Interpretacje do przepisu
art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


597/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

2007.01.26 - Drugi Urząd Skarbowy w Kielcach - OG-005/192/2006/2007 PDI-415/27/2006/2007
     ∟Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zakup stroju do sędziowania w czasie turnieju tańca ? Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że podatniczka prowadzi działalność gospodarczą - Studio Tańca. Zakres działalności obejmuje oprócz prowadzenia kursów tańca i szkoleń również sędziowanie turniejów tańca. W ciągu roku udział w pracach sędziowskich ma miejsce około 15 razy. Otrzymywane wynagrodzenie z tytułu sędziowania stanowi przychód z działalności gospodarczej. Nadmienia również, że zgodnie z regulaminem Polskiego Towarzystwa Tanecznego, do którego będąc sędzią ma obowiązek należeć, w rozdziale III Prawa i Obowiązki Sędziego w...

2007.01.05 - Urząd Skarbowy w Brzegu - PD-415/INT/56/TB/06
     ∟Ustalenie zakresu stosowania przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w kwestii dotyczącej kosztów uzyskania przychodu.

2006.11.24 - Urząd Skarbowy w Piotrkowie Trybunalskim - US I/1-415/18/2006
     ∟Czy zakup usług gastronomicznych mieści się w zakresie wydatków na cele reprezentacji i reklamy i czy mogą być one zaliczone w ciężar kosztów uzyskania przychodów w ramach limitu 0,25% przychodów ?

2006.09.20 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku - RO-XV/443/PDOF-344/443/AM/06
     ∟czy wydatki na organizację prezentacji ma Pan prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w całości, czy z ograniczeniem wynikającym z art. 23 ust. 1 pkt. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2006.09.19 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie - D-6/443-25/06
     ∟Czy przy zakupie ulotek, katalogów spółka może odliczać podatek od towarów i usług ujęty w fakturach zakupu tych materiałów. Czy spółka ma obowiązek odprowadzać do urzędu skarbowego podatek VAT zawarty w fakturach zakupu w/w artykułów.

2006.09.19 - Drugi Urząd Skarbowy w Kaliszu - DPD/415-12/06
     ∟Czy wartość nabywanych towarów w związku z prowadzoną akcją promocyjną (premiową) stanowi w całości koszt uzyskania przychodów? We wniosku o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego Podatnik zwrócił się z zapytaniem dotyczącym zaliczania w koszty uzyskania przychodów wartości nabywanych towarów w związku z prowadzoną sprzedażą promocyjną oraz rozliczania podatku VAT. Podatnik prowadząc akcję promocyjną nabywa towary, które przeznacza na te cele, jak również do celów promocyjnych przeznacza własne wyroby. Towary te, za pośrednictwem dystrybutorów, przekazywane są nieodpłatnie w ramach prowadzonej akcji, po spełnieniu określonych warunków. We ...

2006.09.15 - Urząd Skarbowy w Nysie - PDA/415-12/PE/06
     ∟Czy wydatki związane z zakupem prezentów dla pacjentów w ramach tzw. programu lojalnościowego powinny być zakwalifikowane do zakupów towarów handlowych nabytych na cele reprezentacji i reklamy tzw. niepublicznej i księgowane w kolumnie 12 podatkowej księgi przychodów i rozchodów w wartości netto wynikającej z faktur VAT do wysokości 0,25% przychodu oraz, co sie z tym wiąże czy podatek od towarów i usług należny z tytułu przekazania prezentów na cele reprezentacji i reklamy niepublicznej wynikający z faktur wewnętrznych VAT powinien być ujęty w kolumnie 14 podatkowej księgi przychodów i rozchodów ("pozostałe wydatki") w momencie przekazania prezentów pacjentom, p...

2006.09.13 - Izba Skarbowa w Łodzi - PB I-1/4117/IN-12/US-Zg/06/JN
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnaturaPB I-1/4117/IN-12/US-Zg/06/JNData2006.09.13AutorIzba Skarbowa w ŁodziTematPodatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodówSłowa kluczowekoszty uzyskania przychodówreprezentacjaDziałając na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 08.08.2006r. na postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Zgierzu z dnia 08.08.2006 r. Nr I-1/415/28/06 – zmienia w/w postanowienie. Pismem z dnia 09.05.2006r. (data doręczenia do urzędu skarbowego 18.05.2006r.), zwróc...

