Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: reklama
reklama 2085 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58
2007.07.16 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-313/07/RM
∟1. Czy jest kosztem podatkowym w 2006 r. podatek VAT należny, naliczony od przekazania towarów na cele reprezentacji niepublicznej i reklamy, która przekroczyła limit z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Czy podatek naliczony od importu usług z kraju stosującego szkodliwą konkurencję podatkową, wymienionego w załączniku nr 5 do ustawy o podatku od towarów i usług, jest kosztem uzyskania przychodów? 3. Czy jest kosztem uzyskania przychodów podatek VAT należny w sytuacji, gdy kontrahent Spółki odmawia potwierdzenia otrzymania korekty faktury?
2007.07.16 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-174/07/RM
∟1. Czy jest kosztem uzyskania przychodów podatek VAT naliczony wynikający z faktury, co do której termin uprawniający do odliczenia podatku VAT minął (księgowość dostała fakturę po terminie)? 2. Czy jest kosztem podatkowym w 2006 r. podatek naliczony przy nabyciu wydatków związanych z reprezentacją i reklamą niepubliczną, nie zaliczonych do kosztów podatkowych w związku z przekroczeniem limitu? 4. Czy wydatki ponoszone na reprezentację są kosztem nie stanowiącym kosztów uzyskania przychodów w kwocie brutto - wraz z naliczonym podatkiem od towarów oraz czy w takim wypadku nie należy naliczać podatku od towarów i usług należnego od przekazania towarów na cele reprezentacji?
2007.07.13 - Urząd Skarbowy Łódź-Śródmieście - II/423/25/07/G.Z.
∟Czy jeśli wspólnota mieszkaniowa podnajmuje ścianę swojego budynku pod reklamę musi zapłacić od uzyskanej kwoty podatek dochodowy ?Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź-Śródmieście, działając na podstawie: art. 14a § 1, § 4 oraz art. 216 i art. 217 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.),art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.),art. 6 ustawy o własności lokali z dnia 24 czerwca 1994r. (Dz. U. z 2000r. Nr 80, poz. 903 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 14.04.2007r. Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej (data wpływu do tut. Urzędu 16.04.2007r.), uzupełnionego 12.06.2007r., w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji przepisów prawa...
2007.07.13 - Podkarpacki Urząd Skarbowy - PUS.I/423/41/07
∟Czy wydatki na przekazywane swoim kontrahentom upominki o charakterze reklamowym stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki?
2007.07.12 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS-II-2-423/252/07/AG
∟Dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków:* na zakup usług hotelowych, opłacanych za uczestników organizowanych przez Spółkę szkoleń* związanych z organizowaniem wycieczek i innych drobnych atrakcji dla uczestników szkoleńna podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.). Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie dotyczącej zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatk
2007.07.12 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS-II-2-423/248/07/AG
∟ dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup artykułów żywnościowych, napojów wręczanych podczas targów potencjalnym odbiorcom i kontrahentom - związanych z reklamą jednostki - na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie dotyczącej zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup artykułów żywnościowych, nap...
2007.07.12 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS-II-2-423/175/07/AG
∟Dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup posiłków, napojów lub przekąsek serwowanych podczas organizowanych przez Spółkę szkoleń klientom Spółki - na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.). Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie dotyczącej zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup posiłków, napojów lub przekąsek serwowanych podczas o...
2007.07.12 - Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Górna - I-415/59/07
∟Czy w przypadku przekazywania klientom względnie potencjalnym klientom nieodpłatnie, w ramach reklamy, zakupionych gadżetów (kubki, kalendarze, długopisy, smycze, itp.) z umieszczonym na nich logo firmy z nazwą i adresem i/lub nr telefonu i/lub stroną internetową ma zastosowanie przepis art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ? Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Łódź - Górna, działając na podstawie przepisów art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm. w brzmieniu obowiązującym do dnia 30 czerwca 2007 r.) w związku art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1590...
2007.07.11 - Urząd Skarbowy w Białobrzegach - 1402ND/005-2/EP/2007
∟Czy wydatki na nabycie materiałów z logo firmy np. długopisy, odtwarzacze MP-3 stanowią koszt uzyskania przychodów jako wydatki związane z reklamą co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego . Działając na podstawie art. 216 oraz art.14a §1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego w Białobrzegach stwierdza, że stanowisko Podatnika przedstawione we wniosku z dnia 28.05.2007r., który wpłynął dniu 04.06.2007r., o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych – jest prawidłowe.Stan faktyczny opisany przez Wnioskodawcę w sprawie:W ramach prowadzon...
