a także wynagrodzenie innych pracowników zatrudnionych w Fundacji oraz zastosowania zwolnienia o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.