2006.09.13 - Izba Skarbowa w Rzeszowie - IS.I/1-42171/19/06
     ∟dotyczy udzielania interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie, działając na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu odwołania z dnia 11.07.2006 r. od decyzji Dyrektora Izby Skarbowej w Rzeszowie z dnia 28.06.2006 r., znak: L.IS.I/1-4151/15/2006, uchylającej z urzędu postanowienie

2006.07.28 - Urząd Skarbowy w Piasecznie - 1418/ZT/T/443-50/06/SG
     ∟Wnioskiem z dnia 08.05.2006 r ( data wpływu 10.05.2006 r) zwróciła się Pani do

2006.07.21 - Izba Skarbowa w Gdańsku - BI/4117-0050/06
     ∟Czy wydatki poniesione na wysłanie katalogów wraz z kartami zamówienia mogą być zaliczone w całości do kosztów uzyskania przychodów? Decyzja

2006.07.19 - Urząd Skarbowy w Opocznie - US III - 443/10/06/MZ
     ∟Czy przysługuje możliwość obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z zakupionymi próbkami, przekazywanymi następnie klientom w ramach czynności reklamy niepublicznej, w sytuacji gdy zakup tych próbek nie stanowi kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ?

2006.07.12 - Izba Skarbowa w Gdańsku - BI/4117-0040/06
     ∟Czy wydatki poniesione z tytułu zakupu usług gastronomicznych podatnik powinien zakwalifikować jako koszty reprezentacji i uwzględnić w kosztach uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej w granicach limitu, czy wydatki te jako stanowiące podstawę jego działalności podlegały będą zaliczeniu w koszty w całości? Decyzja

2006.07.07 - Urząd Skarbowy w Elblągu - PD2/415-34/06
     ∟Dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup:1. odzieży roboczej (kombinezon, rękawice ochronne, buty robocze) i środków czystości,2. kurtki przeciwdeszczowej, spodni, koszuli, marynarki, krawata i obuwia- dla właściciela i osoby współpracującej

2006.06.27 - Izba Skarbowa w Katowicach Ośrodek Zamiejscowy w Bielsku-Białej - PBB1/4117-0029/06/3
     ∟czy wydatki poniesione na reklamę stanowia koszty uzyskania przychodów

2006.06.14 - Urząd Skarbowy w Piasecznie - 1418/ZT/T/443-25/06SG
     ∟Wnioskiem z dnia 20.03.2006 r zwrócił się Pan do

2006.06.07 - Drugi Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty - I/415-43-275/06/ZDB
     ∟Czy zakup aparatu medycznego do leczenia światłem, może stanowić nielimitowane koszty reklamy ? Z przedstawionego stanu faktycznego we wniosku z dnia 08.05.2006r. (uzupełnionego pismem z dnia 22.05.2006r.) wynika, iż jest Pan właścicielem przedsiębiorstwa, które zajmuje się sprzedażą m.in. aparatów medycznych. W dniu 20.03.2006r. zakupił Pan aparat do leczenia światłem z przeznaczeniem do prezentacji w firmie lub domu klienta cech urządzenia, a w konsekwencji sprzedaży takiego aparatu. Uważa Pan, że jeżeli prezentacja obejmuje krąg bezimiennych odbiorców, to koszty poniesione na zakup tego aparatu nie podlegają ograniczeniu wynikającemu z art. 23 ust. 1 pkt...

2005.12.08 - Urząd Skarbowy w Wyszkowie - 1443/PD/41/415/420/22/05
     ∟Czy wartość kuponów rabatowych jest reprezentacją i reklamą publiczną nielimitowaną czy publiczną limitowaną 0.25 % ?

2005.11.07 - Urząd Skarbowy w Zabrzu - USPDFD/415/38/2005/I/GB PBB1/415-10/06
     ∟dotyczący zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków związanych z eksploatacją samochodu będącego środkiem trwałym oraz wydatków na reklamę firmy Postanowienie

2005.10.07 - Urząd Skarbowy w Czechowicach-Dziedzicach - PDI-415/23/2005
     ∟Czy wydatki ponoszone na udział w targach mody stanowią reklamę publiczną, a związane z tym wszelkie koszty stanowią koszty uzyskania przychodu w tym również wydatki związane z odprawą celną.

2005.09.30 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Opolu - PDII/415-30-2/2005
     ∟Czy wydatki poniesione na zakup koszulek, długopisów itp. gadżetów z logo firmy, które następnie w momencie sprzedaży są wręczane klientom jako premia, stanowią koszty uzyskania przychodów objęte limitem o którym mowa w art. 23 ust.1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? P o s t a n o w i e n i e

2005.09.22 - Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty - I USB I-2/415-37/05
     ∟Spółka jest producentem i dystrybutorem sysytemów domofonowych przeznaczonych dla budownictwa jedno i wielorodzinnego. Oferta skierowana jest do odbiorców na terenie w całym kraju. Spółka poniosła wydatki związane z przygotowaniem folderów i ulotek opisujących parametry techniczne oraz ceny a także wykonaniem zdjęć oferowanych wyrobów. Tak pomyślane materiały informacyjne umieszczane są w tekturowych teczkach opatrzonych nazwą oraz wizytówką z adresami i telefonami firmy. W ten sposób przygotowane informacje wyłożone sa dla potencjalnych klientów firmy w ich hurtowniach. Podatnik stoi na stanowisku, że spółka nie ma wpływu na adresata tych materiałów.W związku...