2007.07.11 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473/931/KDO/423/52/07/EK
∟1.Czy zgodnie ze zmianami ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych, wydanie klientom kalendarzy oraz innych upominków (np.: długopisy, pióra, notesy, kamizelki ostrzegawcze, torby) z uwidocznionym logo Spółki jest kosztem uzyskania przychodu jako reklama?2.Czy za moment poniesienia kosztu, w przypadku zakupów dokonanychpo 01-01-2007, uznaje się nabycie reklamowych gadżetów czy też moment ich wydania klientom?3.Czy w przypadku wydania klientowi materiału reklamowego, nabytegoi przyjętego na magazyn materiałów reklamowych przed 01-01-2007za moment poniesienia koszu uważa się datę wydania ?
2007.07.09 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/BP-II/4210-40/07/JM
∟1) W odniesieniu do zakupionych produktów spożywczych na wyposażenie stoiska podczas targów farmaceutycznych czy zjazdów lekarzy należy uznać, że stanowią one część działalności reklamowej jaką jest uczestnictwo w targach czy zjazdach, a przez to stanowią koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust.1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz. U. z 2000 r. Nr 54 poz. 654 ze zm./,
2007.07.06 - Drugi Urząd Skarbowy w Gdańsku - PD/423-0015/07/BG
∟Czy w przedstawionej sytuacji, prowadzenia reklamy wspomaganej tego rodzaju upominkiem jest zgodne z brzmieniem art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych?Czy taka forma reklamy spełnia wymogi reklamy publicznej, a tym samym może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodu?
2007.07.06 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-312/07/AK
∟Czy koszty związane z nabyciem prezentów wydawanych osobom odsyłającym Spółce wypełnione ankiety stanowią w pełnej wysokości koszty uzyskania przychodów (art. 15 ust. 1 oraz art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. b) ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. Nr 21, poz. 86 z późn. zm., zwana dalej: ustawa o CIT)).Tożsamy z 1472/ROP1/423-156/07/AK
2007.07.06 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-156/07/AK
∟Czy koszty związane z nabyciem prezentów wydawanych osobom odsyłającym Spółce wypełnione ankiety stanowią w pełnej wysokości koszty uzyskania przychodów?Tożsamy z 1472/ROP1/423-312/07/AK
2007.06.29 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu - PD-2/415-119/07
∟Czy wydatki na nabycie gadżety w postaci czapek, kubków, smyczy, kurtek, plecaków, długopisów, zapalniczek itp. przedmiotów, jako wydatki związane z reklamą stanowią koszty uzyskania przychodów?
2007.06.28 - Dolnośląski Urząd Skarbowy - PDII/423-140/1/07
∟Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup bądź wytworzenie gadżetów oraz strojów sportowych z logo Firmy.W dniu 06.04.2007 r. do Naczelnika Dolnośląskiego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu wpłynął wniosek Banku S.A. o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.Jak stanowi art. 14a §1 ustawy Ordynacja podatkowa stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta albo marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta, mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podat...
2007.06.26 - Izba Skarbowa w Gdańsku - BI/423-0219/06
∟Czy spółka może zaliczyć w koszty działalności wydatki poniesione na wydruk i rozesłanie broszur informacyjnych w pełnej wysokości? Decyzja Na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) – po zakończeniu postępowania wszczętego postanowieniem z dnia 31 maja 2007r. nr BI/423-0219/06 w sprawie zmiany postanowienia Naczelnika Urzędu Skarbowego w Sopocie z dnia 20 czerwca 2006r. nr PDOP/423-14/06 wydanego dla ..., zawierającego pisemną interpretację co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowegopostanawia się z urzędu zmienić postanowienie organu pierwszej instancjiUzasadnienie Pismem z dnia 3 kwietnia 2006r. (uzupełnionym pismem z dnia 21.04.2006r.) Podatnik zwrócił się do Naczeln...
2007.06.20 - Podlaski Urząd Skarbowy - PO-II/423/31/BŚ/07
∟Czy koszty organizacji „XXX” można uznać za reklamę? Wnioskiem z 18.05.2007 r. Spółdzielnia zwróciła się z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do następującego stanu faktycznego: Spółdzielnia ponosi koszty związane z organizacją imprezy o nazwie „XXX”. Impreza ta ma charakter ogólnopolski i tym samym nieograniczony zasięg (gromadzi kilka tysięcy osób). Podczas jej trwania odbywają się m.in. występy zespołów, konkursy z nagrodami (w tym konkurs w piciu mleka). Impreza jest ukierunkowana na promocję spożycia mleka i artykułów nabiałowych. W czasie „XXX” przekazywane są informacje o wyroba...
2007.06.19 - Urząd Skarbowy Warszawa-Wola - 1440-DF2/415-74955/VII/2007
∟czy wydatki związane z zakupem gadżetów reklamowych takich jak ozdobne opakowania z herbatą, pióra wieczne, breloki z naniesionym logo firmy, będą stanowiły koszt uzyskania przychodów, jako wydatki na reklamę?
2007.06.18 - Urząd Skarbowy Kraków-Śródmieście - PB1/4150-22/07/KD
∟Czy wydatki za zakup towarów, na których umieszczone są oznaczenia firmy (m.in. logo i zawarty w nim adres internetowy firmy) np. Kubki, kurtki, ręczniki stanowią koszty uzyskania przychodów z działalności gospodarczej jako wydatki na reklamę?
2007.06.18 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-183/07/KM
∟Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z wykonywaniem czynności stanowiących reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne, w ramach usług reklamy świadczonych na rzecz zagranicznego usługobiorcy, stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki?
2007.06.15 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/DPR1/423-37/07/KK
∟Czy wydatki na reklamę produktów leczniczych stanowią w pełni odliczalne koszty uzyskania przychodów.
2007.06.15 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/BP-II/4210-30/07/JM
∟czy w świetle art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz. U. z 2000 r. Nr 54 poz. 654 ze zm./ w brzmieniu obowiązującym od dnia 01 stycznia 2007 r. ponoszone przez Spółkę wydatki na reklamę produktów leczniczych, stanowią w całości koszt uzyskania przychodu Spółki ?
2007.06.15 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-144/07/AK
∟Czy w świetle art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wydatki ponoszone zgodnie z Prawem farmaceutycznym, w celu zwiększenia przychodów Spółki i uznawane przez to prawo, jako wydatki reklamowe na:a)zakup wydawanych gadżetów opatrzonych logo leków sprzedawanych przez Spółkę,b)zakup wydawanych gadżetów opatrzonych logo Spółki,c)sponsorowanie konferencji i kongresów naukowych, których celem jest informowanie iż sponsorem jest Spółka będący dystrybutorem określonych leków,mogą być uznane za koszt uzyskania przychodów?
2007.06.13 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-173/07/KM
∟Czy są kosztem uzyskania przychodu wydatki, powiększone o należny podatek naliczony zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, na nabycie towarów o niewielkiej wartości, np. termometr, spinki do włosów, portfel, przekazywanych ostatecznym nabywcom produktów Spółki (klientom aptek) jako upominki (gratis) przy zakupie towaru Spółki? Spółka sprzedaje produkty lecznicze, suplementy diety i kosmetyki hurtowniom farmaceutycznym, które odsprzedają je aptekom.
2007.06.12 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/DPR1/423-38/07/KK
∟Czy wydatki na reklamę produktów leczniczych stanowią w pełni odliczalne koszty uzyskania przychodów.
2007.06.12 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/BP-II/4210-20/07/JM
∟czy poniesione wydatki związane z produkcją programu „G. X” emitowanego na antenie, w tym usługa gastronomiczna świadczona przez firmę cateringową, są kosztem uzyskania przychodu?
2007.06.05 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473/WVO/443-28/07/AN
∟Czy Spółka może przyjąć zasadę, że odlicza podatek naliczony od wszystkich zakupów towarów, których zakup został zakwalifikowany do reprezentacji na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, i jednocześnie nalicza podatek należny z tytułu przekazania tych towarów na cele reprezentacji? 2.) Czy Spółka może odliczyć podatek naliczony wynikający z zakupów towarów i usług wykorzystywanych, później jako próbki lub prezenty o małej wartości zakwalifikowanych jako reprezentacja i jednocześnie nie naliczać podatku należnego z tytułu przekazania tych towarów i usług? 3.) Czy Spółka prawidłowo postępuje nie odliczając podatku VAT od zakupu usług obcych na cele reprezentacji i jednocześnie nie nalicza podatku należnego z tego tytułu? ...
2007.06.05 - Izba Skarbowa w Łodzi - II-2/4218-0005/07/Int
∟Czy do przekazanych nieodpłatnie gadżetów reklamowych (kubki, kalendarze, długopisy, smycze itp. z logo firmy) ma zastosowanie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) ? Wnioskiem z dnia 18.01.2007r. Spółka zwróciła się, w trybie art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej, do Naczelnika Urzędu Skarbowego Łódź-Widzew o udzielenie pisemnej informacji czy do przekazanych nieodpłatnie gadżetów reklamowych (kubki, kalendarze, długopisy, smycze itp. z logo firmy) ma zastosowanie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.). W ocenie Spółki ww. towary są rozprowadzane w związku z prowadzoną działalnością w celu osiągnię...
2007.06.04 - Dolnośląski Urząd Skarbowy - PDII/423/1/195/07
∟Spółka pyta czy wydatki poniesione na kwiaty, elementy dekoracji wnętrz i gadżetów z logo firmy stanowią koszty uzyskania przychodów?W dniu 23.03.2007 r. do Naczelnika Dolnośląskiego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu wpłynął wniosek o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.Jak stanowi art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta albo marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrol...
38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.