2005.09.20 - Urząd Skarbowy w Myślenicach - PD-1/415/13/2005
     ∟Podatniczka prowadzi działalność polegającą na wykonywaniu usług przedstawicielskich firmy(...) organizując spotkania w domach prywatnych i miejscach publicznych. Czy zakupione przez nią produkty spożywcze używane podczas prezentacji urządzenia, stanowią koszt uzyskania przychodu?

2005.09.19 - Urząd Skarbowy Łódź-Widzew - IX-005/305/Z/K/05
     ∟Czy wydatki na zakup bonów zwiazanych ze sprzedażą premiową, spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego i stanowiska wynika, iż spółka, której jest Pan współwłaścicielem chce zorganizować sprzedaż premiową, skierowaną do sprzedawców Waszych towarów w detalicznych punktach na terenie kraju. Ze sprzedawcami nie łączy Was umowa o pracę ani umowa-zlecenie czy też o dzieło. W regulaminie ustalono zasadę, że za każde sprzedane 15 szt. Waszego towaru (baterii) sprzedawca nabywa prawo do kuponu premiowego o wartości 100 zł. Takie działanie ma wpływ na zwiększenie obrotów poprzez zwiększenie zamówie...

2005.08.19 - Urząd Skarbowy Kraków-Śródmieście - PB1/415-15/05/KN
     ∟Czy podatnik, który prowadzi działalność gospodarczą polegającą na pośrednictwie sprzedaży osobom fizycznym urządzeń wielofunkcyjnych, wykorzystywanych w gospodarstwach domowych może zaliczyć w pełnej wysokości do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup produktów spożywczych, wykorzystywanych do przygotowania prezentacji sprzedawanego urządzenia?

2005.08.11 - Urząd Skarbowy w Wolsztynie - ZD-G/415-7/05, ZD-G/415-8/05
     ∟Czy wartość towaru, przeznaczonego na podstawie dokumentu wydania zewnętrznego (WZ) na degustacje, można w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, bez konieczności ograniczania limitem stanowiącym 0,25% przychodu?

2005.07.14 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Bydgoszczy - PD3.1-415-15/05
     ∟Czy do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć w całości koszty związane z wydrukowaniem na zamówienie folderów “Turnusy Rehabilitacyjne” i przesłaniem ich pocztą do różnych poradni i ośrodków zajmujących się rehabilitacją osób niepełnosprawnych na terenie kraju.

2005.07.05 - Urząd Skarbowy w Łęcznej - DM-415/4/05
     ∟Czy i w jaki sposób można zaliczyć w koszty uzyskania przychodu pomoc świadczoną na rzecz klubu sportowego? Prowadzę działalność gospodarczą opodatkowaną w formie podatku liniowego. Chciałabym wesprzeć finansowo klub sportowy, działajacy w formie stowarzyszenia zarejestrowanego w Krajowym Rejestrze Sądowym. W związku z tym zamierzam zawrzeć umowę sponsoringu, w której zobowiążę się do zakupu określonych rzeczy np. koszulek, butów, napoi itp. w zamian za umieszczenie nazwy mojej firmy na stadionie w czasie rozgrywanych zawodów sportowych. Umieszczenie reklamy mojej firmy podczas imprez sportowych stanowić będzie niewątpliwie rekalmę publiczną nie objętą limite...

2005.06.23 - Urząd Skarbowy w Kościanie - PD/415-10/05
     ∟ Wnioskodawca prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego opodatkowaną na zasadach ogólnych. Wątpliwość Wnioskodawcy budzi fakt zaliczania do kosztów uzyskania przychodów - jako wydatków na reprezentację limitowaną bądź publiczną - wydatków związanych z wystrojem wnętrza pomieszczeń, w których przyjmowani są klienci oraz osoby przychodzące tylko po informację. Wnioskodawca podnosi fakt, iż w dobie dzisiejszych czasów w dobrym tonie jest utrzymanie pomieszczeń do przyjmowania interesantów w przyjemnych warunkach, które mają zapewnić m.in. dekoracje z kwiatów na biurku czy stole.Zdaniem wnioskodawcy koszty związane...

2005.05.16 - Izba Skarbowa w Rzeszowie Ośrodek Zamiejscowy w Krośnie - IS.IX/1-415/12/05
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnaturaIS.IX/1-415/12/05Data2005.05.16AutorIzba Skarbowa w Rzeszowie Ośrodek Zamiejscowy w KrośnieTematPodatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie i wysokość kosztów uzyskania przychodówPodatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów --> Wydatki nieuznawane za koszty uzyskania przychodówSłowa kluczoweposiłkireklamareprezentacjaszkoleniezwiązek z przychodem

9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj